Derby keksz

 2010.03.26. 06:08

A derby keksz négy sarkát volt a legnagyobb élvezet lerágcsálni, majd a töltelék mentén szétfeszítve a kekszről a nugátos tölteléket lerágni.

Más emlék? Volt aki valaha kiszinezte, és kivágta a doboz hátán levő állatfigurát?

(Hétfőn: Színes fagylaltpor)

Címkék: retro gasztronómia keksz derby

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr361866931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refes 2010.03.26. 08:07:33

Nem volt olyan könnyű szétszedni a kekszet, nekem legtöbbször eltört a keksz, ahogy próbáltam szétszedni. A pilóta keksz volt erre a műveletre igazán alkalmas. De én is nagyon szerettem!

AgentO 2010.03.26. 08:57:00

Én azon ritkák közé tartozom, akiknek ezek a krémek magukban túlságosan tömények voltak, én kekszestől toltam. Hoppá, az a piros turbános csávó nagyon rémlik a csomag zárómatricáin.ZAMAT kávé és kekszgyár, jeah. Persze, mindig kivágtuk és színeztük, alap volt mint az állatos nyomda:)

K. Z. 2010.03.26. 10:44:37

Ezt mennyire szerettem!
Ritka vendég volt nálunk, úgyhogy a zsiráfot is kivágtam - nem színeztem - a forgáspontot jancsiszeggel rögzítettem :)

mezítlábasfellebbezés 2010.03.26. 13:24:11

@AgentO: én is kekszestül ettem. Együtt fini volt. Külön a keksz száraz, a töltelék émelyítő.
off: jajj de kár, hogy már nem írsz emlékeket! és ha nem csak a gasztronómia lenne a téma? hm? úgysem? hm-hm??? on.

Mákvirgács 2010.03.26. 14:22:41

Én is a sarkak leharapdálásával kezdtem ;)..aztán jött a szétválasztás /általában tényleg eltört../..aztán előszőr a krémmentes rész..aztán a krémes:) Ez volt a szeánsz :) A zsiráfot sosem vágtam ki:)

kenyi · http://egyelekmeg.blogspot.com/ 2010.03.26. 16:50:12

Most én vagyok túl fiatal vagy nem a zöld csomagolásban lévő (töltetlen) keksz volt a Derby? Vagy ez az őse? Én ennek csak a dobozával találkoztam, de akkor még nem tudtam olvasni... viszont azt tudom, hogy a zsiráf nagyon faja volt rajta, de a nagymamám ebben tartotta a gombokat, ezért nem kaphattam meg :(

retro gastro 2010.03.26. 17:00:24

@kenyi: Igen, létezik töltetlen változatban is, de azért a töltött volt az igazi!

Penya666 2010.03.26. 18:44:19

Pilotakeksz tejjel, az milyen jo is volt. Persze szetszedve eves:)

respecta /01 2010.03.26. 20:06:35

Nálunk a töltetlen volt a kedvenc. Ott is húzott a sarok azonnali leharapásra.
Töltelékkel csak Édesanyámét ettem, mert a gyári nagyon mű volt.
Mondjuk szép lesz, ha kiderül, hogy nem is volt töltetlen...
A zsiráf miatt kezdődött vétele nálunk. Ez biztos.
Szerintem jó ötlet volt!

respecta /01 2010.03.26. 20:09:43

@retro gastro: Szóval volt töltetlen. Phüh!
És miért nem írsz többet? :-(

Cikória 2010.03.26. 20:51:48

És a Tere-fere keksz? Négy vagy ötféle mintával. A rácsosat fiúsnak tartottam, azt az öcsémnek hagytam, és az volt szerintem a lányos amelyik szélén hullámvonal futott körbe. Volt még más minta is, de azokra nem emlékszem. Segít a felidézésében valaki?

Mitya Ivanov 2010.03.27. 08:26:06

@Cikória: a terefere keksz úgy igazából nagyon szar volt, valjuk be:)

a derby keksznél én is valami zöld csomagolásra emlékszem, és asszem volt wegy olyan is, ami kristálycukorral volt megszórva. Ez a töltött derby keksz nekem kimaradt, mert nem emlékszem rá

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.03.29. 11:32:36

Kétféle keksz létezett... az egyik az itt látható Derby keksz, aminek volt töltetlen változata, ezt zöld papír-alufólia elegyű csomagolásban adták. Aztán volt a fenti töltött, és volt a kókuszos töltelékű Barbara.

A másik volt a Zsúrkeksz, azon voltak olyan érdekes motítumok meg "ZAMAT" felirat az egyik oldalán, míg a másik sima lapos volt. Ebből is létezett krémmel összeragasztott (Bankett keksz), a lapos oldalán csokival mártott (Tere Fere) - ez utóbbin is volt zsiráf a hátulján, anyám volt úgy, hogy kivágta, csak ő miltonkapoccsal rakta össze a nyakánál - és a cukorral szórt Ötórai tea-linzer, ennek nem zsiráf, hanem tyúk volt a hátulján kivágásra.

A rendszerváltás után sajnos hamar eltűntek, hasonló élményt ma a lengyel Maltanka keksz ad, de ezt nem kapni itthon... illetve Butterkeks akad a hiperekben és diszkontokban, de az ugye nyugati recept.

respecta /01 2010.03.29. 16:21:50

Szeretném tudatni mindenkivel, hogy retro gastro nagyon rendes ember, mert tényleg válaszol (megfelelő helyen), ha kérdésünk van hozzá.
Így lehet a legjobban megérteni a másik embert, az biztos.
Köszönöm retro!

Division 2010.03.29. 19:26:27

"a lapos oldalán csokival mártott (Tere Fere)"
"a cukorral szórt Ötórai tea-linzer"

Ezeket imádtam!!!

pulya 2010.03.30. 21:46:03

Volt zöld dobozos is.Az kokuszos csokis volt.Nagyon szerettem.

2010.03.31. 00:02:57

ezt a derby izet szerettem. a zsirafot kivagtam de sosem volt ilyen kapcsunk amivel ossze lehetett rakni. hogy is hivtak ezt a kapcsot? mar kiment a fejembol a neve olyan reg nem lattam ilyet...

bekbórd! 2010.03.31. 21:29:59

A "többfunkciós" dobozról jut eszembe az az extrudált kukorica(?)-golyó, ami csokiba volt mártva, és a doboza különböző járműveket ábrázolt: mentőautó, tűzoltó, talán villamos. Guglival nem találom, emlékszik valaki?

AlbA 2010.03.31. 21:36:45

@bekbórd:

Igen,én emlékszem... Neve talán nem is volt,és a dobozon belül még külön zacsiban voltak a golyócskák...

bekbórd! 2010.03.31. 21:46:21

@AlbA: Az lesz, szerintem sem volt neve, és ilyen átlátszó zacsiban voltak. Sajnos hamar meg lehetett enni.

K. Z. 2010.03.31. 23:56:46

mondjuk nem magyar, de nagyanyámnál mindig volt nagy zöld dobozos 'krakersi brydzove' vagy valami hasonló nevű sós keksz
a dobozon azt hiszem valami kártyás (bridzs, érted?! :D) minta volt
olyan finom sós kekszet azóta sem ettem

Cikória 2010.04.01. 21:27:37

Ennek a keksznek a krémje olyan émelyítő volt, hogy mindig összegyűjtöttem kiskanállal és egyben tudtam le több adagot, hogy azután jól megérdemelten megehessem a kekszet.
süti beállítások módosítása