LEO jégkrém

 2010.03.31. 06:11

A '70-es években két jégkrém márka uralta a piacot: a LEO és a ROLL. Eleinte csak pálcás jégkrémek voltak, majd később bukkant fel a dobozos, majd a családi LEO. A pálcás LEO jégkrém 3 Ft-ba került, és ezzel az árral sajnos teljesen elérhetetlen volt számomra; három gombóc fagyi ára!!! Akkor jutottam először hozzá, amikor a nyelvi napközis táborban Pünkösdfürdőn a Bivalyos étteremben desszertként ezt kaptuk. Nagyon finom volt! Nálunk otthon csak a ROLL jégkrém volt elfogadott. Hogy miért, arról szóljon a holnapi poszt.

 


Kérdés: Milyen ízekben került a pálcás LEO forgalomba?

(Holnap: ROLL jégkrém)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia leo jégkrém

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr891882563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hellisfitar 2010.03.31. 07:28:30

Ha jól rémlik: vanília, csoki és talán puncs. De mintha lett volna egy halvány barnább változat is, míg a puncs nem 100%. Valószínűleg azért, mert a rózsaszín rettenetet mindig kerültem, hiszen a puncs pu(n)ccs az ízlelőbimbók ellen.
A Leót nem szerettem, kőkemény volt, és ha már a gyerek megkapta, akkor vajon volt ideje kivárni, míg megolvad (minimum 10 perc)? Nem hát.

AgentO 2010.03.31. 07:46:45

IMÁDTAM a leót, hosszirányba kettéoszott csoki/vanília pálcás jégkrém, persze vékony csokiburokkal ellátva a felső részén. Sárga papír csomagolás, a csokiréteg állandóan szeretett lepotyogni a jégkrémről, ezért azt célszerű volt előbb lerágni róla.
Na persze a PÁLCÁS, a mindent vivő, a pálca felső végének megjelenése jégkrém evés közben mindig azt a szomorú tényt jelentette, hogy lassan elfogy a jégkrém, persze az nem volt elég, ha lenyaltuk/rágtuk a pálcáról a maradékot, utána a fa pálcát is képesek voltunk csócsálni, szívni ki belőle még egy kis vaníliás fűrészpor ízt:) Ja, ennek a kissé akár szálkás fa pálcikának az összezárt ajkak közötti kihúzása egyesekben a krétacsikorgatásatáblán frászt idézett elő:)

AgentO 2010.03.31. 08:25:20

A reklámaihoz kapcsolódik a "Hello Leo" szlogen is, mekkora flash volt "kiiratni" ezt az első zsebszámológépemen (Sharp Elsi Mate) ezt kellett beírni: 03707734 és a gépet 180°-al elfordítva máris olvasható - helloleo!:)

boriska 2010.03.31. 10:34:30

Volt még egy Hópehely, vagy Hópihe nevű dobozos fagyi is, ami nagyon finom volt, arra emlékszik valaki? Csoki-vanília. Imádtam.

Penya666 2010.03.31. 10:38:41

@boriska:
En nem sajnos. Meg aztan volt a Panda Prim is.

Mitya Ivanov 2010.03.31. 10:55:39

a LEO-nak tényleg volt egy érdekes íze, ami nekem nagyon bejött. Később egy éllemiszeripari mérnök elmagyarázta, hogy az egy vegyülettől van, valaghol használják még. De a lényeg az, hogy az ízhatásnak semmi köze nem volt az eredetihez.
Anyám jégrakétának hívta a pálcás jégkrémet, fogalmam sincs, honnan vette ezt az elnevezést.
Később áttértünk a Panda Prim-re, szerintem az sokkal jobb volt, modernebb, többfélét állítottak elő. A rendszerváltás után a LEO-ból lett a Schöller, a Panda Primből pedig az ESkimo, ami ma már ALGIDA.

