A '80-as évek magyar édessigépiarának egyik nagy vállakozása volt, hogyan lehet csokoládé és mogyoró nélkül mogyorós csokit előállítani. Ennek a kezdeményezésnek az eredménye lett az Africana. Olcsó volt, édes és határozottan ehető. A piros mogyoróst persze meg sem közelítette, de hát ez valószínűleg nem is volt cél. Mi csokinak hívtuk, bár még a csokiszerű termék szintet sem érte el. Nem baj, akkor ezt így szerettük. (A termék a Kiváló Áruk Fóruma minősítéssel rendelkezett!!)

(Holnap: Golyó rágó)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: termék gasztronómia africana földimogyorós nugátszerű retr

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr191897442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.06. 09:23:13

ebből inkább meg tudtam enni egy táblával mint a piros mogyorósból habár azt is ímádtam...én úgy emlékszem valami mogyoróhulladék azért volt benne...tévedek?:D:D:D

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2010.04.06. 09:29:21

És még a Vad Fruttik zenekar is megénekelte!

- Kéne egy tábla Africana
- Cöckénél van a lóvé menj utána!
- Szóljál má' mutternak, dobjon le szotyira pénzt! (Sárga Zsiguli)

retro gastro 2010.04.06. 10:01:08

@zéka: Az újítás az volt, hogy mogyoró helyett földimogyoró volt benne.

Szalacsi_Dezső 2010.04.06. 10:35:00

Az Africánát nem szerettem. mint a Kajla nugátot sem.
Lehet, hogy a nugátot nem szeretem? :-)

refes 2010.04.06. 11:09:48

Jó volt ez a csoki! Sokat ettem belőle.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.06. 11:16:19

@retro gastro: igen, az rémlik, de nem a minőségi földimogyoró, hanem amin áthajtott egy elefántcsorda:D:D:D
@Szalacsi_Dezső: és a nugát jellegű termékkel hogy állsz?:D:D Írtam róla, a Kalán nénis csoki volt az:D

dmke 2010.04.06. 11:20:09

Ajándékba kaptam egyszer a nagynénéméktől, addig soha megszerettem az Africana-t, emlékeim szerint mintha egész mogyoró lett volna benne...
Eszembe is jutott,hogy fölvetem itt a retrogastro-ban témaként,de aztán úgy gondoltam, mégse, hátha ciki :) De úgy látom, nem :)

_ev_ 2010.04.06. 11:48:58

ezek a nugát jellegű termékek olyanok voltak, mintha édesített szappant ettünk volna
öejjj!

sumka 2010.04.06. 12:08:21

Szüleim sok Africana-t vettek, de szerintem Apum jobban szerette, mint én :) Piros mogyoróst viszont még 10 éve is nagy mennyiségben ettem. A nugátok közül a Kajlát szerettem, amikor még nagyon kicsi gyerek voltam, aztán már nem. Volt valami citromos beütése, nem?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.06. 12:24:21

A földimogyoróval még talán nem lett volna baj - még ha szerintem az egy alapvetően sós karakterű kaja, és nemigen illik csokiba (még ha a különféle kukoricasnack-eken is horror íze van) - annál inkább a '90-es években történt minőségromlásról, amely során már túl sok mogyoróhéj is belekerült.

Volt viszont egy Afrika szójás szelet is, amelyet szintén a Csemege É.V. csinált, annak nagyon jó volt az íze.

kenyi · http://egyelekmeg.blogspot.com/ 2010.04.06. 17:05:23

A nugát terén elég zsenge koromban elvágtam magam: megettem egy egész tábla Pumukli csokit, ami hasonló olvasztott PVC-ből készült nugát volt. Életem eddigi egyetlen gyomorrontását követtem el. Ezek után az Africanat a mai napig is csak tisztes távolból szemlélem. A nugát szótól még a hideg is kiráz. Viszont a családban nagyon menő volt ilyet ajándékozni névnapra, szülinapra. Proli család... ez van :D

cometneni 2010.04.06. 18:47:08

én úgy emlékszem,h ebben tört mogyoró volt. ja, és szerettem! XD

AlbA 2010.04.06. 20:17:38

Ugye jól emlékszem,volt kókuszos Africana is...?

respecta /01 2010.04.06. 21:52:33

Pfff!
Hogy lehet az ételek/édességek közé sorolni? És hogy lehet megenni? :-(
Csak ismételni tudnám csupa nagy betűvel @kenyi-it: "A nugát szótól még a hideg is kiráz."

