Retro hét a Lidl-ben

 2010.02.26. 06:42

 

 

 

 

A Lidl áruház nagyon dicséretes módon meghirdette a retro hetet, ami a tegnapi nappal megkezdődött. Természetesen már tegnap reggel ott jártam, hogy beszerezhessem azokat az alapvető termékeket, amiket gyermekkorom óta nélkülözni kényszerülök. A retro polc a pénztár mögött került elhelyezésre, rövid keresgélés után rátaláltam. Kisebb tömeg verődött összes a polc előtt, és ki-ki saját gyerekkori élményéről mesélt. Igazi jó hangulat alakult ki! Miután meghallgattam egy-két történetet, nekiálltam a retro termékek összegyűjtéséhez. Legnagyobb örömet a golyórágó, a piros mogyorós csoki és a szerencsi váras csoki sorozat szerezte, de persze a többi terméknek is nagyon megörültem. És ekkor csapott meg az igazi retro hangulat: többen észrevettük, hogy a medvecukor elfogyott. Üresen állt a doboza, méltón képviselve a ’70-es évek hangulatát. Több vásárló társam lázasan túrni kezdett a dunakavics és franciadrazsé környékén, hátha rábukkan egy meglapuló medvecukros dobozra, de mind hiába. Én már feladtam, hogy medvecukorral térjek haza; ha elfogyott, hát elfogyott. De nem így a többi retro vásárlótársam. Ők eltűntek, majd néhány perc múlva kosarukban medvecukorral felhalmozva érkeztek. Pult alól jutott nekik még egy doboz! És ekkor ismét a ’70-es ’80-as évek életérzése fogott el: nekem soha nem jutott azokból a kincsekből, amiket csak pult alól lehetett beszerezni. Ezért nem volt nálunk soha fenyőágacskás szaloncukor, és ezért nem volt soha Favorit biciklim. És ezért nincs most medvecukrom. És ezért volt igazán retro érzésem tegnap a Lidl-ben!

Címkék: retro hét lidl gasztronómia gastro

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr361790026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refes 2010.02.26. 09:55:47

A medve cukor ehetetlen, nem tudom, miért kell azt pult alól árulni. Nekem pult felett sem kellene!

mago79 2010.02.26. 10:28:41

a medvecukor tényleg ehetetlen. akkor már inkább a mackó sajt!!!
A 39 ft-os sertésmájkrém az a régi kis hengeres?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.02.26. 11:22:36

Nem franciakavics, hanem franciadrazsé. Amivel én mindig lottósorsolást játszottam. :-) De volt jobb is annál, a márványdrazsé, ami csak háromféle színben volt, de mindháromban más-más fajta töltelék volt. Azt bezzeg már nem gyártják.

Tegnap mi is elmentünk, feltankoltunk téli fagyiból - ebben jobb amúgy a krém, mint amelyiket én veszem, nem olyan csikorgós - a kedvesem meg elsősorban a macskanyelvnek és a grillázsnak örült, meg az Abonettnek.

Persze egy kicsit paradox ebben a környezetben... most eszembe jutott az üvegvisszaváltójegy, meg a mechanikus pénztárgépek gyerekkorom közértjeiben... :-)

A sertésmájkrémen kívül a többi ilyen konzerv húskrémre is ki kéne majd térni, mert abból is óriási választék volt... majd ha lesz poszt, ott mesélek...

retro gastro 2010.02.26. 11:31:42

@no-night: Nem tudom, hogy tudtam farnciakavicsot írni, drazsé helyett, de javítottam. Köszi!!

A márványdrazsé zselés töltelékkel tényleg teljesen eltűnt, kár érte!

mezítlábasfellebbezés 2010.02.26. 12:08:21

Háhá-a sztorid a végére: nagyon jó :):):) Nem is tudom, mit mondjak? Tipikus??? :D:D:D

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.02.26. 13:17:07

@retro gastro: Nem zselés volt, hanem ugyanolyan kemény nugátkrém volt benne, mint a franciadrazséban. A fehérben fehér, a zöldben olyan diós vagy pisztáciás ízű, a barnában kávés.

retro gastro 2010.02.26. 13:37:56

@no-night: Ez nem az én napom! A márványdrazsé tényleg a franciadrazsé nagy testvére volt, a zselés a Tisza kavics volt, azzal tévesztettem. Ebben már remélem nem tévedek.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.02.26. 14:31:42

Nem tévedsz, még ha a tiszakavicsra én csak a rendszerváltás után találkoztam... a zselés drazsé az húsvétkor volt mindig a kínálatban...

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.26. 14:40:41

Rúgja meg a ló, én csak holnap tudok elmenni a Lidlbe. :(
Remélem készültek a rohamra és marad még nekem is retrókaja. :)

Hmmm, mint a régi szép időkben. Ha szombat reggel nem volt elég gyors az ember, akkor nem volt aznap friss kenyér. :)

retro gastro 2010.02.26. 15:07:34

@mago79: Igen, a sertésmájkrém mit sem változott, ugyanolyan, mint régen.

respecta /01 2010.02.26. 21:04:14

@retro gastro:
Kész! Retro érzésed kiváltó okán elkapott a hangos muhaha
(pedig olyan rendesnek hittem magam eddig)... :-D
Mekkora mázlista vagy: autentikusan vásárolni 2010-ben, a retro héten, retro termékek között.
Belőlem ott helyben kiszakadt volna a nevetés! :-D

No, mentem magam is vadászni.
Mint egy hülyegyerek, komolyan. Dehogy megosztani mással...első padon eltüntetni 3 téli fagyit, 2 várcsokit, 1 májkrémet a nálam lévő ezeréves nyitóval ki, csak és kizárólag mutatóujjal be. Ahogy anno.
Csak most komótosan, szinte végig mosolyogva.
Tudod meddig vigyorral orcámon?
Amíg a szokásos (bemegyek, köszönök,még 1x köszönök, mert ma már kell, azért is bocskorszíjat keresek a medvecukor helyett) módon bevásárolok, zsákmányomat élvezve a padon...végül legnagyobb relikviámat felbontom, inkább feltépem.
Vááááááá! Valami szörnyű, ehetetlen, rághatatlan, keserű + csípi a szám.
És 5 csomagot vettem!!!!!!
Maradt a padon, úgyis elfogy valahogy.
El ne hidd, hogy öregedtem, hogy más lettem. Egy frászt!
Biztosan tudom, hogy "ezek a maiak" nem tudnak bocskorszíjat gyártani... :-D

retro gastro 2010.02.26. 21:30:21

@respecta /01: Ha még ehetetlen is a mai bocskorszíj, akkor kétszeresen is szerencsés voltam tegnap Lidl-ben!
A 3 téli fagyit egymás után lecsúsztattad a padon? Én spórolok, mint régen: szépen beosztom őket. Ma Dianás cukor, Kojak nyalóka és a Diósgyőri Vár került sorra.

