Negro

 2010.05.14. 06:35

"A Negro cukorka gyártása a cukorkagyártás melléktermékét, a törmelékcukrot használta alapanyagként. A Negro cukor teljes összetétele ma is ugyanolyan szigorúan őrzött titok, mint például a Coca-Cola receptje. Számos ismert színész, énekes ezzel ápolta torkát fellépés előtt és után. Karády Katalin, az akkori pop-díva föl nem lépett volna Negro nélkül, Jávor Pál is igen kedvelte. A termék híres reklámszlogenje: A torok kéményseprője. 1990-ig csak a hagyományos ánizs-mentol ízesítéssel, fekete színben készült. A nyolcvanas években még Negro-rágógumi is forgalomban volt". (wikipedia) Negróra a Melba kockához hasonlóan sosem költöttem a zsebpénzemet, ehhez általában idősebb rokon néniktől lehetett hozzá jutni. Az ő retiküljükben mindig lapult néhány Negró és Melba kocka a púderes szelence mellett, amit kiosztottak köztünk, gyerekek között, ha válaszoltunk egy-egy bugyuta kérdésükre (pl. hányadikos vagy, melyik a kedvenc tantárgyad stb). Ha szerencsénk volt, a púderes szelence nem borult ki a ritiküljükben, és ilyenkor nem kellett a Negró csomagolását megszabadítani a kellemetlen szagú púdertől.

A Negro márka egyébként nem csak nálunk ismert. A Szerb székhelyű Pionir is gyárt a miénkhez hasonlító cukorkát, amit stílusosan egy kéményseprővel a csomagolásán forgalmaznak (galm.blog.hu). 

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Hétfőn: Joghurthab)

 

 

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia negro

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr51999155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refes 2010.05.14. 08:08:01

Tényleg csak felnőttektől lehetett kapni. Csípős volt és rossz.

Penya666 2010.05.14. 08:23:13

En az anizst mindig is utaltam, szoval a negro nem volt a kedvencem. De a nagyszuleimnel is mindig volt, bent a fiokba, ha szerettem volna meg hulye kerdesekre sem kellett volna valaszolni csak kivenni. De utaltam meg a szagat is!

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.05.14. 09:13:06

Kedves Kommentelők!

Mi tagadás, nekem is jó szolgálatot tett egy-két ízben ez az ánizsos cukorka, mikoron berekedtem, és félő volt, hogy nem tudom elmesélni a kompániának a legújabb fizikaórán történt vicces esetet. De bekaptam egy Negrót, és rekedtség volt-nincs: a társaság pedig jobbra-balra dűl a kacagástól! Ezt kapjátok ki!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, osztatlan, kredites képzésben, nappali tagozaton, államilag finanszírozott helyen (ANÁ)

Wilfridur 2010.05.14. 09:31:15

Amikor a 90-es évek közepén többféle ízben jelent meg a Negro, az tényleg nagy újdonság volt a félévszázados fekete, mentolos-ánizsos korszak után. Egy korai Fábry-kabaréban is szerepelt (még politikamentesen): fehér Negro - ez maga a nemzethalál, a vég, mi jön még ezután.

Mirelle · http://mirelle.hu/ 2010.05.14. 09:37:36

Anno egy utcában laktam Negro Ernő bácsival. Az antivilágban ő gyárukban készült ez a cukorka.

Wilfridur 2010.05.14. 09:39:40

Kedves RetroGastro, csak egy lábjegyzet: a sokadik posztodban térnek vissza refrénként az ismerős vagy rokon öreg nénik, akiknek a táskája most már feneketlen édességbolthoz hasonlít, változó minőségű és ízű árukkal :-)) Önmagában az ő létük is retro-jelenség, csak nem kifejezetten gastro, ezért nem javaslom, hogy írj róluk külön posztot. De érdekes lenne vhol máshol összefoglalni őket (lakás, haszn.tárgyak, táska tartalma, beszélgetés velük).

Öreg Sam 2010.05.14. 09:52:12

@Wilfridur:
A fehér Negro valóban "nemzethalál" :)
Kövezzetek meg,de én szeretem az eredetit,ráadásul megrögzött nikotinfüggő vagyok,nagyon sokat lendit rajtam.Sajna,az "igazit" úgy kell levadászni,mert már ezerféle izű-szinű van.

