Kolbászkrém

 2010.04.27. 06:09

A kolbászkrém a '80-as évek elején jelent meg Technokol Rapid-os tubusos kiszerelésben. A tubus sötét rószaszín/bordó színei természetesen eltértek a Technokolétól, de ennek ellenére többször is előfordult, hogy a konyhából édesapám rámolta el a szerelő dobozába a Technokol és az Epokitt mellé. De a kiszerelésétől eltekintve, igazán finom volt, jól fűszerezett Gyulai kolbászból készült, mindig ünnep volt, amikor édesanyám vacsorára ezt vette nekünk. A problémák akkor kezdődtek, amikor a kolbász egy-egy rágósabb darabja is a kolbászkrémbe került, mellyel a kolbászkrémet készítő gyári daráló sem bírt megbírkózni, így ment megdarálatlanul a tubusba. Amikor ilyen részekhez értünk, megállt a tudomány: ez a darab nem jött ki a tubus nyílásán. Ilyenkor különböző stratégiák léteztek: ráülés, kalapács, satu majd végszükség esetén az ollóval való operáció. Az első három módszer hátránya volt, hogy amikor a mócsing átpaszírozódott a nyíláson, a mögötte meghúzódó kolbászkrém a nagy nyomás hatására a konyhánk különböző pontjaira sugár szerűen spriccelt.

Sokáig lehetett kapni, de mára sajnos az eredeti tubusos változat eltűnt a boltokból.

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Holnap: Metró szelet)

 

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr951951825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jókaja · http://jokaja.hu 2010.04.27. 07:10:18

Úgy látszik figyelmetlenül járok a boltokban, mert nem találkoztam vele mostanában.
Kárpótlásul hentes barátom útmutatása alapján remek házi kolbászkrémet szoktam csinálni: jokaja.hu/kolbaszkrem-szaszika-modjara/

További eredményes gyűjtögetést kívánok!

Fércelt 2010.04.27. 08:31:30

Lehet kapni az eredetit is. Én is imádtam és a múltkor egy kisközértben a Balcsi partján találtam. (lehet, hogy azóta a polcon volt?). Kicsit más az íze, de nem tudtam ott hagyni.

AgentO 2010.04.27. 08:40:05

@Fércelt: Ezek a kisközértek külön világ, istenhátamögötti falvakban, ahol a boltban még alap, hogy kapanyél, petróleumlámpa és gumicsizma is van, illetve csak rendelésre lehet kenyeret venni, igazi aranybányákra lehet lelni retro kaják tekintetében, hogy miért csak ezekbe kerülnek szállításra a néha már teljesen eltűntnek hitt élelmiszerek, az rejtély számomra. Viszont az alsó polcokon futottam már bele teljesen megsárgult nyolcvanas évek közepén kiadott könyvekbe is, tizenpár Forintért szigorúan, döbbenet. Másik jellegzetességük ezeknek a kis boltoknak, hogy soha nem lehet kapni semmit bennük, ami "light", végülis jogos:)

Penya666 2010.04.27. 09:41:29

Enis szerettem a kolbaszkremet. Egy par eve volt kolbaszos melegszendvicskrem, asszem orsi, azt is eloszeretettel fogyasztottam. De eltunt. Legalabbis felem.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.27. 10:07:35

Nagy kedvencem volt, ez volt a szegények kolbásza:D:D Csak aztán túl sokáig éltem ezen és elment tőle a kedvem...a sima tubusost talán még a hiperkmarketekben lehet kapni:D

Szalacsi_Dezső 2010.04.27. 13:19:58

A kolbászkrémet én mindig a fokhagymakrémmel együtt ettem.
Az tény hogy nem volt lájtos. de a vérnyomásosm is rendben van azóta is.
Kár, hogy az epokit nem kaja, mert arról is lehetne regényeket írni.
BTW Technokol, azt azért ettük is. Kinyomva, megszárítva,ha nem volt golyórágó.
Mások meg csak szagolgatták. Abba mi volt az élvezet? :-)))

respecta /01 2010.04.27. 20:00:33

Kolbászkrém?
Rém.
Kolbász!