respecta /01 2010.02.26. 21:52:08

@retro gastro: Őszinte leszek veled: ki voltam éhezve! És nem és nem, nem akartam megosztani senkivel.
Ego karbantartási perceket írtam elő magamnak.
Maradt azért. :-)

Cikória 2010.02.27. 08:15:58

Látok a számlán LIMÓ-t. Nagyon fontos kérdés: zacskós vagy műanyag üveges? A választól függően keresem fel a szóbanforgó kereskedelmi egységet, mert zacskós LIMÓT AKAROK!!!

retro gastro 2010.02.27. 10:18:21

@Cikória: Sajnos műanyag üveges, de az élvezeti értékéből nem von le semmit. Ajánlom!

dmke 2010.02.27. 16:42:23

Gyötörtem egy kicsit az agyamat, hátha nekem is eszembe jut valami retro termék, amit javasolhatok témaként.
Nem tudom, a négercsók belefér-e ebbe a kategóriába? ... Szerették-e vajon azt annyian,mint a téli fagyit vagy a LIMO-t? Én mindenesetre szerettem és eperhabos töltelékkel rémlik.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.27. 18:08:36

Sejtettem, hogy ez lesz, de titkon számítottam arra, hogy a Lidl alaposan betáraz az árukészletből. (De ugye a Lidl, azért nem egy Aldi :)) ) A lényeg: mire mentem ma a vásárlók lerabolták a retró polcokat.
Téli fagyi már nem volt és az éppen ott pakolászó eladó sem bíztatott semmi jóval.
Állat ABC és Kojak nyalóka sem volt (utóbbit pedig nagyon kereste mellettem egy csaj). :)
Vettem viszont váras csokikat (az előbb fogyott el a siklósi vár), zizit, francia drazsét. Eperjót, autós csokit (se lottó, se bohóc, se szamba nem volt már). Maci mézet, meg a másik vukos akármit. Márka üdítőt meg elfelejtettem venni.
Nincs mese, máskor időben kel menni. :)

Limo és az Aromix por között mi volt a különbség? Én csak az utóbbira emlékszem, de a leírások alapján hasonló volt a kettő. Ja, Limó sem volt már.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.27. 18:13:33

@dmke: a négercsók szerintem abszolút retró kaja. :) A jó kis műanyag dobozával, amit mindig elraktam, hogy jól lesz még valamire, de soha nem tudtam semmire használni. :)

Amikor előbb ettem a siklósi várat, az jutott eszembe, hogy ez a termék a piacgazdaságban már mennyire nem értelmezhető. Igazából nincs márkaneve, rajta van egy vár képe, aztán annyi.
Ha egy édességipari cég marketingesének ma azt mondanám, hogy gyártsunk ilyent, akkor kiröhögne.

Yogibear 2010.02.27. 19:39:15

@hüjehalyó: hehe a négercsók dobozát én is elraktam, de mindig a homokozóban kötöttek ki.
csak úgy mellékesen mindenki derültségére: nagyi úgy hívta a Leo jégkrémet, hogy botra-fagyott... :D

EasyFriend 2010.02.27. 20:28:47

@retro gastro: A Tisza kavics nagy kedvencem volt, de sajnos nem sokkal azután, hogy felfedeztem magamnak, eltűnt a polcokról. Gyártják még, vagy létezik valami hozzá hasonló?

huszszalategytizesert (törölt) 2010.02.27. 20:37:58

nalunk minden heten retro het van. a sarki kisbolt tele van ilyen cuccokkal: teli fagyi, marka, kapuciner, stb.

gabest1 2010.02.27. 20:44:02

Medvecukrot csak haribóban látni, az se tisztán az. Tud valaki másfélét?

Luii 2010.02.27. 20:47:09

Kisebb boltokban mindezek korlátlan mennyiségben beszerezhetők, nem értem miért olyan nagyszám ez a Lidl akció.

harCI BAnyulka 2010.02.27. 20:50:02

Én nagyon örültem a kínálatnak: limó-függő vagyok. Százasboltban még van néha.

Viszont kezet csókolok annak, aki elárulja, hogy hol lehet Nebuló cukorhoz jutni: grillázsos volt, piros cukormázzal!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.27. 20:51:31

@gabest1: CBA, 100forintos boltokban van csík alakban. Celofános csomagolás, egy szimpla "Medvecukor" felirattal. Kb. 20 dekás. Ízre jobban hasonlít az eredetire, mint ezek a haribós ócskaságok. Bár szerintem a Lidl is ilyet árul.

Picitures doktor 2010.02.27. 20:52:00

@retro gastro: az egy issssteni édesség volt :-))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.27. 20:53:12

Éjjel-nappaliban tegnap ráleltem egy kartondoboznyi télifagyira 65 peták darabáron. Dőzsöltem. :)

irinyeahétszentségit 2010.02.27. 20:53:35

mellesleg virágcseré akasztó se volt sehol... egy jó kis ellenőrzést is a nyakukba lehetne akasztani, a Penny néhányszor már jól megszívta, az 1 napig se tartó vevőcsalogató termékeivel:(((

Rexfelugyelo · http://rexfelugyelo.blog.hu 2010.02.27. 20:53:44

Igazán retró a tíz fillérbe kerülő tejpor lenne, illetve ha tennének ki kávédarálókat... :)

dr.kakaósbögre 2010.02.27. 20:59:35

a medvecukor legalább annyira ehetetlen mint a krumplicukor.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.27. 21:04:47

@Rexfelugyelo: "illetve ha tennének ki kávédarálókat"
:DDD

Szori 2010.02.27. 21:07:50

ezeknek több mint a fele megtalálható bármelyik tesco-ban is mindennap...

boldii9 2010.02.27. 21:08:13

Én ma jártam Lidlben, nem tudtam az akcióról, de nem volt semmi. Se eper, se citrom, se Pils sör amiről a múltkor volt poszt. Váras és betűs csoki volt, meg talán golyórágó is, de az nem érdekelt. Szóval aki csak ezért megy el, az ne csodálkozzon, ha nem lesz,..

a Zamboni nem egy tészta 2010.02.27. 21:12:05

@Szori: igen,igen ... a sok buflák meg itt élvezkedik... ezek ma is létező termékek pl. Bp XV. Zsókavár Match-ben, bármelyik TESCOban... muhaha

borszakértő 2010.02.27. 21:18:02

Ezeknek a szaroknak max. a csomagolása retró, köszönő viszonyban sincsenek a korabeliekkel.

Scypio 2010.02.27. 21:26:39

volt egy Gábriel szelet nevű édesség - sponsored by Állami Biztosító - nekem az volt a kedvencem, de lehet, hogy csak álmodtam...