KKázmér 2010.03.31. 11:06:36

Nálunk hétvégén ebéd után mindenkinek járt egy Leo, általában én mentem le érte a helyi édességboltba. Egyszer, amikor kérem a négy darab jégkrémet és nyújtom a 12 forintot, a csaj rám néz és azt mondja:
- Ezért csak hármat tudok adni!
Nem értettem, mit akar ezzel mondani. Akkor találkoztam először azzal, hogy valami nem annyiba kerül, mint régebben és nagyon meglepődtem rajta. Mára megszoktam :(

Escobar888 2010.03.31. 11:07:46

Ma is ki ráz a hideg, ha a fa pálcikára gondolok. Nagyon utáltam és nem értettem miért nem lehet műanyagból.
Persze környezet barát, de abban az időben biztos nem ez volt az oka.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.03.31. 11:27:55

Elég vacak papírba volt csomagolva, és gyakran volt tapasztalható újrafagyás, így az állaga is furcsa volt... de ettől függetlenül szerettem, még ha ritkán is jutottam hozzá.

AgentO 2010.03.31. 11:46:32

Azért az is alapság volt, hogy a jégkrém/fagyi kizárólag szezonális cuccok voltak, így az első fagyizás/jégkrémezés egyúttal a nyár megérkeztét jelentette, télen nem volt sem fagyi, sem jégkrém:) Téli fagyi volt, azt meg utáltam.

scsaba1 2010.03.31. 17:18:57

Én szerettem a fa pálcikát, mert tényleg átvett valamennyit a jégkrém ízéből, és azután lehetett szopogatni, hogy a jégkrém már régen elfogyott.

A nyáltól és a jégkrémtől rugalmas fapálcikával utána lehetett murvát lövöldözni, amiért súlyos sallerok meg intők jártak, mer' "Kilövitek egymás szemét".

Nekem a valószínűtlenül rózsaszín puncs volt a kedvencem.

2010.03.31. 17:19:44

Nekem a Márk jégkrém volt a kedvencem. Rozmáros volt a csomagolása és nagyon tejszínes íze volt.

respecta /01 2010.03.31. 17:27:55

@AgentO:"... persze az nem volt elég, ha lenyaltuk/rágtuk a pálcáról a maradékot, utána a fa pálcát is képesek voltunk csócsálni, szívni ki belőle még egy kis vaníliás fűrészpor ízt:)..."
- erre nem lehet csak hangosan felröhögni..és buzgón helyeselniii! :-D

csillagkutya seven 2010.03.31. 17:41:12

kedvenc volt a leó, a roll is finom volt, de annak keserűbb volt a csoki bevonata, mivel gyerekként még tejcsoki párti voltam...amúgy a dobozos leó is isteni volt, főleg a rumos diós, kis fa lapátkát adtak hozzá...sosem feledem:)))bárcsak ezt is felélesztené valaki, mint a tisza cipőt.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.03.31. 17:42:14

Még a leo-roll előtt volt délvidéken egy Jugoszláviából behozott jégkrém (jugó fagyinak hívtuk) Annak műanyag pálcája volt.
A 70-es években 3 forintért hat gombóc fagyit lehetett kapni, igaz az kisebb kanál volt. A 70-es éve vége felé jött be a forintos, nagyobb kanál.
Mifelénk általában 4 féle fagyi volt. Csoki-Vanilía-Citrom-Punci (vagy karamell) így 2 fornitért négy gombóc fagyit tudtunk venni (vegyeset!)

El Polako 2010.03.31. 17:44:04

Vehe, de jó volt is ez, meg a jó öreg Kofola:
www.melano.hu/news.php?extend.55.11
Lassan ez is retro...:(

Darwi Odrade · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.03.31. 17:46:48

Nekem a Leó kimaradt, mert a fagyi sokkal finomabb volt, azt ettük. Az még a boldog főzött fagyi korszaka volt, nem a mai műanyagízű-porfagyi világa.

CernaGeza 2010.03.31. 18:05:07

Leo..!

Nekem az volt a nyerő, eszméletlen jó volt a lepotyogós csokija neki.. Nálunk a hentes árulta, be kellett nyúlni a hűtőládába és ott volt a sok leó a fagyott pulykák-csirkék tetején.

És igen, a pálcikát is szétrágcsáltuk emlékeim szerint.

uhhh (törölt) 2010.03.31. 18:15:54

úúúún..nagyon finom volt.
Főleg a kisdobozos,fapálcikával lehetett enni.:-)

autosdolgok · http://autos.dolgok.com 2010.03.31. 18:29:50

ezek még nagyon jó cuccok voltak, nem nyomták tele ennyi E-vel, mint manapság!

