Váras csoki

 2010.09.17. 06:09

Vendégposzt Gaspertől

 

A Szerencsi Csokoládégyár magyar várakat bemutató csokipapírjainak nagy gyüjtője voltam a '80-as évek elején, ahol az anyaországi várak fotóit és rövid történetüket ismertette a szöveg a csomagoláson, ahogyan az itt is látható, a Siklósi vár esetében. Nekem komoly gyüjteményem volt ezekből a csomagolásokból és persze fogalmam sincs, hogy mi lett velük. Ráadásul jellegzetes hangulati elem a bugyikék alapszín és a sárga, keksz szélére emlékeztető mintázat, mely a fotót keretezi alul-felül. Persze belföldi turisztikai-reklám vonatkozásai is voltak ezeknek a csomagolásoknak, hiszen  láthatjuk a Mecsek-Tourist emblémáját. De hát csak jobb dolog volt várak után koslatni, mint manapság hétvégéket a plázákban és a teszkóban tölteni s ezáltal ki tudja milyen nyomi gyerekeket szocializálni.

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Forrás: http://tajkep.blog.hu)

(Hétfőn: Melódia szelet - vendégposzt Szalacsi Dezsőtől)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia csoki szerencsi váras

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr972298531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalacsi_Dezső 2010.09.17. 07:24:53

Fura rajta a felirat, hogy félédes tejcsokoládé.
Ezek szerint volt száraz meg rozé is? :-)
Mert hát ugye Szerencs az csak Tokaj hegyalja. :-))

Nefernefernefer 2010.09.17. 07:33:24

Erre emlékszem. Ez nekem nagyon bejött. De valamiért állandóan olyat kaptam, amin a Diósgyőri vár volt...

retro gastro 2010.09.17. 10:18:09

@Szalacsi_Dezső: Hát ez valóban elgondolkoztató! Éljen a tokaji rozé csoki!

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.17. 11:03:01

Pont a múltkor emlékeztem meg rá egy boltban. Mondtam is, hogy milyen szép a csomagolása. Nekem nagyon tetszik, de meg kéne kóstolni is:D

Szalacsi_Dezső 2010.09.17. 11:05:53

@Ernő88: ízre a korrekt szerencsi tejcsoki.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.09.17. 11:11:50

@Szalacsi_Dezső: Akkor nagyon finom lehet :D Talán most vásárlok is egyet, ma úgyis ott megyek el a bolt mellett. Ára sem túl drága. Meg hát igazi retro...

EvangelineS (törölt) 2010.09.17. 12:32:24

2-3 hete volt Szerencsen csokifesztivál,ott vettem ebből egy marékkal.nem a legjobb minőségű csoki,régen jobb volt,de nosztalgiázni elment.
ja,ha láttok a boltban Boci csokit régi szerencsi csomagolással,akkor láthatjátok rajta,h az is félédes.kóstoljátok meg,nekem bejön!

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.09.17. 12:57:01

Nem rossz, nem rossz, de az újakon már nincs ismertetőszöveg. =(

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.09.17. 13:43:15

Volt ilyen kisebb meretben, amin az ABC betui voltak, meg valami abra az adott kezdobetuvel.

Es volt meg az icipici ET csoki :).

whyso 2010.09.17. 14:24:24

Tényleg, ilyen is volt. Te jó ég, még gyűjtöttem is a papírokat.

Szalacsi_Dezső 2010.09.17. 16:29:51

@afromagyar: meg rajzfilm figurás is volt. Mézga meg Kukori. Pici csoki most is van, akár lédig akár ún. mini raklapos kiszerelésben.
Emléxem, anyámék a kávéba olvasztották a pici csokit és úgy még nekem is ízlett a fekete. (persze előtte belenyomtam 5 kockacukrot, mert a kávé ízét nem szerettem :-)

Motorpenis 2010.09.20. 17:08:03

Diósgyőröst én is ettem, én nem fért a fejembe, hogy akkor ez most hogy van...Ugyanis az világos volt, hogy létezik a Győr nevű város, de az simán Győr; ebből azt következik, hogy a csoki csakis diós lehet. Nem az volt, így aztán egészen addig nem értettem a koncepciót, amíg meg nem tudtam, hogy Diósgyőr is létezik.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.09.30. 22:41:47

Siklósról jut eszembe! Apám Siklóson született, s gyerekként úgy tűnt, hogy kiköpött Eke Máté (Zenthe Ferenc). Iszonyú volt feldolgozmi, hogy aki a a labanccal is harcol, szabadidejében a bútorgyárbn köszörül.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.10. 11:03:08

Múltkor, hirtelen felindulásból bevásároltam váras meg ABC-s csokiból. Persze, a csoki felejthető, mint régen is. Node a csomagolás!

Zuzimama 2010.12.14. 21:18:45

Ez akkor volt igazán izgi, ha egy "váras" városban laktál, mint pl. én Gyulán. Folyton a gyulai váras csokit kutattuk!!!

Bogika78 2016.05.15. 22:53:22

Maga a csoki nem ízlett különösebben, mert én csak a töltötteket szerettem, az ilyen sima csokit nem.:. de a várakat izgalmasnak találtam, pesti gyerekként mind újdonság volt nekem, gyűjtöttem is a papírokat.
süti beállítások módosítása