Helen H. · http://szopizmus.blog.hu 2010.02.27. 21:27:57

A medvecukor másik neve a bocskorszíj? Mert akkor én azt nagyon szerettem. Olyan édesen kesernyés íze volt.
Mondjuk a barátaim közül senki nem ette.
Azon gondolkodtam, hogy lehet ezért szoktam hozzá gyorsan a spermához...

vagyok59 2010.02.27. 21:35:32

Utáltam a medvecukrot. Azzal együtt, már pár dolgot máshol is lehet kapni. Pld. sertésmájkonzerv, rá is írják, hogy "classic" és nem hazudnak, íze mint a régi. De újból lehet kapni kedvencemet a krémmel töltött csokit Tibicsokiként. (banános, málnás). Régen ez 7 Ft volt.

Ami hiányzik, azok a 3 decis szénsavmentes üveges üdítők, minden zöldségesnél lehetett kapni legalább négy-öt ízben és nagyon finomak voltak. Egy TSZ gyártotta.

harCI BAnyulka 2010.02.27. 21:41:21

@Hirmondo Helen: ez a duma hatalmas! Röhögve térek aludni! :-DDD

hayamushka (törölt) 2010.02.27. 21:42:34

Örömmel nyogtázom, hogy a mesesajt nem hiányzik senkinek. Él egyáltalán olyan ember, aki azt szerette?

Dr Milton 2010.02.27. 21:47:38

Én is bevásásroltam:D Nem szeretem a csokit de a váras/ abc-s szerencsi az szakít:d

Limo meg alap. És a gumicumi, hmmm:D

hayamushka (törölt) 2010.02.27. 21:49:21

Most láttam, hogy már született róla egy egész poszt. Mindezek ellenére hiszem, hogy másoknak is akkora lelki törést okozott, mint nekem. A mai napig elmegy az étvágyam, ha csak rá gondolok.

clementino1 2010.02.27. 22:15:50

serpenyő-alakú aluminiumba csomagolt, mindig odaégő pattogatni való kukorica is van? :)

respecta /01 2010.02.27. 22:26:26

@sakic: Nem mindenki jár Tescoba öcsém! Mesélj, mit lehet még ott kapni?!

karikaV43 2010.02.27. 22:34:24

A jó kis Tisza kavics az nagyon fincsi volt

bass.gitár 2010.02.27. 23:02:47

Sok édesség neve ismerős, de a medvecukor nem. Az én koromban már nem lehetett. Mi az?
A francia drazsé finom, a téli fagyi is, a duna kavics elmegy, a krumli cukrot utáltam, autós szelet, sport szelet finom.
De a medve cukor, nem tudom, mi az?

Parajpuding 2010.02.27. 23:10:25

Nem akarok telhetetlennek tűnni, de hiányolom a nebuló drazsét, az utasellátós csokirolót, a citromos és epres joghurthabot, a mesesajtot, a donald rágót...
Ettől függetlenül nagyon dícsérendő ez az akció. Én is betankoltam:)

csibefutam 2010.02.27. 23:16:19

@hayamushka: Ups... akkor ciki van, mert én imádtam:D és nemrég vettem egy dobozzal a tesco-ban, bár most már ugyanolyan háromszög formátumban árulják, mint a többi hasonlót.

csokis sajt... nyammmiiiiii

acsa77 2010.02.27. 23:29:26

Döbbenet, hogy milyen társadalmi tükre annak a korszaknak, hogy 80% répacukor+szemétre repülünk még most is, mint légy a szarra. Egymillió légy nem tévedhet... Bár csak az édességgel lenne így...

És még rendes, kifejlett korrupció is megy a nagy büdös semmiért. Csodálkozunk, hogy tökéletesen lemásolnak minket a politikusok.

Amúgy az a 2680,- Ft pont egy kiló (nem dugi, nem lopott) 1.o. vaddisznócomb. Vagy 9 tábla nem lopott Lindt 85%. Vagy 18kg érett banán. Stb. Mert a fenti számla 90% extraprofit, vagy bűntetőadó, politikai nézettől függően. Illetve fogmosás ellenére is egy jó kis löket a fogak (és a csontozat) feloldódásának.

ZeDDy85 2010.02.27. 23:44:34

@Parajpuding: Az utasellátós csokiroló. :) Ezt már el is felejtettem pedig az is milyen finom volt. Meg lehetett kapni habszifonba életre kelthető különböző ízesítésű porok. Olyan ize volt mint a McDonaldsos Shake -nek az is jó volt. Fingom nincs mivolt a neve stb de emlékszem rá.

Edecker Bürger 2010.02.27. 23:47:10

Biztos van még olyan Utasellátós dolgozó, aki tudja a csokiroló receptjét. Szerintem kezdje el gyártani.

Amúgy "Kasut akarok, kasut akarok!" A medvecukor-bocskorszíj ahhoz képest smafu.

igazi hős 2010.02.28. 00:05:10

Erről a retró hétről nem tudtam, csak simán mentünk "hetibevásárolni" tegnap. Betűs csokit vettünk mindenki nevével, a többit egyébként is árulják (nem biztos, hogy pont a Lidlben). Golyórágóról meg nyalókáról már az ovis fiam is tudja, hogy olyan cukros vackot nem veszünk.

bazd meg 2010.02.28. 00:30:46

cigirago, diannas cukor, torok rago, fruti, tejkaramella, bocskor, a torok rago nagyon gaz volt;^)

vincere 2010.02.28. 01:26:16

váras csoki!! biztos nem csak én gyűjtöttem a várak kivágott képét...

Macskanátha 2010.02.28. 01:34:42

@no-night: "... most eszembe jutott az üvegvisszaváltójegy, meg a mechanikus pénztárgépek gyerekkorom közértjeiben..."

Bizony... az általánosban az egyik osztálytársam beceneve "Sweda" volt, mivel a sulival szembeni ABC-ben pénztárosnő volt az anyukája... :-))
Viszont vettem a múltkor egy doboz Macskanyelvet, amely a gyerekkorom emblematikus kedvencei közé tartozott. Nem azt mondom, hogy rossz volt, de nem ízlett annyira, mint gyerekkoromban. Ha vett még valaki Macskanyelvet mostanában, megírhatná, hogy tényleg jobb volt a régi, vagy csak én öregedtem meg?

min 2010.02.28. 01:37:04

Dunakavicsra emlékszem de tiszakavicsra....:-) hát nem nagyon

csibefutam 2010.02.28. 02:34:02

@Macskanátha: A hiba NEM a Te készülékedben van, jó pár éve "modernizálták" az összetételét. Pedig finom volt, így meg alaposan elrontották, hasonlóképp, mint a Piros pöttyös túrórudit

tetro 2010.02.28. 03:03:28

ezek közül mindent lehet kapni a mai napig. medvecukrot meg még a haribo is árul. de ha mégsem találnál, akkor fogj egy marék ánizs magot, kezd el rágcsálni, és közben képzeld azt hogy fekete gumicukor van a szádban.

ibn_battuta 2010.02.28. 03:20:47

Alapvető élelmiszereket hagytatok ki eddig a hozzászólásokból:

1. Tutti-fruti. Külön élvezet volt kibányászni a beleragadt papírt.
2. Lengyel vajkaramella, Krówka néven. Néhol most is kapni.
3. Orosz "konfetti". Alapvetően olyan, mint nálunk a "csoki parány", de más-más ízesítéssel.
4. Csoki parány. Egyszer régen sok márkát vagy oázist (szénsavas almalé) ittam, és a röhögéstől az orromon jött ki a csoki parány. Felejthetetlen érzés :)
5. Afrikáner nugát. Utáltam, de a nagyanyám mindig ilyet vett.
6. Pille cukor. A gyerekeim már marshmallow-nak ismerik...
7. Csokis perec. Addiktív.
8. recés hosszúkás rúd, vaníliás és kakaós változatban, a nevét nem tudom, de sokat ettem volt belőle.
9. Jugó pattogós/robbanós cukor
10. A ma is ismert márkák: Balaton szelet, Sport szelet, Kapucíner, stb.
+1. Milka, Toblerone, Tic-Tac stb. Bécsből vagy itthoni dollárboltból.