Rebca 2010.03.31. 18:44:13

@autosdolgok: jó azért nem kell elnyanyásodni :) igaz én még kicsi voltam, de pár emlékem nekem is van, szép volt jó volt, de telik az idő, és senki ne mondja hogy a magnum duplacsokis jégkrém nem isteni, még akkor is ha a régi fagyik főzöttek meg stb voltak. :P

Szalacsi_Dezső 2010.03.31. 18:47:39

@AgentO: Megint beletrafáltál a fapálcika fogak közötti kihúzásával. Szinte érzem és libabőrös leszek. A mai pálcikák ahhoz képest polírozott parkettalapnak tűnnek (magnum, stb).

Szalacsi_Dezső 2010.03.31. 18:48:37

@Rebca: Volt is néha fagyibotrány a 70-es 80-as években nyaranta (kacsatojás pánik, szalmonella)

taecleau 2010.03.31. 19:34:15

A lengyel jégkrém megvolt valakinek? Olyan '82-körül voltunk Varsóban és ott lehetett mindenhol az utcán jégkrémet kapni. Úgy nézett ki a dolog, hogy az utcai árus egy fadobozban tartotta a jégkrémeket. Első lépésként az ember kifizette a cuccot, látatlanban, mert ugye a pénz az első. Ezután kapott a kezébe egy pálcikát (!), majd a fadobozból magát a jégkrémet. Az, hogy látatlanban kellett megvenni sok vizet nem zavart, mert válogatni eleve nem lett volna érdemes, mert csak egy íz létezett: vanília. A jégkrém kb. úgy nézett ki, mint nálunk ma a gesztenyepüré: egy fagyott fehér kocka, alufóliás papírba csomagolva. Ezután az ember kicsomagolta a fagyott kockáját, öntevékenyen rászúrta a kapott fapálcikára, majd a papírcsomagoló eldobása után büszkén nyalhatta, amíg a kristályvanilinos tejcsoda tartott.

DeBeers 2010.03.31. 19:36:04

Az én kedvencem a nem tejes, hanem vizes alapú őszibarack ízű, kerek tálkában kapható "kaparós" jégkrém volt :) Emlékszik valaki a nevére? Betonkemény volt a víztől, de imádtam. Persze a leo is király volt, azt is szerettem.

P@blo 2010.03.31. 19:58:42

@Szalacsi_Dezső: Ez a libabőrözés nálam annyira megmaradt- brrr most is érzem már - hogy a Magnum pálcikájától is előjön, lehet az bármilyen polírozott!

lioliom 2010.03.31. 20:04:45

Emlékszik még valaki arra a kb.10 cm roll jégkrémre.Csoki vagy vanilia colt és körbe csoki.Szintén pálcikás.Én mindig a Felszabadulás téri/ma ferenciek tere/csemegében vettem.Azt hiszem 2,50 volt.

degi2004 2010.03.31. 20:10:40

sunaznek most egy doboz jegkremet

kborzy 2010.03.31. 20:19:10

@degi2004: :D te beteg vagy :D még most is a szex?

kenyi · http://egyelekmeg.blogspot.com/ 2010.03.31. 20:19:35

És a műanyag poharas Leo jégkrémre emlékszik valaki? Kis műanyag pohárkában volt, aminek a tetejét ha levettük, a pohár alá lehetett tenni és olyan lett, mint egy talpaspohár. Ezt nem tudom egyszerűbben megfogalmazni...
Na, és a fapálcika tartós nyalogatása gyermekkoromból rögzülve a mai napig tart. :D

Lucius Flavius Arrianus 2010.03.31. 20:20:28

@DeBeers:
azt lehetett kapni eper és málna ízben is, leghosszabb torokgyulladásomat három doboz kőkemény málna elrágása/nyalogatása/foggal ropogtatása után szereztem be, úgy 75 körül :-)

atlbilbaoo 2010.03.31. 20:40:10

És az ötven filléres fagyira is emlékszik még valaki? Oldalkocsis motorral jött a fagyis és csak vanilia és csoki volt nála. Megállt és csengetett és mi mezítláb rohantunk a porban a héten összekapart fillérekkel a markunkban. Aki 4 gombócot vett az már menő volt!

StopSzmog 2010.03.31. 20:48:21

@AgentO:
@Penya666:
Ez mekkora :) Nekem ez kimaradt.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.31. 20:51:24

Emlékszik még valaki az "Utas" üdítőre. Ritka randa sárga színe volt, de nagyon ittuk.

