Cigirágó

 2010.05.11. 06:19

A cigirágó rózsaszín volt, és az összes, a '70-es, '80-as években fellelhető ragó közül a legrosszabb. Sem lufit nem lehetett fújni belőle, sem rágni nem volt jó. Viszont nagyon jól fel lehetett vágni vele: "Mivel még nem cigiztünk, de körülöttünk minden felnőtt igen, ezért az okos és innovatív felnőttek kitalálták, hogy gyerekeket, hogy lehet rászoktatni a cigire. Mert mi volt a lényeg? Az, hogy felnőttesdit játsszunk, és beépüljön a kezünkbe - ujjaink közé - az a bizonyos mozdulat. Persze némi cigizés imitálás után igyekeztünk leszedni a papírt a rágógumiról, ami a nyál miatt baromira rátapadt, és volt, hogy a fogunkkal kellett lesegíteni, meg olyan is, hogy össze kellett rágnunk a papírt a matériával együtt." (cocot.hu) Sajnos a cigizés imitálás sem tudta ellensúlyozni a tartalom gyatra minőségét, így hamar leszoktam a cigirágóról, és a cigire már rá sem szoktam (hasonló okokból). A cigirágó teljesítette a küldetését: hatékonyan hozzájárult a dohányzás ellleni küzdelemhez az ifjúság körében.

Lehet ma is kpani? IGEN! (15 Ft.)

(Holnap: Mazsolás krémtúró)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro cigirágó gastronomica

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr301990532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nefernefernefer 2010.05.11. 06:52:05

Visszaemlékezve valahogy úgy tűnik, nem nyűgözött le anno ez a rágó. Jó volt persze, hogy tudtunk egy kicsit felnőttesdit játszani, de mivel láthatóan senki nem vette be, és még nem is füstölt, hamar unalmas lett a szívogatása...

Koky_ 2010.05.11. 09:12:13

Hááát, lehet hogy rosszul emlékszem, de nekem úgy rémlik, fehéres színe volt... Én imádtam, és nem lettem dohányos :))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.05.11. 09:16:49

Nekem is a fehér szín rémlik főképpen. De elvéte volt rózsaszín is. Én imádtam.

Notburga · http://notburga.blogspot.com/ 2010.05.11. 11:20:39

Igen, többféle színben volt. Hát mivel nagy választék rágóg terén akkor még nem volt, örültünk, ha kaptunk. Kissé kemény volt az elsö pár rágáskor, alaposan igénybevette az álkapcsokat...

Motorpenis 2010.05.11. 15:42:57

A fehér színű nekem is rémlik, és szerintem azt Jugóból hozták, legalábbis nekem. Kicsit furcsa volt, hogy a doboza viszont kártyapakli doboz imitáció volt, valamelyik kártya valamelyik "színe" volt az elején.

kenyi · http://egyelekmeg.blogspot.com/ 2010.05.11. 21:31:59

Na, de volt ennek olyan változata is, hogy a rágó valami porszerű anyaggal volt borítva a papír alatt. Így ha nem szívtuk, hanem megfújtuk, egy kis porfelhőt eregetett ki magából (mintha füst lenne). A cigirágón kettőt rágtál és már nem is volt íze és még gömböt sem lehetett belőle fújni. De azért masszívan fogyasztottuk.

Penya666 2010.05.11. 22:03:47

Kicsit off de a bodza szaranak a belseje, ami mar megvolt szaradva az volt az ultimate cigi. Meggyujtottad ugy izzott mint a cigi meg fustolt is, szajba lehetett venni, es hasonlitott is ra :)

Escobar888 2010.05.12. 18:23:52

Ez egy rossz termék, de gyerek fejjel szerettem.

a.Nati · http://szeifertnatalia.wordpress.com 2010.07.09. 20:49:26

... és (vagy nagyon hasonlót) ilyet még ma is lehet kapni.

Adelaida 2010.10.05. 15:29:03

Én is rózsaszínre emlékszem, édes volt és kemény. Mi is Jugóból kaptuk, ugyanakkor, amikor a szüleim korinthoszi oszlopfővel díszített Cezar konyakot. Arra emlékszem, hogy matrica is volt a rágósdobozban, hírességekről, pl. Bob Dylanről... Lehet, hogy valami kultdizájn-termék volt??

dreddbíródn 2013.04.06. 11:59:20

szerintem k szar volt, de akkoriban örültünk, ha volt rágó...
süti beállítások módosítása