Petika 2010.02.28. 04:22:06

Amire vágynék: Hernád joghurthab epres és citromos ízben, gyümölcsös réteges túrókrém hasonló műanyagdobozban, régi fajta vaníliás-mazsolás krémtúró, régi, papírcsomagolású, négyfajta túró rudi (piros-étcsokis, kék-tejcsokis, barna-kakaós túrós, zöld-mogyorós túrós), hengeres papírdobozos fagyipor, banános és epres Bedeco...

Tehetetlen Dodó 2010.02.28. 07:01:31

Nekem csak a régi magyar gumicukrok hiányoznak.
A Haribo vehetett volna néhány leckét tőlünk, hogyan kell ehető gumicukrot gyártani.

efhábé 2010.02.28. 07:21:08

A Lidl-ben árult mindegyik retro cucc, ismétlem, mindegyik folyamatosan kapható, semmi extra nincs abban, hogy most berendeltek egy adaggal.
Elfelejtettek Melódiát rendelni, pedig azt is gyártja a Szerencsi, ráadásul azzal is tele az ország, szinte minden boltban látni.

szbszig 2010.02.28. 07:27:01

@tetro: Így van, most végignéztem a kínálatot, és gyakorlatilag bármelyik beszerezhető. Na jó, legfeljebb egészségesebbek lettek a mai termékek, például golyórágó vs. mai cukormentes rágók. Meg a csomagolásuk nyilván modernebb lett, szóval ha a csokipapíron látható képek a lényeg, akkor hajrá, egyébként viszont felesleges annyira lázba jönni ettől az akciótól szerintem. Bár a ezeknek a retró cukkoknak a csomagolása sem tudom, mennyire autentikus, amikor némelyikről például a Kis Vuk képe vigyorog vissza. Megjegyzem, ez már önmagában egy szégyen, hogy azt a szarkupacot merik még bárhol hirdetni.

zoncolan 2010.02.28. 07:32:07

mesesajt és pacsni van?
esetleg rongyoskifli?

Rá Dios 2010.02.28. 07:44:53

@no-night: Francia drazsé és dunakavics. Az sem volt rossz(abb) :-)

zskoncz 2010.02.28. 07:47:16

hát nektek megérné finnektől importálni a medvecukrot! ott kilószám zabálják, és ugyanolyan szar mint ami itt volt. :DDDD
bocs én utáltam, most is! és sokszor futottam bele finneknél egy gyönyörü kivül málnaizü ilyen fekete vacakkal töltött gumicukorba!

azt nem tudja valaki hogy annak a csokinak mi volt a neve amin egy csajszi álldogált, és körben a csomagolásán ruhák voltak, amiket ki lehetett vágni, és öltöztetős babát lehetett csinálni ha kifogyott a csoki. azt szerettem. emlékeim szerint a csoki vacak volt, de a papír volt a lényeg!!!!

Rá Dios 2010.02.28. 07:48:15

@acsa77:
jaj, ne má!
Répacukorral mi a baj? Cukornád itten nem terem. Baj?

zskoncz 2010.02.28. 07:52:06

mondjuk az tény hogy sok helyen lehet kapni ezeket a dolgokat.
de azt kétlem hogy a jófajta külföldi egészségesebb lenne, mint a hazai. az is csak édesség.
a haribóért meg meg voltam örülve gyerekként. persze amikor az ORF1 és ORF2 tv adó gyerekműsoraiban leadott reklámjai folyton ezzel voltak tele. itthon meg egy sem volt kapható. átmenni nem lehetett érte... csoda ha isteniti valaki?
mellesleg egy csomo haribó termék ehetetlen. főleg a tropusi gyümölcs izűek, és semmivel sem jobbak mint más hasonló termék.

tom sailor 2010.02.28. 07:58:21

@boldii9: Perlenbacher hegyekben áll az újhegyi úti Lidl-ben.

zoncolan 2010.02.28. 07:58:46

piros kis orvosi táska?
Istenem, mennyi gyönyörű lányt megvizsgáltam vele, volt aki még húszévesen is hagyta magát :) Vennék egy újat!!!

tom sailor 2010.02.28. 08:02:43

@Rá Dios: A cukornak nem a répasága a baj.
Azt írja, hogy sikerült 2681 forintért gyakorlatilag közönséges cukrot venni.

Mitya Ivanov 2010.02.28. 08:13:43

örömmel látom, hogy lehet kapni megint metró szeletet, igaz elég magas áron adják, 60 Ft.

efbéú 2010.02.28. 08:47:31

Daniella túróhab, Mókus szelet...hmmmmmmmm ezek tényleg finomak voltak :)Donald rágó létezik-e még?

szóló szölö 2010.02.28. 08:48:07

Emberek,63 évesen már semmi nem olyan,mint régrn Hiányzik a gyerekkor íze, illata,maga a gondtalan gyerekkor,a barátok a nyári pocsolyák a lógás a suliból stb

kirbekurba 2010.02.28. 09:00:55

Amiért mentem a Lidl-be, az a SÁRGARÉPA 99 Ft-ért/kg. Meg a darálthús. Szerintem ez fontosabb, mint a hülye csokoládé! :)

ibn_battuta 2010.02.28. 09:03:26

@szbszig
A kis szerencsi csokik rengeteg féle csomagolással jelentek meg az évek során. Vuk retróságával mi bajod? A film 1980-ban jelent meg. (Mellesleg óvodás gyerekeim most is imádják).
Régebben volt Kukori-Kotkodás sorozat is, meg állatos az abc összes betűjével, no meg volt a már említett váras sorozat. Rémlik egy Mézga Gézás sorozat is. Időnként most is lehet kapni ugyanezt a sorozatot, igaz, már nem Szerencsen gyártják, hanem a Szerencsi Csokoládégyárat felvásárló külföldi cég csehországi gyárában.
(A nagy sárga Szerencsi feliratú táblás csokin is már évek óta Szerecsen felirat látható)

NTonee 2010.02.28. 09:12:56

És a Bedeco kakaó? Lemaradt? Az újságban az is benne volt. Vagy azt máshol láttam?