StopSzmog 2010.03.31. 20:51:31

Egyébként a csavaros fagyi volt a legtutibb. Volt belőle kicsi meg nagy.

mangorlo 2010.03.31. 20:53:48

a dobozos leohoz nem volt palcika, neha volt a melyhutoben kulon neha nem.

es milyen jo volt nekunk hogy nem irtak ra mibol keszul es meg nem volt E szamozas...

festéktüsszentő hapcibenőke 2010.03.31. 21:05:45

volt egy poharas jégkrém, ami banán ízű volt, és valahogy télen is lehetett kapni olyan 80-82 körül. egyszer azt hozott a Mikulás, mennyire örültünk neki :)

Mylady 2010.03.31. 21:13:13

Én a ROLL-ra nem emlékszem. A Leot azt imádtuk. Nekem a puncsos volt a kedvencem. És sokszor mire anyu vagy mama hazaért vele a boltból, megolvadt kicsit. És akkor kistányérra tettük és kiskanállal ettük meg. Ha nem figyeltek, a tányérról is lenyalogattuk a maradékot :)
A dobozos is nagyon jó volt.

Arra emlékeztek, ami fej alakú volt? Talán a nyolcvanas évek második felében volt, de csak pár évig. Az arca vanília volt, a szeme, szája, orra, kalapja meg csoki vagy puncs.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.03.31. 21:17:15

@atlbilbaoo: Igen, emlékszem. Nálunk Bálint bácsinak hívták a fagyist. Először triciklivel jött, majd évek múlva oldalkocsis motorral. Valószínűleg ma már övé a Family Frost :)

elp 2010.03.31. 21:26:48

zseniális blog
egyszerűen bazzeg a szívem fájdul meg a nosztalgiától egy-két terméket látva. pedig még 30 sem vagyok

Macskanátha 2010.03.31. 21:57:58

"A lengyel jégkrém megvolt valakinek?"

Ez nem ugrik be, pedig voltam gyerekként is Lengyelországban. Viszont, ami nagyon durva volt: '80-as évek közepe, Temesvár, Románia. Az egész magyar turistacsoport lelkesen megrohamozott egy fagylaltárust, akinél 7-8 féle, különböző színű fagyi volt,számunkra érthetetlen nyelven kiírva, magyarul természesen semmi. Lényeg: mindenki vett 4-5 gombócot, majd visszaszálltunk a buszra. Már menet közben derült ki, hogy minden fagyinak, a színétől függetlenül ugyanolyan íze van, illetve konkrétan nincs semmi íze. Valami egészen halványan édeskés, víz ízű akármi volt, a tölcsér ostyája pedig olyan kemény volt, hogy egy százas szöget be lehetett volna verni vele. Ezek után nem csodálkoztam, hogy néhány évvvel később a sok román "satisfied costumer" hálából kinyúvasztotta Ceaucescu-t! :-))

bknn 2010.03.31. 22:00:05

Panda jégkrémre emlékszem. Kis kerek dobozban volt, műanyag kanál is volt hozzá. Valamikor 20 éve ettem utoljára, alsós koromban.

Amúgy meg: Kajla/Vadász/Kapuciner/kakaós cukor/rizses csoki

joerg 2010.03.31. 22:26:56

jo volt
ujra kéne gyártani
tisztán magyarban, semmi külföldi

VOGAben 2010.03.31. 22:31:54

A Roll-t 1980 körül Balatonon ettem először. Fénykép is van róla, a papírja is látszik, csak félig van lebontva.

Viszont '86 előtt kicsivel a poharas Leónak már létezett pisztáciás változata. Félig felolvasztva a konvektor fölött, még télen is vitt mindent!

Jaguar 2010.03.31. 22:41:06

Ez Off de:

Most találtam a blogra és nagyon klaffa. szerintem közel egyidősek lehetünk. Írásra javaslatom:
-Africana csokoládé,
-KAJLA nugát.
Javaslat és kérdés: Mi volt az a cukorka, ami a francia drazséra hasonlított, de másfajta (talán kávés?) íze volt? A golyók barna, fehér és zöld-ek voltak.

Franciadrazséról iszonyatos koncentrációval a bevonat lerágása és a puha belső külön fogyasztása volt már?

