Sláger töltött tejnugát

 2010.11.23. 07:50

A Sláger csoki ízvilágban belesimult a kortárs Kajla és Africana csokik által nyújtott gasztronómiai élvezetbe: émelyítő, zsíros kakaóvajat nyomokban sem tartalmazó nugátszerű termék. Mindezek ellenére a Sláger textúrája kifejezetten jó volt, a töltelék kellemesen krémes, akár egy bon-bon. Fontos volt, hogy szobahőmérsékleten fogyasszuk, egyébként a töltelék megdermedt. Igazi hátulütője az volt, hogy összesen négy kockát tartalmazott, ami miatt közösségben, családi légkörben fogyasztanom nem volt célszerű, mivel egy-egy kínálás után jó esetben egy kocka maradt nekem, de sokszor előfordult, hogy már az üres csoki papírt szorongattam a kezemben mielőtt egyáltalán ehettem volna belőle. Mindezen tulajdonságaival együtt (vagy ellenére) szerettem, és nem került a Kajla és az Africana mostoha sorsára, amiket tüntetőleg nem fogyasztottam, bizonyítván már akkor is, hogy azért bármit én sem eszem meg.

Lehet ma is kapni? NEM.

(Pénteken közkívánatra: Alumínium ételhordó)
 

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro sláger gasztronómia nugát

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr722467126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RexBurkus 2010.11.23. 16:14:08

Nem értem ez a folyamatos ellenérzést az Africana-val kapcsolatban. A KÓKUSZOS Africana-nál csak az Alpesi Tej-es táblát szerettem jobban a80-as években :-)

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2010.11.23. 16:30:42

A Kajla volt a legrosszabb, mintha homok lett volna benne. Annál egy fokkal jobb volt az Africiana. Ez a Sláger viszont nem akar beugrani. Más csomagolása nem volt neki?

Mitya Ivanov 2010.11.24. 11:09:47

erről teljesen el is felejtkeztem. Pedig tényleg volt ilyen, de nem tudom felidézni, hogy jó volt e vagy rossz. Ellentétben az Africanával és a Kajlával, amik nem rosszak, hanem szarok voltak.
Talán mintha a töltelék íze beugrott volna.....

Division 2010.11.24. 13:35:59

Szerintem a nugát úgy általában az emberiség ellenes bűntett kategóriába tartozik :-)

Szalacsi_Dezső 2010.11.24. 14:48:57

volt ilyen meggyes meg epres töltött is, azok ugyanilyen négykockásak voltak, kicsit a melbára hasonlító ízzel.

Adelaida 2010.11.29. 12:23:35

@Mitya Ivanov: a mogyorós töltelék olyan volt, mint az a "kismókusos" mogyorókém, szóval nagyon töményen édes... persze akkor pont azt szerettem :-)"belesimultam" :-D

farfalla77 2010.11.29. 21:01:07

@Adelaida: Tényleg a kismókus mogyorókrém volt már? Kapható titokban valahol? Olyan finom volt!

Adelaida 2010.11.30. 12:29:54

@farfalla77: Most ebédszünetben (mellesleg tök éhes vagyok, úgyhogy ez egy hőstett) átfésültem az eddigi bejegyzések címeit, és nem találtam önálló bejegyzést a mogyorókrémre... Lehet, hogy vak vagyok? Pedig volt már szó róla; létezik, hogy csak a kommentekben? Mogyorókrém, és/vagy reklám; sztem mindenkinek megvan.
És szerintem, farfalla, a Nutella nagyon finom. Tudom, nem retró, meg nincs az az ujjal-evős varázsa, de egy pirítós kenyéren pl. isteni. Vagy kanállal. Ugh, el fogom rontani a gyomromat....

Aren7 2010.12.05. 23:51:47

..én már évek óta kutatok egy kép után, amin gyerekkori kedvencem, a Cola-Kocka szerepel...egy szőke kislány volt rajta, aki kólát szürcsölt szívószállal...a mai napig érzem az ízét a számban:)És ott van még a Marci(vagy Marcell)szelet, a cicafejjel, meg a Bea banános töltött csoki, meg az Emese, meg volt egy zacskós cukorka, kicsi mentholos szív alakú, meg a kávéfuré...óó bárcsak eltettem volna mindből egy kicsit:S:)

retro gastro 2010.12.07. 17:53:07

@Adelaida: Valóban nem volt mogyorókrém. Szerintem a '70-es '80-as években nem nagyon volt, nekem emlékeim nem maradtak róla.

retro gastro 2010.12.07. 17:54:22

@Aren7: Szégyen és gyalázat, de ezekről nem maradt semmilyen emlékem. Mikor voltak?