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2010.02.28. 09:14:17

az én kedvencem az Afrika
5perckonyha.hu/thumbnail.php?file=americana_csoki_488321219.png&size=article_medium
és a kókuszos tábla volt
www.retronom.hu/files/images/kepek/9/80_kokusz.preview.jpg

illetve az a mézes keksz ami sárga dobozban volt, egy maci volt rajta és olyan erős illata volt, hogy nagyim spájzát teljesen átjárta ha nyitva hagytuk a dobozt :)

Nyuladék 2010.02.28. 09:28:59

Én is imádtam a Nebuló cukorkát és a Mesesajtot is. Meg persze a Négercsókot és a Limóport... Igen, az öltöztetőskivághatóskislányos csoki a Katica tortabevonó. Külön köszi annak, aki megemlítette a cigirágót.:) A lányos a donaldrágóts papírokat gyűjtötték, a fiúk meg az autósat. Suli után a sarki boltban hazafelé mindig kiszacskós tejport vettünk és majd' belefúltunk, úgy ettünk. Emlékeztek a robbanóscukorra, meg a tubusból kinyomható kóla ízű rágóra?

mivanmivan 2010.02.28. 09:43:21

Kisebb boltokban minden ilyen "retró" terméket lehet kapni, igaz, talán nem ilyen "tömény" formában. Szerintem nagy bevétel lenne, ha állandóan készleten tartanák ezeket a cuccokat :)
Más. Ti hogy a fenébe tudjátok megenni a téli fagyit? :O Nekem mindig azt vettek, mert nem ehettem igazit, de én általában nem kértem belőle... Olyan rettenetes volt benne az a tömény vajkrém :O De hát ízlések és pofonok :DD

Ainult Mina 2010.02.28. 09:43:36

A készpénzes vásárlás is nagyon retró... :-)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.28. 09:49:24

Lidlbe bemenni olyan ciki... Inkább a magyar boltokat támogatom!!!

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 09:55:28

Az a váras-dobozos csoki sztem a Mesetégla volt.

Macskanyelv meg kapható most is majdnem minden német nyelvterületű országban.

A kis konzerves májkrémdoboz meg a spárba 25 HUF :P

És tetézném még: zizi, vadász szelet, puffasztott rizs, pufasztott rizses csoki, Donald rágó, virágos-botos ynalóka.

Nyuladék 2010.02.28. 10:03:52

A Pillecukor is jó, meg persze a medve- és a krumplicukor is. Nyalókából a Kojak, meg a piroskakasos....ah, de jó is egy falusi búcsúúúúú! Ott aztán van mindenféle retró veszedelem :D

nagysuhi 2010.02.28. 10:14:26

Tere-Fere kókuszos kex. A márka még létezik, de csak ócska utánzat.

Mollyka08 2010.02.28. 10:21:54

Kakaós pehely cukorka? Tonna számra ettem! Globus paradicsom ivólé? A mai szarok a nyomába sem érnek+még drágák is. Jaffa cukorka? Hmmm...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.28. 10:22:08

@Ainult Mina: Jaja! És az akció keretén belül retro pénzekkel fizetni! :-)

lecsó 2010.02.28. 10:25:32

Ezek a termékek a coop áruházakban folyamatosan kaphatóak. A tiszakavics pedig dunakavics.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 10:27:24

@lecsó: volt mindkettő, meg asszem még van is.

tom sailor 2010.02.28. 10:37:28

@lecsó: A tiszakavics pedig nem dunakavics. Két külön termék.

tom sailor 2010.02.28. 10:38:41

@mivanmivan:
"Olyan rettenetes volt benne az a tömény vajkrém "

Vajat már akkor sem tettek ilyesmibe.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 10:45:12

Az a télifagyi nekem is varázsos, de a legmegdöbbentőbb benne, hogy mai napig lehet kapni egy scomó országban. Pl. a labancok is eszik, meg a panyolok is. Egy csomó ijen vacakra azt hittem hungarikum, pedig nem.

Ja és aki ilyen retró nassra vágyik, keressen fel egy Arbat Delikátot, ott vannak még csudák, amik átvészelték a komenizmus csődjét.

Tehetetlen Dodó 2010.02.28. 10:47:58

@tom sailor: Mindegyikben, hálistennek.
Nem Trabant-nosztalgiából, de leginkább azt iszom, mert jó tradicionális keletnémet Pils.

Tehetetlen Dodó 2010.02.28. 10:51:51

@tom sailor: A Dunakavicsban valami mogyoró volt, a Tiszakavicsnak meg valami puha bele.

Egyébként emlékszik még valaki a Mecsek és a Balaton kockára?
Netán a Troli szeletre?

pefki 2010.02.28. 10:55:09

Rongyos kiflit akarok enni,ki tudja, hogy van e még???

speculum 2010.02.28. 10:55:57

Ebben a magam részéről nem látom semmi retróst mivel a felsoroltak nagy része ma is kapható pl. a cba-ban, vagy a coop boltokban. egyébként ha nem így lenne akkor honnan szereztek volna belőle a lidl-be... :-)
úgyhogy nem kell széttaposni egymást ezekért a héten a cba vagy a coop többségüket mindig árulja - kojak nyalókát biztosan, mivel nemrég vettem, meg dunakavicsot is... :-)

acsa77 2010.02.28. 10:57:32

@Rá Dios: ezek szerint más kifogásod nincs :) Egyébként tök mindegy, tömény olcsó cukorkacatok, akármiből is készül. Különben annyi különbség van, hogy a cukorrépa "szirupja" kegyetlenül rossz, ezért is kell fehéríteni. De még így fehéren is szörnyen keserű az utóíze - csak erre rá kell jönni. A nád szirupja ellenben egészen finom és viszonylag egészséges - elvileg a minőségi medvecukrot is ebből készítik, bár akkor nem ennyibe kerülne.

acsa77 2010.02.28. 10:59:23

@speculum: mégis milyen reflexeket vált ki a tudatos manipuláció, nem? :)

acsa77 2010.02.28. 11:01:16

@mivanmivan: mert egészséges(ebb) az ösztönös ízlésed: a téli fagyi 99% tömény ipari margarin (gyakorlatilag fölöslegesen hidrogenizált fűtőanyag), és legrosszabb cukor.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 11:01:29

@acsa77: a náccukorbúl rumt köll főzni, nem a gyerekeket hüjíteni vele :)))

acsa77 2010.02.28. 11:02:58

@mivanmivan: az ízlések és pofonok egyébként olyanok, hogyha az ember saját magát felpofozza egy kicsit, és évekig dolgozik rajta, akkor meglepően át tudja alakítani az ízlését. A kisgyerekbe is elsősorban nevelik az ízlést - már az anya hasában.

acsa77 2010.02.28. 11:06:04

@Rosszindulatú Vászka: nos, ezzel teljesen egyetértek. Én is úgy veszem észre, hogy irányítva a gyereket, jobban szereti a tömény kakaót, karobot, grapefruitot, és más hasonló ínyencséget, mint a töményen cukrozott édességeket, sütiket, pékárukat.