Dee_ 2010.03.31. 22:44:03

A dobozost imádtam, most is a számban van az íze, valószerűtlen, meghatározhatatlan. Azt hiszem, a puncsot őriztem meg így íz-emlékként, de említette valaki feljebb a banánost, és most már nem vagyok benne biztos... Műíze volt, de valahogy finom.

ÁkiBáki (törölt) 2010.03.31. 22:44:47

Mond ez a név valakinek valamit:

Kasu

?

GINGER · http://gingerscukraszda.blogspot.com/ 2010.03.31. 22:47:23

De finom volt azzal a kis béna fapálcikával! :)

Mitya Ivanov 2010.03.31. 22:48:21

@Jaguar: az a márvány drazsé volt, én mindig kikerestem a barnákat, mert azok finomabbak voltak, mint a többi. Persze ugyanolyan izük volt ám, de mégis:)

Tita73 2010.03.31. 22:55:28

Volt banános leo...azt hiszem poharasban....az volt a kedvencem!

manor 2010.03.31. 23:31:05

Szerintem a többségünk igen morcos lenne, ha most ilyen izű lenne egy jégkrém. Régen volt, gyerekek voltunk, nem volt más:)

Inimma 2010.03.31. 23:32:43

@Mitya Ivanov: Én a 70-es években a Nyugati pályaudvaron láttam egy automatát: Jégrakéta volt ráírva - jégkrémet árult.

AlbA 2010.03.31. 23:36:29

Máshova már írtam,de...
Volt régen valami fagyiutánzat(?)
Olyan volt,mintha darált barackot felvizeztek volna,aztán lefagyasztják.Kb akkora ,és olyan dobozban volt,mint most a Rama margarin,és a fagyasztott cuccokkal volt egy hűtőben.

levi009 2010.03.31. 23:37:39

Most mondjam azt, hogy már akkor Magnumok tucatjait küldtem le gigába! :)

Alpha centauri (törölt) 2010.03.31. 23:43:07

Én a puncs-vaninliát szerettem a legjobban.
A fa pálcikát viszont utáltam.

K. Z. 2010.03.31. 23:51:23

felénk a Leo vetélytársa a Mark jégkrém volt.
Azt hiszem Nádudvaron gyártották és csak poharas volt. Jelképe rozmár. Akkor még ne tudtam, mi az. :)

retro gastro 2010.04.01. 00:13:55

@Jaguar: Köszi!! Szerintem a márvány drazséra gondolsz. Africana csokoládé, KAJLA nugát felvéve a listára

rezfaszubagoly (törölt) 2010.04.01. 00:28:37

@K. Z.: Mark jégkrém nekem megvolt, többször ettem, mint Leo-t, mindkettőt szerettem. Leoból a puncsost nagyon!
Fapálcika szívogatása, szopogatása, majd szétrágása is szokásom volt, mert még az is finom volt.

Franciadrazsé cukormázának leszopogatása. hmmmm

Kajla nugátot általában egy páviánsegg-szerűre rúzsozott ismerős néni hozott nekünk, de mindig avas volt :S Frissen se szerettem.

Nem tudom, hogy említették-e már a téli fagyit. Az valami borzasztó volt, mintha homokot rágtunk volna. De télen csak az volt.

lOc (a pasztafáriánus) 2010.04.01. 00:58:26

Buzgón helyeselek én is. A vaníliás fapálcikaízre azóta is emlékszem. Néhanapján mintha meg is jelenne a nyelvemen egy pillanatra. :)

franta 2010.04.01. 07:15:28

@AgentO: Ez így nem pontos. Még a hetvenes évek elején valahol a Blaha környékén, vagyis a Lenin körút elején volt valami édességesbolt, ahol télen is lehetett kapni "jégrudat". Ez is vaniliás volt, pálcikán, de henger alakban. Írtó finom volt. Na és akkortájt - tán az EMKE-ben lehetett kapni szovjet jégkrémet. Olcsóbb volt mint a Leo, de sokkal drabálisabb, és talán kakaós íze volt. Anniyra ez sem volt rossz...

AgentO 2010.04.01. 07:29:55

@franta: áhh, itt "vidéken" (Győr) csak nyáron volt fagyi:)

Lucius Flavius Arrianus 2010.04.01. 07:30:10

Úttörővasút csoki volt már? Hasonlított a Sport szeletre, de annál finomabb.

