Napközis kakaó

 2011.03.08. 09:45

A napközis kakaót tízóraira kaptuk szigorúan piros vagy sárga műanyag bögrében. A kakaó az iskolába nagy, 50 literes álló, alumínium ételszállító edényben érkezett, a konyhás nénik innen mérték merőkanállal a műanyag kancsókba. A napközis kakaó finom meleg volt, és jó édes, tetején rendre néhány tejföl darabka úszott, amit mindig próbáltam a bögre falára terelni, mivel ki nem állhattam. De se a tejföl, se a műanyag pohár enyhe hypo szaga nem tudta megingatni végtelen rajongásomat a napközis kakó iránt. Édesanyám az akkor még itthon majdnem ismeretlen Nesquick, majd Quick instant kakaókkal próbálkozott reggelente, amiket én megvetően utasítottam vissza, mondván, meg sem közelíti az iskolásét. Azóta is keresem a napközis kakaó ízét minden kakaóban. Reménytelenül.

(Pénteken: Napközis túrós csusza)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia kakaó napközis

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr442720907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.03.08. 13:11:03

A napközös kakaó vagy kannásan érkezett a tejüzemből (sovány kakaó)
A másik verzió az az volt, hogy kannás 2.8 %-os tejből főztek kakaót szerencsi kakaópor+cukor használatával.

pruitt igoe 2011.03.08. 19:26:59

a fölét én is utáltam

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.03.08. 20:07:25

A kedvencem a Marcali tejivó kakaója volt, ahol minden vonattal utazás előtt ittunk és kaptunk hozzá finom kiflit.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.09. 07:04:23

azért keresed hiába, mert az főzött kakaó volt, kakaóporból.

varadi-bendezs 2011.03.09. 09:43:56

Napközis kakaó? Nálunk ilyen nem volt csak a poharas hideg változat! De az oviban rengeteget ittam a főzött fajtából. Benjipd vagy valaki !Elárulnátok nekem hogy Szlovákiában milyen áron mérik a dobozos sűritett tejet? Én itthon csak a tubusossal találkoztam!

Szalacsi_Dezső 2011.03.09. 12:48:18

én nem szerettem, később a katonaságnál volt vmi hasonló, csak bikatejnek hívták.
Zacskós kakaó best evör.

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2011.03.09. 16:55:54

Nemrég meséltem erről az egyik cseh munkatársamnak, hogy milyen jó is volt a tízórai ovis kakaó :). Akkoriban még Anyu is úgy készítette el, hogy a tűzhelyen felforralta a tejet és kakaóport kevert bele. Ezek a Hot Chocolate-ek, instant kakaóporok meg sem közelítik az ízét. Hiába is fognám rá a nyuszira....

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.03.10. 07:23:07

Egyébkét tejesen (kakaós tej) csak nálunk divat. Máshol csokoládét isznak, vízzel főzve.

Adelaida 2011.03.11. 10:57:27

Bőrös kakaó, marhaédes, alján összegyűlő kakaóporral... amit, mivel kanalat nem kaptunk, nem igazán lehetett feljavítani (bőreltávolítás, felkavarás). És persze a teljes menza romlott tej szagától bűzlött... Emellé nálunk azokat a hihetetlen egyeneskifliket, plusz kiskiszerelésű dzsemet vagy mézet szervíroztak, egy szalvétán, semmiféle evőeszközzel! 7-8 évesen mindig összeragacsoztam a nejlon iskolaköpenyemet.
A bögrék viszont porcelán (fajansz?) csészék voltak, kis, lekerekített formájúak, körben autókkal. Azt is utáltam mondjuk, mert olyan fiús volt.

Division 2011.03.11. 12:16:52

Nálunk csak 2 decis dobozos kakaó volt.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.03.17. 18:22:11

Szerdán adtak az óvodában, ráadásul az örökké égett kalács mellé, és tiszta zacc volt az alja. Hogy utáltam a szerdákat... és hogy utálom most is a kakaót!

TH 2011.03.29. 15:33:40

@no-night: hmm, kakaó és kalács...örök kedvencek nekem. :-)

TH 2011.03.29. 15:34:36

@Babette_: hmm, azért az, amit otthon főztünk/főzök kakaót, az nem nagyon hasonlít a menzaira. Pl. nem nyomokban tartalmaz kakaóport. :)

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2011.05.04. 13:06:21

Cicás dobozban lévő szerencsi kakaó, sok cukor, kevés forró vízzel elkeverve, aztán meleg tejben kicsit megfőzve. Ha nem esel túlzásokba a kakaó mennyiségét illetően, viszont bőven adagolod a cukrot, meglesz az a bizonyos napközis kakaó-íz :-).

Bogika78 2014.03.14. 21:01:32

Én épphogy a fölét szerettem legjobban… otthon mindig azt kértem Anyutól, hogy forraljon fel úgy tejet, hogy jó, vastag, tejszínes föle legyen rajta…nyamiiiiii:)!!!

Bogika78 2014.03.15. 21:11:04

Nekem jöhetett akár a kakaó, a meleg tej, a tejeskávé vagy a karamella is, imádtam őket… műanyagízű műanyagkannából, jó sok finom bőrrel a tetején:)
viszont azt a szörnyű citrompótlós-agyoncukrozott, teának csúfolt löttyöt iszonyúan gyűlöltem, és sokáig azt hittem, a tea úgy általában ilyen rossz… csodálkoztam is, mikor megjelentek Bp-en a teaházak és először ittam normális, cukormentes, illatos teát, hogy EZ A TEA???? Hiszen ez finom…!!!:D
süti beállítások módosítása