AgentO 2010.04.07. 09:47:50

@AlbA: Hú, volt, de nem biztos, hogy africana volt, arra emléxem, hogy egy tábla tejcsoki fullon kókuszreszelékkel....kgst bounty:) Na amikor először hoztak Bounty-t osztrákiából, akkor meg voltunk győződve arról, hogy az egy high-end süti, ezüsttálcán kínálták...alap.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.07. 10:15:59

@AgentO: Igen, de úgy volt benne kókuszreszelék, hogy a masszába bele volt keverve. Világoskék csomagolása volt, és egy majom meg egy néger gyerek volt rajta - épp ezért anyám csak "kókuszos-majmos"-nak hívta. :-) Néha állottan meg olvadtan elég furcsa ízeket produkált, de alapjában véve az is szerethető volt, pláne hogy ugyanolyan nagy kockákból állt, mint a Katica tortabevonó.

Mitya Ivanov 2010.04.07. 13:10:54

ez szar volt nagyon, a kajlával egyetemben. A szomszédasszony egy csomószor hozott nekem ghyerekként ajándékba, de nem bírtam megenni sohasem. Egészen borzasztó volt az állaga, ha bevetted a szádba, akkor a szájpadlásomra ragadt, és olyan violt, mintha zsírral kenték volna be az egész számat.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.04.07. 19:09:19

Igen, az idősebb rokonnénik valamiért előszeretettel vettek ilyent ajándékba. Biztos azt hitték, hogy finom.

@kenyi: oh, hát más is emlékszik a Pumukli csokira. :)

P@blo 2010.04.07. 20:02:26

Hát nem tudom, de én mindent megettem ami édes volt, ezt is :)

AlbA 2010.04.07. 22:33:36

@AgentO:
Mostmár határozottan emléxem,hogy volt kókuszos Africana.

AlbA 2010.04.07. 22:34:49

@no-night:
Ez kb mikor volt? Én nagyon zsenge gyermekkoromból emléxem ilyesmire.. 76'-771..

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.08. 11:32:30

@AlbA: Még a '90-es évek elején is lehetett kapni...

Darwi Odrade · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.04.09. 18:56:15

Ezt nem szerettem. Sőt, azt hiszem utáltam, ahogy minden nugátot.

macskafaraok 2010.04.21. 09:57:42

A kókuszos Africana-t szerettem, a kajla vacak volt.

báró Leopold 2010.04.22. 20:04:40

@respecta /01: Pontosan, nekem mindegy h Milka, Boci vagy akármi, hányinger kerülget a nugát szótól

Bicska Maxi (törölt) 2010.04.27. 17:34:01

Ha már a nugátnál tartunk! Valaki emlékszik egy CICI nevű szaloncukorra? Arany-piros csomagolása volt, és mogyikrémes csoki volt tulajdonképpen. Unokatesómmal kétpofára zabáltuk anno...

Adelaida 2010.11.29. 12:40:22

Lehet, hogy gáz, de én annak idején imádtam a földimogyorós Africanát. Tele volt földimogyoróval. Bár nagy mértékben tudta rombolni az összhatást a sápatag "csoki" színe, és amikor a mogyoró megavasodott benne... Persze valószínű, hogy ma már legfeljebb csak bottal piszkálnám meg, sokat változott az évek során az ízlelésem. De akkoriban a környezetemben mindenki szerette; a helyi édességboltban például kifakadt az eladó, mert egy hét alatt több mázsányit vittek haza az akkor gyakran itt üzletelő lengyelek.
A kókuszos verzió kicsit később kezdte pályafutását, ha jól emlékszem. A csomagoláson égszínkék alapon egy kismajom és egy kis szerecsen srác (? vagy egy "úttörő"?) barterezett egy kókuszdiót... Ez a kép annyira infantilis volt számomra (kb. 10 éves voltam), hogy ez tartott vissza a nagyobb mértékű fogyasztástól.
A Kajla és a Kedvenc csokik felértek egy büntetéssel számomra, és ma sem lenne másképp.

Mortanius 2013.04.23. 21:47:36

A kókuszos változat volt gyerekkoromban a kedvenc csokim, második meg a mogyis. Imádtam őket!

Bogika78 2016.02.02. 11:59:14

Utálom és utáltam a mogyorós csokit. A mogyorót szeretem, a csokit is, külön-külön, de együtt valahogy nem jönnek be. Különösen akkor nem, ha egész mogyoró van a csokiban, az engem nagyon zavar, számomra nem illenek össze.
Az Africana nem ízlett (drága aranyos pótnagyim mindig elővett a spájzból egy tábla Afrikánát/mackós piros mogyoróst/Kajlát, hogy ezt nekem vette… én udvarias gyerekként mosolyogva megköszöntem, sőt úgy tettem, mintha örültem volna neki… aztán általában Apukám hasában landolt, ő kevésbé volt finnyás, mint én… :)

kayaibrahim 2016.03.27. 19:14:32

Imádtam ezt a csokit. Én egész mogyorókra emlékszem. Érdekes lenne ma is megkóstolni. A Macit nem szerettem, mert mintha savanykás lett volna egy kicsit. Volt valami kávés nugát is, az is nagyon ízlett.
süti beállítások módosítása