Szanakka 2010.02.28. 11:09:04

Csepeli Auchan úgy tűnik ezek szerint retró áruház :O)
Olvasgatva a hozzászólásokat összeírtam gyorsan a "retro" termékeiket:
Piros mogyorós ét és tej
Amerikana csoki 3(?)íz
Balatonszelet
Sportszelet
Kapucíner
Szamba szelet
Lottó szelet
Macskanyelv (a "régi" fajta is)
Francia drazsé
Dunakavics
Frutti
Tejkaramella
Cigirágó
Négercsók ~5 íz
Golyórágó ~10 db-os
Kojak nyalóka
Szerencsi étcsoki – Szerecsen néven
Bedeko v. bedeco kakaópor (Mi az amit iszol?)
Zizi (+a gömb formájú - nem tudom a nevét)
Pez cukorka
Limó szerű italpor, kis pezsgősüvegben
Katica tortabevonó
Márka üdítő
Tere-fere kex
Mese mártott kex
Milka, Toblerone, Tic-Tac
Marha és sertésmájkrém
Tavaszi vagdalthús
Retró(?) vagdalthús (utóbbi 4 valóban olyan mint régen)
Akkor mi ez a retró különlegesség? - Reklám, semmi más!

retro gastro 2010.02.28. 11:14:04

@Szanakka: Szuper lista, meg kell néznem, köszi!!

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.02.28. 11:17:23

jó volt látni a katalógusban, hogy retro magyar culák.. viszont azért én szeretek a színfalak mögé is nézni.
Például a Piros mogyoróst, a Lottó csokit, a Kapucínert nem is Magyarországon gyártják. Azt már nem tekintem magyar terméknek. Se a Boci csokit..

Bár mindezt leszámítva csodának tartom, hogy sikerült ennyi régies érdekességet összeszedni. Bár azt hiszem köze sincsen már ezeknek a régi ízekhez..

ad 2. lidlibe és társaiba szerintem is ciki járni. cba, coop és reált tartom elsődlegesnek.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.02.28. 11:21:22

@Szanakka:
Szerencsi Szerecsen: Csehországban készül. nem magyar termék..

itt van pár magyar márka, és jelenlegi tulajuk, gyártási helyük: photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs223.snc3/21075_1327379990386_1407519444_30940948_3111534_n.jpg

tom sailor 2010.02.28. 11:25:58

@Szanakka: Az, hogy összerakják szépen egy rakásra. De ez a legtöbb áruházi akcióra igaz.

tom sailor 2010.02.28. 11:27:19

@.: mimino :.: Gyakorlatilag semmi sem készül nálunk. :(

tom sailor 2010.02.28. 11:28:02

@.: mimino :.: Az általad felsoroltaknak is csak a tulajdonosa magyar, semmivel sem tartanak több magyar terméket, mint a többi.

Eracsaj 2010.02.28. 11:30:17

tinyurl.com/yldy9sj

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.28. 11:31:59

A varas csokin en is nagyon meglepodtem amikor bementem a Lidl-be.
Sajnos az ize mar nem a regi.
Inkabb mucsokoladebol van, mint csokoladebol.

Szanakka 2010.02.28. 11:36:41

@.: mimino :.:
"Retro hét a Lidl-ben"
Én nem olvastam sehol, hogy Magyar!? Még rá is kerestem, hogy a cikkben van-e, de nem találom. A "retro" volt a lényeg, mint a Traubi és társai. Az, hogy Magyar tulajdonú a cég aki gyártja vagy eladja, abba inkább nem mennék bele, mert nagyot csalódnánk mindannyian. :O(

Szanakka 2010.02.28. 11:38:21

@retro gastro:
Nagyon szívesen, meglepően sok minden van ma is, hiszen az akkori gyerekek ma a "vásárlóerő".

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 11:38:56

Azért azt én nem vágom, hogy a lidli meg a tecsó mennyivel cikibb, mint a reál meg a cba.

Claritas 2010.02.28. 11:39:51

legtöbb kicsi üzletben ezek a cuccok mind kaphatók voltak eddig is. ahogy elnézem,ennél olcsóbban. ráadásul kb folyamatosan lehet kapni, nem "retróhét" alkalmával...

Bicska Maxi (törölt) 2010.02.28. 11:54:41

@kakaósbögre: Én sem komálom egyiket se. Becsületemre legyen mondva, megkóstoltam mindkettőt, de nem jöttek be.

Valaki emlékszik ilyenre, hogy: A Harlequin mogyorós/grillázsos csokiszelet? Ilyen lila csomagolása volt, nugátszelet, mogyi+grillázsdarabkák voltak benne csokival bevonva, lila csomagolása volt,mindenféle csillagokkal rajta.Egyszerűen lelkileg megviselt,hogy nem lehetett már kapni úgy 1995-96 után, és a mai napig kutatom a méltó utódját, vagy őt magát új köntösben,de még nem találtam. Valaki tudja melyik az?

Bicska Maxi (törölt) 2010.02.28. 11:55:39

Júúúj, van még a savanyú nyalóka,és a töltött savanya rágó... :D Nekik is kéne egy poszt, mert extrajók voltak. :D

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:05:30

Azért azt ismerjétek el, ezt sok édességet azért kissé túlszínezte a nosztalgia. Pl. a Kajla csokit (még csak nem is csoki, hanem nugát) meg a Marika tortabevonót meg a kandis cukrot azért csak végszükség esetén venném a számba.

Viszont azt a hosszú üveges süsőtök.répa rsotos üdítőt megint megkóstolnám, meg vbítram azokat a ruszki peredzsemmeket meg süsőtökből készüét narancslekvárokat is.

De legnagyobb ajjasság, hogy rendes kenyeret vagy péksüteményt viszont télleg nem lehet enni, vagy csak húsárban szinte külföldön.

A Nejem is körberöhögött, de az a 25 Ft-os májkrémkonzerv nekem most is ízlik.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:07:04

@kakaósbögre: az én pofámnak is rossz, de a kishugom pl. nagyon szerette, lehet, hogy csekkolom is, hogy megeszi-e mai fejel.

kutasbandi 2010.02.28. 12:08:35

Tetkós rágó megvan? Elvileg vizezni kellett volna a bőrfelületet, de mi inkább nyállal elintéztük. Rányomtuk a papírt, és ha szerencsénk volt, akkor nem mosódott el a gyalog kakukk képe.

karit 2010.02.28. 12:10:55

Sajnos a modernizálás (értsd: óccsósítás) mindent elért, nem csak a macskanyelvet. Gyerekkoromban a kifli héját a közepénél felhajtva vissza lehetett tekercselni a puha tésztát, a maiak olyan Besenyő Pista bácsis emulgeáló meg térfogatnövelő agyrémekkel elb.szott ehetetlen szarok.