Reb Tony 2010.04.27. 20:01:39

Most fedeztem fel a blogodat, fantasztikus jó!

Mitya Ivanov 2010.04.28. 09:20:21

ez a cucc nekem megint nincs meg. Jól értem, hogy ami a tubusban volt, az végülis nyers volt?

AgentO 2010.04.28. 09:45:35

@Mitya Ivanov: háát, amennyi hús abban volt.....akár nyers is lehetett, kolbász töltelék is alap nyersen:) Ezen el sem gondolkodtam. Imádtam, teavajas kenyérre kenni, slurp. Azért ez sem lehet gyenge - tubusos bacon!
cotcot.hu/etelital/cikk/4263

respecta /01 2010.04.28. 16:49:47

@AgentO: Szerintem igaz a " "-be helyezett jelző a linkben! Ha azt hallom, műkaja, ilyesmikkel azonosítom azonnal (eszem megállt, soha nem hallottam róluk)

Catia 2010.05.01. 10:51:38

@AgentO: ez így van. Én kb. 2 éve még nálunk a kis zalai faluban láttam a polcon üveges coca-colát, nem tudom, azóta van-e még, bár a múltkor írtátok, hogy már nincs. Nálunk a megyében Kanizsán volt (van?) a kólagyár, és szerintem ott még töltötték a közelmúltban üvegbe, és ezért lehetett. Mert Pesten én sem láttam már rég üvegest. Olyan hihetetlen volt. Nekem a szerénység és a visszafogottság jutott róla eszembe, hogy pl. aki hiper-szuper marketben vásárol, az bizony jól megrakja a bevásárlókocsit mindenfélével, és ha kólát vesz, azt is a legtöbb esetben mindjárt egy rekesszel. Ott a kis faluban meg nagyon ritkán vesznek kólát és ezért volt csak kb. 6-8 darab a polcon. Olyan aranyos volt :) :)

Szalacsi_Dezső 2010.05.01. 12:37:45

@Catia: biztos, hogy palackoznak ma is üvegbe, éttermekben gyakorlatilag csak ilyenek vannak kis 2 dl-es üvegek.
És minden fajta üdítő ilyen kis üvegekben van. (fanta, gyömbér, tonic, stb.)

kroll 2010.05.24. 01:12:42

Olyan 3 évvel ezelőtt a TESCO-ban klaszikus tubusos csomagolásu kolbászkrémet is lehetett kapni.

Commandante Jayasuriya 2010.07.27. 15:53:42

Sajnos több tévedés is van a posztban.
Az eredeti kolbászkrémet a Csemege forgalmazta, és az olyan exkluzívnak számító helyeken árusították, mint a "Mézes Mackó". A kiszereléshez használatos tubus színe sem sötétbordó volt, hanem inkább halvány narancs alapszínű, piros szövegnyomattal. A Kígyó utcai, és a József kőrúti "Mackókban" egyéb más, akkoriban ritkaságszámba menő, delikát dolgokat lehetett vásárolni. Így például kaviárt, különböző saját készítésű hidegkonyhai termékeket kínáltak. Megjegyzendő, hogy a Csemege Vállalat zseniális hidegkonyhai készítményeit saját termelőüzemében készítette az V. kerületi Szép utcában. Akik emlékeznek a hideg bélszínre, és az aszpikos libamájra, azoknak még most is összefut a nyál a szájában, eme étkek neveinek hallatán. Később, ahogy a Csemege egyre több üzletet vett át, megjelent a kolbászkrém más boltok hűtőpultjaiban is.

MP 2011.08.09. 23:31:54

Csak kitekerni nem volt mindennapi feladat.
süti beállítások módosítása