Napközis túrós csusza

 2011.03.11. 08:49

Cukorral vagy sóval? - az örök dilemma, ami napközi óta folyamatosan kisért. Első-másodikban a konyhás nénik nem is kérdezték csak rakták a cukrot a túrós csuszára, fel sem tételezve, hogy valaki a nyomokban felbukkanó töpörtyű ízét nem mosná össze a krémtúróéval. Stellin Tominak azonban sikerült kiharcolnia, hogy ő már elsőben is cukor nélkül kaphatta, aránylag sok töpörtyűvel. Harmadikban aztán egyre nőtt a töpörtyű pártiak száma, és ezt már az örökös cukor párti konyhás nénik sem hagyhatták figyelmen kívül.

A napközis túrós csusza kockatésztái főzés közben rendre összeragadtak, és így át sem főttek rendesen, amit jó volt elropogtatni a töpörtyű mellett. A túró mennyisége nem volt domináns, ellenben a vizezett tejföllel és a cukorral sosem spóroltak. Bár nem tartozott a kedvencek közé, de azért gond sosem volt vele.

(Pénteken: Napközis krumplis kocka)

 

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia túrós csusza napközis

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr432730009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.03.11. 13:53:21

Nálunk volt, hogy nem is volt túró rajta, csak vizezett tejföl, meg 1 nagy kanál porcukor. Töpörtyűvel, sósan csak a tanárok kapták.

Bezzeg az egyetemi menzának kikiáltott étteremben.. kisütött kenyérszalonna-pörc hegyek! :P

paráznabillegető 2011.03.11. 14:10:41

na meg a kakaós és sajtos változatokról se feledkezzünk meg!

nagy lebowski 2011.03.11. 14:27:11

én a paradicsomos káposztától voltam kiakadva, az valami tévedés, nem étel

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.03.11. 14:38:55

@nagy lebowski: Az az undormány, sült oldalasnak nevezett gumicsont benne a tévedés. Otthon képtelen voltam ilyet előállítani, pedig csináltam már oldalast.

Murderface 2011.03.11. 14:39:47

A menzás túrós csuszát nem szerettem különösebben, de nem is tartozott a "nem kérem" kategóriába sem.

Saját változat, és nagy kedvenc minimál-kajám a sima tejfölös tészta. Tésztára tejföl, kis só-bors, ha van, akkor arra reszelt sajt. Imádom :D

Kerti Öröm 2011.03.11. 14:59:43

Sopronban egy nagy nevű helyi cég menzáján is mindig cukorral adták a túrós csuszát.
Cserébe viszont a grízes tésztát megsózták és megborsozták, valamint kovászos uborkát adtak mellé.
Elsőre sokkoló volt, de aztán meg lehetett szokni.

sorica123 (törölt) 2011.03.11. 15:03:35

@Murderface: én azt úgy készítem, hogy a tészta fokhagymás. De ugyanez a felépítmény:)
Amúgy hülye szokás a gyerekmenzán mindent rommácukrozni. Arról nem beszélve, hogy nem is feltétlenül tesz jót mindenkinek. Én speciel megeszem édesen is a csuszát ha vki úgy teszi elém, de otthon több töpörtyűvel szoktam, cukor nélkül. Anyukám az, aki mindent pakol rá.

lüke 2011.03.11. 15:31:47

fúj
nyet gasztronómia
cukros az a vargabéles

varadi-bendezs 2011.03.11. 22:23:58

Nagyon szeretem az édes dolgokat. De a túrós és káposztás tésztát semmi pénzért nem tudnám megenni cukrosan!

necroticism 2011.03.12. 07:28:18

Cukrosan ismertem meg a túrós tésztát, általános iskolában, azt hiszem.
Aztán egyszer egy iskolán kívüli kiránduláson, a BNV-n kb8 évesen leültem a rokonokkal ebédelni, és persze túrós tésztát kértem. Sósat kaptam, és baromira nem értettem, hogy most mi is van...ÉS töpörtyű is volt rajta. Azt hiszem nem ettem meg. Ma már az édeset nem fogyasztanám el.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.03.12. 20:24:16

@varadi-bendezs: Káposztás tészta... na AZT eszem én cukrosan, őrölt borssal rendesen megszórva. Nyamm!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.03.17. 18:24:40

Nekem mindenhol egybekevert tejfölös túró és cukor jutott, és az előbbit nagyon rühelltem, de azt sajnos soha nem sikerült elérnem, hogy csak cukorral szórják meg... így tehát azokon a napokon is maradt az asztal közepére kirakott száraz kenyér...

Szalacsi_Dezső 2011.03.18. 11:16:21

@nagy lebowski: @neccharisnyás útonálló: na végre akik szintén nem szeretik a paradicsomos káposztát. Külön-külön jók, na de együtt?
Nooormális?

Void Bunkoid 2016.01.18. 15:57:08

A paradicsomos/kecsapos tészta, de a kakaóporral megszórt főtt tészta is mind nem is igazán balesetek, hanem kb ugyanaz a kategória, mint a mustáros kenyér - ilyen kolis/albis hóvégi kaja, amikor már nagyon le vagy égve, feltúrod a spájzot, lelsz egy zacskó száraztésztát, aztán na mit lehet ráb*szni, hogy ne legyen olyan uncsi, húúúú van kecsap/instant kakaópor, juhé :)

Lilla Ramecz 2016.08.05. 14:42:29

@varadi-bendezs:

Én meg nem szeretem a káposztás tésztát sehogy se sósan se cukrosan a tésztát szeretem de a káposztás tésztát nem!
süti beállítások módosítása