Amit visszasírok: a 12 Ft-os albán kagylókonzerv (egyik ma kapható kagyló íze sem olyan), a kínai májkrémkonzerv (kék cimkével), Coka húskrém, Istambul csoki (kerek, "planetárium alakú", alul ostyaszelet, a csokibevonó alatt a legfinomabb krémmel amit valaha...), a sztaniol papíros Balaton szelet, a Mézgás sorozat, és igen, a rücskös Nebuló cukor, a Donald, FixFox rágók a képregénnyel, a hasonló ízű Blendi fogkrém a gonosz Zorx fogak elleni űrhajós támadását bemutató képregénnyel...
Rég volt - anyám, most asszem elvonulok sírni egyet... jó volt gyereknek lenni...

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:11:21

@kutasbandi: van, aktualizált rajzfilmhősökkel.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:12:48

@karit: azér a Denti képregények gyűjtése nem volt valami nagy cselendzs :)))

efhábé 2010.02.28. 12:17:51

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Pont olyan az íze, mint régen. A különbség az, hogy azóta nálunk is elterjedtek a jobb minőségű csokik, úgyhogy most már nem tűnik olyan jónak a szerencsi.

Ami nekem nagyon hiányzik a retro-kínálatból, az a '80-as évek magyar luxuscsokija, ami alpesi névre hallgatott, alpesi havas hegy volt a csomagolásán és zseniális íze volt köszönhetően annak, hogy nem tejjel, hanem tejszínnel készült.

efhábé 2010.02.28. 12:20:49

@zoncolan: Pacsni van a Teréz krt.-on a Generali irodaépület melletti új pékségben.
Zseniálisan finom.

Szanakka 2010.02.28. 12:24:03

@Rosszindulatú Vászka:
Meg Barbi ezerszám. Hanna Montana és hasonló, számomra (hála az égnek) ismeretlen tini(gyerek)bálványok(?). Csak Barbi cuccokból pohár, mobiltelefon, szívecske meg hasonlók. Őszintén sajnálom azokat a szülőket, akiknek ma 8-10 éves csemetéjük van. Minket le lehetett kenyerezni egy vadász szelettel, a 10-es golyórágó már gazdagság volt, ma bemegy a Zapuka a kölökkel, és simán ott hagy egy ezrest valami cukiságra. A ruha árakról (Disney) már nem is beszélek.

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:26:51

Mindeni szégyejje magát!

Kimaratt a legfontosabb!

A Szobi Málnaszörp :(((
Meg a jaffaszörp, meg a kóla szörp :(

zskoncz 2010.02.28. 12:30:03

@Rosszindulatú Vászka:

figyi a mammutban van egy bolt, ahol kizárólag orosz kajákat árulnak!! hajrá! anyám kedvenc pirosdobozos olajoshalától a jégkrémszendvicsig minden van!

a nádcukorból tényleg a rum az igazi!
meg különben mindegy h milyen cukrobol van az édesség. a méz is édes és ugyanugy rontja a fogat.

zskoncz 2010.02.28. 12:31:33

@efhábé: az nagyon csoki volt!!! ritkán kaptunk, de akkor percek alatt elfogyott! igaz tesóm mindig ellopta az enyémet!

zskoncz 2010.02.28. 12:33:06

jaja! és köszi az öltöztethetősbaba csomagolású csoki nevét. erre egyáltalán nem emlékszem de a csajszit le tudnám rajzolni ha akarnám!!!
az volt a kedvenc játékom!!!
:D

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:35:53

@zskoncz: ARBAT DELIKÁT :)

Még kumiszt is árulnak, meg patent teákat, meg igazi Adzsikát, meg macis kexet is, ismerem :)

Nomeg hidegen fűstölt lazacot, meg tőkehalat, meg srpotnit meg laazckaviárt is.

@Szanakka: nem cejiztem az ingerszegény komenista árubúséget, de arról a sok diznis szarról le tudnék mondani.

zskoncz 2010.02.28. 12:37:40

@Rosszindulatú Vászka:
ja a neve nem érdekelt, csak a kinálat! :DDDDD annyira örültem neki!!!! ezért nem is tudtam mostanáig! :DDDD

Szanakka 2010.02.28. 12:37:42

@Rosszindulatú Vászka:
Én nem láttam mostanában Szobi szörpöt, pedig létezik: www.szobi.hu/
Majd körülnézek.. (megpörgetem vakvezető kutyámat - Hofi)

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:40:07

@zskoncz: ismerem a hejet, volt a budakalászi kórában is, de ott mexünt, meg van asszem még a törökbálintiba, ott még vendéglőjük is volt régebben, ott még nem voltam.

zskoncz 2010.02.28. 12:40:48

@Szanakka:

a match állandó kinálatán a szobi szörp. piszok rossz. sem izé, sem bűze...nekem nem izlik.
izben a piroska talán ami közel áll a régi szobihoz ...

Szanakka 2010.02.28. 12:52:58

@zskoncz: Akkor a nemlétező kutyám megúszta a pörgetést.. Gondolom csak a gyümölcs hiányzik belőle. :O( Piroskát ismerem, veszem is aránylag rendszeresen.
Kimaradt a sió gyümölcslé. A sárgabarack az olyan mint régen, csak sajnos az alumínium(?) szerű tasak a szívószállal nincs már, legalábbis én nem láttam. Ebből literszám tudnék naponta tankolni. :O)

Rosszindulatú Vászka 2010.02.28. 12:56:54

Nekem a Piroska sem jön be, valami németet szokok venni, ojan trapézalakú hosszúkás üvege van. A szobiból meg kettő volt, a málnaszörp, meg a málna ízű szörp. Majmost meglássuk, mijen lesz...

Tehetetlen Dodó 2010.02.28. 14:49:27

@pefki: Én már rég nem láttam. Pacsnit se.

Tehetetlen Dodó 2010.02.28. 14:53:29

@Rosszindulatú Vászka: Igen! Olyat,mint az orosz eperdzsem, tele egész eprekkel, nem látni már sehol.

Macskanátha 2010.02.28. 16:04:18

Még 2 apróság: régebben volt olyan túrórudi, amely banános, citromos, stb.izű volt, de NEM olyan, mint a mostaniak, hogy a közepén van egy kis barack-, vagy eperlekvár, hanem magában a túróba volt belekeverve a banános, citromos, stb. íz, és a konzisztenciája is sokkal jobb volt, mint a maiaknak...
A másik, hogy a jelenleg kapható előrecsomagolt kókuszrúd olyan száraz, hogy meg lehet rajta fulladni. Amit gyerekkoromban vettünk rendszeresen a Déli ABC-ben, az sokkal "lédúsabb" volt, és ízre is jóval finomabb...