MaCS_70 2010.04.01. 08:10:04

Halihó!

Én mindig a papírpoharas Leóra pályáztam, pedig a pálcikás 3 forintjával szemben az 5 forint hetven fillérbe került, ráadásul volt némi kockázata, hogy spatula van-e hozzá.

Ja, és az idegen nyelvi tábor, Pünkösdfürdő, Bivalyos nekem is megvolt!

Üdv: MaCS

Koky_ 2010.04.01. 08:22:43

@Rebca: Én mondom: a Magnum duplacsokis jégkrém NEM isteni! Én speciel utálom. Ezerszer inkább Leo, vagy az igazi főzött fagyi.

Koky_ 2010.04.01. 08:24:29

Én nem értem, mit van úgy oda mindenki a Magnumért...

Koky_ 2010.04.01. 08:26:19

@AlbA: Rémlik valami! Az isteni volt, de én is csak az ízére emlékszem, a nevére nem!

AgentO 2010.04.01. 08:49:06

Szerintem a magnumot bármelyik aldi/lidl jégkrém leveri, arról nem is beszélve, hogy kb. az 1/5ébe kerülnek. Mintha az elmúlt években a Schöller kínálatában lett volna pálcás leo jégkrém, persze köze nem volt az IGAZIHOZ:)

Mitya Ivanov 2010.04.01. 08:58:22

@AgentO: egy retrogasztro blogon ne említsük a lidles és aldi élelmiszeripari hulladékot, ha kérhetném:)

Gazz 2010.04.01. 09:09:55

Amerikai rokonaim annó, amikor hazalátogattak, szénné zabálták magukat Leóval.
A legfinomabb jégkrém evör!
Sajnos azóta nálunk is megtanulták, hogy jégkrémet tej nélkül, mindenféle adalékanyaggal készíteni.
Ja, hogy sokkal szarabb az íze? Hja kérem, ha csak ilyen van a piacon, akkor úgyis megveszed.

gabborka 2010.04.01. 09:26:15

@boriska: Én emlékszem, Hópehely volt a neve, és parfénak minősítették a dobozán :) Ritka csemege volt, nem lehetett mindenhol kapni, és volt egy különleges tejszínes-vaníliás zamata a fehér résznek, amihez hasonlót azóta se nagyon kóstoltam :)

megadeth1 2010.04.01. 10:38:17

Leoból mintha lett volna csokis-pisztáciás is, bár az már inkább 90-es évek talán.

zskoncz 2010.04.01. 11:58:23

@AlbA: arra én is emlékszem! sima turmixolt cukros gyümölcspép volt epres, málnás, barackos izben! minden nap meg kellett ennem egy dobozzal! sőt anyám a dobozokba saját gyártmányú pépet töltött és lefagyasztotta. emlékszem a dobozára de a nevére nem. (én a mai napig szeretem, igy teszem el a fölös gyümölcsöt, a gyerek bele van szeretve főleg télen tejszinnel!)

a posztrol az jutott eszembe hogy apám egyszer egy kb. A/4-es méretű Helló Leó matricával jött haza. :DD felragasztottuk a hűtőre. és leó mindig ott nyalta a fini jégkrémet. a hűtőt ugyan lecseréltük ugy 1997ben de Leó még mindig jol tartotta magát az ajtón! kissé megkopott anyám folytonos hűtőmosásaitol.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.01. 12:32:09

@taecleau: Plombir! Eredetileg szovjet recept, így az Arbatban is van... de jobb a két nápolyilap közé rakott vastag vaníliafagyi, illetve a tölcsérbe töltött változat. (Nemcsak vanília van, hanem csoki, sőt, extrémebb ízek is.) A csehszlovákoknál "orosz fagyi" néven fut.

P@blo 2010.04.01. 20:22:27

Én emlékszem az első törcséres LEO jégkrémre. Mikor megjelent csak olyat vettem...

atlbilbaoo 2010.04.04. 22:12:29

@Lucius Flavius Arrianus:
Az Úttöróvasút csoki maga volt a csúcs, mégis hamar eltűnt sajnos, pedig jobb volt szerintem, mint a Sportszelet!

Dr. Lubomír "hrivacky" Zdravlousek 2010.04.07. 02:13:24

@retro gastro: gyanús vagy nekem...

Idegen nyelvi napközis tábor?

Pünkösdfürdő? Bivalyos?