Adelaida 2010.12.07. 18:46:23

@retro gastro: @Aren7: Nekem valami rémlik... Nem valami olyasmi volt, mint egy Öcsisajt kívülről? Kocka alakú, "sztaniolban"... és talán kókuszos töltete volt(???), vagy diós (????).

Aren7 2010.12.07. 21:24:23

@retro gastro: ..a 80-as évek végén, 90-es évek elején...gyerekkoromban mindig kóla-kockát kértem, ha csokiról volt szó...átlátszó csomagolása volt, azon volt rajta a kislány...imádtam!A 90-es évek elejéről még a Crocky-chips-re emlékszem, egy rövid hajú csaj reklámozta, a szlogen:"Csípj fel!"...még a hülye lays meg chio előtt:D
A marcell csokin egy cicafej volt és vajkaramellás volt emlékeim szerint.A Bea és az Emese töltött csokik voltak, picikék, mint a Cola-kocka, és nagyon finomak.Minden presszóban lehetett olyat kapni:)A cukorka nevére nem emlékszem, de az ízét máig érzem a számban, semmivel össze nem hasonlítható, mentolos-szerű ízük volt és pasztellszínűek voltak...és amúgy én is csak a kókuszos africanát ettem meg:)

Aren7 2010.12.07. 21:30:36

@Adelaida: nem hiszem ,a leírásog inkább a stühmer-es liskockákra emlékeztet..ez már modernebb cucc volt, átlátszó,amerikás színvilágú, és a Cola felirat is a Coca-colás betűk stílusában volt ráírva..egy kislány volt rajta , hosszú, szőke copfos, és egy szívószállal itta a kólát.És az íze, az olyan különös, de finom volt:)))Bárcsak eltettem volna egyet anno:D

Adelaida 2010.12.09. 10:44:03

@Aren7: Hát, sajnálom, akkor nem emlékszem...De érdekes íze lehetett! Viszont megkérdeztem, és másoktól is hallottam erről - szóval biztos jó dolog ;-)

Catia 2010.12.11. 16:07:01

@farfalla77:
Nem rég valamikor :), elkezdtük itt a retrogasztrón felidézni a reklám szövegét. Te mennyire emlékszel belőle? Én nagyon szerettem azt a kis doboz mogyorókrémet, mindig suliból hazafelé ment mutatóujjal nyaltuk ki a dobozból. De jó volt! :)

Catia 2010.12.11. 16:13:22

Húúú, láttam a karácsonyi vásárban selyemcukrot!!! Kávés is volt közte! És furé is! Ha egyszer majd, szerveztek egy retro bulit, szívesen viszek egy csomót, hogy mindenkinek jusson!

Van egy csoki, ami után évek óta sóvárgok. Kb. 1988-89 körül lehetett kapni, és rövid ideig. Utolsó reményem, hogy itt valaki ismeri közületek. A nevére sajnos nem emlékszem, egy csokival bevont kis szelet volt, fehér papírja volt, és kukoricás!!! Még pedig úgy, hogy kukorica lisztes, nem ilyen puffasztott golyók, mint manapság. Egyszerű, homogén állagú, kukoricás csoki volt. Annyira imádtam!!! Soha nem fogom elfelejteni az ízét!

Bogika78 2016.05.15. 23:03:32

Én emléxem a kóla kockára, jaj de imádtam, olyan semmihez se hasonlító íze volt, ami nem igazán volt "kólás", de akkor nagyon ízlett. Viszont én is azok közé tartozom, akik utálták az Africanát, mint mindent, ami nugátos és/vagy mogyorós. Ezt a Sláger csokit se szerettem, emlékszem rá, zavart az a tömény negédes mogyorókrém benne, ami fura, mert ugyanakkor külön magában a mogyorókrémet szeretem - csak így csokitöltelékként nem jött be akkor se, és most se.
Viszont ezekből a töltött táblákból említettétek a gyümölcsösöket (málnás, ananászos, epres, barackos), na azokat imádtam!!! És az említett kiscsokikból a banános Bea íze máig a számban van. Emesére nem emlékszem, viszont Emőke csokira igen, az ha jól rémlik, meggykrémes volt, és szintén isteni finom.

joos 2017.04.19. 16:31:27

Imádtam ezt a csokit. Sajnos ma már nem lehet kapni. :( A bohóc szelet mellett ez volt a nagy kedvenc. Mondjuk ma is simán benyakalok egy kis üveg nutellát, vagy valami hasonlót. Ennek a tölteléke így visszaemlékezve az ősnutella sűrűbb kivitele lehetett. :)
süti beállítások módosítása