Nyuladék 2010.02.28. 16:17:59

A nagyim anno (mikor eljött hozzánk) mindig Rozettát hozott, meg Barackmagot. Mi azt nem szerettük annyira, de nagy duzzogva azért csak elfogyott. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.28. 21:02:57

Hű, mennyi íz, mennyi emlék!! Egy-kettő még eszembejutott, hamár a Bedeco (gyerekkori nagy kedvenc) is előkerült:

Cerbona gabonapehely Süsü a sárkánnyal a dobozán (akkoriban volt épp nagy őrület)
Maci kávé (malátakávé, de a doboza volt izgalmas, mindenféle mesefigurák 3 darabban és a darabokat körbeforgatva lehetett változtatni a ruhájukat, cipőjüket)

Arbat van egy a belvárosban, István utca, 7. kerület, a Városliget irányába.

Peterblant1 2010.03.01. 11:15:53

télifagyit én még szoktam venni a házunk melletti pékségben, negyven forintért. A többi tényleg unikum.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.03.01. 11:18:29

Ha úgy vesszük, tényleg egy kicsit túl van játszva ez a lidlis retróhét, mert a 30 Ft-os téli fagyin (amiből még péntek este még bementem a Gubacsi útiba utántölteni)kívül az összes többi cuccot lehet máshol is kapni.

A csokin lévő öltöztetőbaba az a Panni volt!

Szobi szörpből az Alpenspezial megvan? Olyasmi lehetett, mint az Almdudler, nekem spec ízlett, mikor faterral hoztunk a kispesti Centrumból...

Arbatba a konfektek, a plombir jégkrémek és az echte túrórudi miatt szeretünk járni. Van egy a Fény utcai piac földszintjén, meg a Savoya parkban és a budakalászi Cora-ban is újra.

A Pilléről legyen külön poszt, meg a csehszlovák édességekről is!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.03.01. 18:14:42

Vettem ma 1 db Metro és két váras csokit a Match-ban, kb. 70 HUF-os darabáron. Medvecukor sajna nem volt, pedig jobban esett volna a gumicukor helyett.

pizs (törölt) 2010.03.02. 10:52:17

Miért csak az édesség????
Sárgarépa!!!!!!!!!

pizs (törölt) 2010.03.02. 10:52:55

Látni, hogy nem esztek húslevest, vagy zöldség levest stb. ...

Bicska Maxi (törölt) 2010.03.02. 16:36:47

Turbórágó? :) Legalább kettő volt a szádban, hogy legyen íze, de a kis képért még többet is kibontottál... :D

efhábé 2010.03.02. 20:30:10

@zskoncz: az nagyon csoki volt bizony és az a baj, hogy még hasonlót sem találtam azóta :(

AlbA 2010.03.31. 20:36:14

@szóló szölö:

De igazad van....
Igaz én csak 40 leszek,de minden szavaddal egyetértek..
VALAKI TALÁLJA MÁR FEL AZ IDŐGÉPET!!!!!!!!!!

AlbA 2010.03.31. 20:56:33

Emlékszik valaki a SportRobi nevű "étrendkiegészítőre"?
Gyerekkoromban zabáltam kétpofára,hogy majd nagy legyek... Hát 200cm, és 140 kg... Lehet,hogy az hatott..? :-)

AlbA 2010.03.31. 21:02:44

És még valami.. Megosztanátok velem első találkozásotokat a ketchuppal?
Én szégyenszemre Pozsonyban ettem-vettem először ,valamikor a 80' évek elején, teljesen más íze volt,mint a maiaknak,de nemrég rátaláltam a majdnem ugyanez ízűre... valami üveges Bióketchup...

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.08.13. 22:49:52

Aug. 12-17 között a Pennyben is kaphatóak lesznek "Magyarország régi kedvencei". Amiket itt látok többek között az "akciós újságban": Mackó tömlős sajtkrém, medvecukor, krumplicukor, pez cukorka, gumicumi, Szerencsi állat ABC, Kojak nyalóka, négercsók, Dunakavics, Kakas nyalóka, Limo italpor, stb.
Most már azt is tudom mit lehet kapni a mai Magyarországon 29 Ft-ért: Americana szeletet :)))

facsiga_1 2010.11.07. 02:32:02

Elolvastam jópár hozzászólást, és azokat az édességeket egyikben sem láttam, amik nekem a legjobban hiányoznak a mai napig is.
1 Alpesi tejcsokoládé (ez szerintem finomabb volt, mint a Boci v. a tibi)
2 Piros celofános mikuláscsomag (ez ugyan nem konkrét édesség, inkább csomagolási forma, ami most épp aktuális lenne, ha lenne)
3 Ami szintén aktuális: egy bizonyos csoki mikulás, amit nemnagyon tudok leírni, mert már rég láttam. kb. 17 cm magas és mintha ovális ívű szakálla lett volna, földig érő kabáttal az alján és az ujjakon fehér prémmel, íves zsák volt a kezében, egyébként pedig barátságos és színvonalas grafikával, ami manapság nem igazán jellemző.
4 Ugyanez vonatkozik egy nagyobb mikulásra is, ami 30 cm magas volt, és az előbb említettnél talán még szebb is volt a grafikája. Ez viszont egy igazi nagyszakállú (mint Gandalfé v. Dumbledoré) Mikulásmágus volt :-).
5 Húsvétkor pedig egy nagyfülű fekvő, aránytalan, de ettől eltekintve viszonylag élethű csokinyúl.
6-7 Ezen kívül pedig volt két lábon álló húsvéti nyuszi is, aminek az egyik füle lekonyult. Ebből mintha kétféle lett volna (talán fiú és lány).
8 És még egy, a bárány. Ez is viszonylag élethű, és szép ünnepi külsejű.
Ezek ugyan majdnem mind külsőségek, mégis hiányoznak ünnepek környékén. És ezek mind igazi csokiból készültek, nem bevonómasszából.
Még egy ráadás, ahogy az ünnepek eszembe jutottak. Az alufóliába és papírba csomagolt szaloncukrok is. De talán én magam is tudnám reggelig folytatni a sort, mert eszembe jutott a régi Sió baracklé; abból viszont nem a csomagolás hiányzik (épp ellenkezőleg). Hanem az íz!
Egy beszélgetésben felmerült egy fekete cicás, narancssárga papíros csokiszelet. Ha valaki emlékszik, és tudja írja már le a nevét...
off: Úgy vettem észre, valaki összekeverte a Vukot és a Kis Vukot, talán ezért csodálkozott, hogy valaki leszólta a Kis Vukot. Azt hiszem ő említette a Kukori és Kotkodát is.

reálmargit 2011.12.06. 09:03:28

@ibn_battuta:
A jugó pattogós cukrot Peta-zetasnak hívták :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.21. 02:59:04

@lecsó: hany eves vagy? A tiszakavics tiszakavics, NEM DUNAKAVICS.
Letezett, kb olyan volt , mint a Jelly beans. Imadtam
süti beállítások módosítása