Tán csak nenm a Marcibányi térről indult nap mint nap a program? Páros nap nagy kirándulás, páratlan nap Pünkösdfürdő.

Avagy tévedek...? :-)

AgentO 2010.04.07. 21:17:42

Én egyébként bármely jégkrémet úgy szeretek a legjobban tolni,hogy mellé sört iszom, perverz-e vagyok?

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.04.22. 19:09:11

@Mitya Ivanov: ugyanott, ugyanabból készülnek mint az agyonsztárolt termékek.

Catia 2010.04.22. 21:50:52

Sziasztok,
lehet, hogy keverem a kettőt, de a Leo-t nem a veszprémi jégkrémgyárban gyártották?

Én a Panda Prímet is nagyon szerettem, pisztáciás, dobozos. Utáltam a pisztácia ízét, de mivel nem volt más... :). Vagyis volt, puncs, de attól hánytam.

Catia 2010.04.22. 22:07:58

Légyszi vedd fel a kis dobozos Mogyorókrémet is a listádba!!!!

Ennyire emlékszem a reklámjából:

"Idefigyeljetek mókuskáim!...Kismókusok kenyérre is kenhetik, nagymókusok süteménybe is tölthetik! Nyik-nyik (mókushang). Mókuskáim, nem bánjátok meg, ha rám hallgattok!"

Ááááá, nagyon szerettük mutatóujjal kienni a dobozból!!!

franciadrage 2010.04.26. 19:02:32

Leo az nagy királyság volt, érdekes nekem a kettéosztott pálcikás ugrik csak be, meg a poharas benyomható papír tetővel és kis falapáttal. Na abból a banános ütött mindent.

Az a vízalapú lefagyasztott málnaszörp margarinos dobozban az teljes zsákutca volt azt nem is ők gyártották szerintem.

zebu_ba 2010.05.01. 13:11:35

Emlékeim szerint a Leót Törökbálinton gyártották. Gyakran mentünk el a gyár mellett. Veszprémben valami másik jégkrém készült, a nevére már nem emlékszem, de voltam a gyárban, és kaptam még fagyasztás előtti, krémes állagút, és hogy az milyen finom volt!!!

Mitya Ivanov 2010.07.13. 15:10:14

@zebu_ba: az a veszprémi jégkrém PandaPrim volt, ma abban az üzemben az Algida gyártja a Cornettokat és a Magnumokat.
Törökbálintra ha jól tudom a Schöller került, majd megvette a Nestlé, most megint valami más a tulajdonosa.

AlbA 2010.07.14. 20:29:34

@Mitya Ivanov:
Bizony, igzságod van.: "PandaPrím a kedvencem egész nap csak ezt eszem.."
Én a veszprémi gyárban kaptam időszakos csömört a jégkrémektől, a gyár erőteljes őrzése közben... :-)))

joló 2013.03.10. 12:49:42

Ismét lehet kapni, én tavaly nyáron ettem Surányban, de ez sem lehet régi:
www.jobbanjar.hu/fagyasztott-termek-akciok/nestle-leo-csokolade-vanilia-jegkrem-t415408/

Bogika78 2016.01.30. 13:43:37

Imádtam a jégkrémet, a Rollt és a Leót is (arra a Hópehelyre nem emlékszem, olyat sose láttam.) Különösen a Leó jött be, a fapálcikásból nekem a pisztáciás volt a kedvencem, a dobozosból pedig a rumosdiós. És igen, nagyságrenddel jobb volt, mint a Magnum és a mostani jégkrémek, és ezt nem öreglányos nosztalgiából mondom, hanem mert nem volt annyira brutál édes, mint a mostaniak… a mostani jégkrémekből a cukorsokkon kívül mást nem igazán lehet érezni.
Még egy emlék: én a jégkrémet sokkal jobban szerettem, mint a főzött fagyit. Részben, mert az íze karakteresebb, erősebb volt, részben meg mert utálom azt az ostyatölcsért, a jégkrém nekem sokkal jobban bejött. Anyukám mégis inkább mindig fagyit vett, mert hogy az olcsóbb, mint a jégkrém, és szerinte nem olyan műanyag… ő már akkor is nagy bioember volt :D de azért olykor a Római strand halsütödéjében csak kaptam egy Roll-t vagy egy Leó-t… :)
süti beállítások módosítása