Szalacsi_Dezső 2010.05.14. 10:00:38

@Wilfridur: a sminktükrön írt erről posztot Sgt. Elias, alias El Topo.
@Mirelle: Nem mondod, hogy ezért lett negro és nem a színe miatt? :-)

Mirelle · http://mirelle.hu/ 2010.05.14. 10:02:42

@Szalacsi_Dezső:

Pedig egy családnév után kapta a cukor a nevét. ;D

noirp 2010.05.14. 10:16:40

@ifj. Farkas Gyula: Kedves Gyula!
Mivel ezen a kommentre csak egy rekedt hördüléssel bírtam reagálni, megyek is és bekapok egy szem negrót, hogy kitisztuljon a hangom.
Köszönettel:
noirp
I. generációs kólameghajtású analitikai robot

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.05.15. 11:47:39

ez tényleg inkább gyógycukor volt, ezért magától nem vett/kért ilyet az ember. de mivel mégiscsak cukorból volt, ezért persze elszopogattuk ezt is, ha akadt :)

retro gastro 2010.05.15. 13:37:43

@Wilfridur: Teljesen egyetértek, és támogatom a kezdeményezést, de erre én nem vállalkozom (viszont szívesen olvasnám).

idősb. Farkas Gyula 2010.05.15. 16:59:38

@ifj. Farkas Gyula:

Drága Gyuszikám!

Nem lesz eből baj, hogy ennyit komentelsz? nem fog a tanulásod rovására menni? Anyáddal nagyon agódunk miattad, hogy rosz útra térsz budapesten, míg mi itthon keményen dolgozunk, hogy előteremtsük a tanulásodhoz szükséges pénzt. Mikor lesznek a vizsgáid?

Ölel aggódó édesapád

respecta /01 2010.05.15. 19:24:22

@idősb. Farkas Gyula: Hehe...
egy másik blogon is tetszett ezen szülői üzenet!

Érdekes, hogy én is csak kaptam. Féltésből, megelőzésként,gyógyszerként és nem volt soha kedvencem. Ellenben becsülettel megettem, mert hittem gyógyító erejében.
Van vagy nincs, én bizony hamar nem voltam már rekedt és krágogós bekapás, szopogatás után.

Wilfridur 2010.05.15. 23:05:58

@retro gastro: Tegnap valaki (nem emlékszem, ki) tett be 2 linket ide a témában, 13.hozzászólásként, de nemsokára eltűnt... (kimoderálták?)

Esetleg olvashatnánk még egyszer?

A sminktükör blogra még itt van a hivatkozás.

P@blo 2010.05.16. 09:01:04

Nekem ízlett ez is! Az újak közül a meggyes-mentolost szerettem, DE mint minden kedvencem ez is eltünt a polcokról!

Nefernefernefer 2010.05.17. 07:29:16

Szerintem a modorost nézzétek meg, öreg rokon néni ügyben. És ott van elég sok retro jellegű dolog is!!! Ők is zseniálisan írnak!

retro gastro 2010.05.17. 19:52:32

@Wilfridur: Nem moderáltam ki, pedig én is emlékszem, hogy volt két link, mintha egy táska és és egy mbt cipő site-re mutattak volna. Rejtély...

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.05.24. 23:23:23

Kedves @idősb. Farkas Gyula: vagyis nagypapa!

Ne tessék aggódni, kezemben tartom az ügyeket. Most, hogy a blogomat is művelésbe vehettem, majdnemhogy semmi sem választ már el attól, hogy okleveles mérnök-fizikus legyek, kondenzált anyagok fizikája szakirányon.
Üdv,
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának ötödéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.06.04. 23:55:30

jelenleg van egy Negro néven és dizájnnal futó gumicukor család is.Igaz a kéményseprő az ismert figura helyett egy kisfiu.
viszont láttam van már egy csomó Negro cukor,mézes,extra,stb.
Ha tudnám,hogy magyar termék 100%.ban akkor ilyen Halls meg ilyen cukrok helyett simán ezeket venném.De sajnos nem vagyok nagy cukor kedvelő,a régi,eredeti Negrot meg kimondottan utáltam:)

meronem 2010.08.18. 14:00:29

@Penya666: "De a nagyszuleimnel is mindig volt, bent a fiokba"
Az én nagypapám a piros konyhai szekrényben tartotta a Negróit, felülről a második polcon, valami ruhák alatt. Ha elkezdett gyanúsan fogyni, valahogy mindig hátrébb és hátrébb került, ahol nehezebben értük el, de sose tette szóvá :)

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.17. 11:10:01

Fini ez a negro cukorka! Az enyhe mentoloson kívül a mézeset szeretem nagyon! De ezt nagyon-nagyon. :)

Mortanius 2013.04.23. 22:11:56

Nem különösebben szerettük. Sőt!
Viszont a nagypapi nagyon kedvelte! :)

Bogika78 2014.03.13. 20:46:00

Én imádtam, de csak az eredetit, az ánizsost! Az ánizs ma is a kedvenc fűszerem, csomó kajámba rakok:)
süti beállítások módosítása