Pufi nemcsak a halak kedvence

 2010.10.18. 06:29

A Pufi a ’80-as évek újdonsága volt, a Zi-zi golyóalakú nagy testvére: puffasztott kukorica golyók színes cukormázzal bevonva. Szüleim megrökönyödésére rendre reggeliként fogyasztottam meleg tejben, akár a későbbiekben elterjedt műzlit és gabonapelyheket- Ezzel nagyon modernnek éreztem magam, mintha a német Stern magazin hirdetéseiben látott Kellog’s-ot ettem volna. Ízre nem is volt rossz, és mai napig felveszi a versenyt a cukrozott gabonapelyhekkel. Egy szempont azonban gátat szabott a tejjel való fogyasztás széleskörű elterjedésének: a színes cukormáz oldódásának eredményeként rózsaszínes zöldes sárgás kékre festett tej, mely vizuális élményként az élvezeti értéket jelentősen csökkentette. Az egyszerű cukorkaként való fogyasztása ilyen kellemetlen mellékhatásokkal nem járt, ezért inkább így vált ismertté. Mindezek mellett horgász körökben gyorsan terjedt a híre, hogy a keszeg, ponty, kárász nagyon harap a pufira, így hamarosan az ABC-ken kívül horgászboltokban is értékesíteni kezdték. Ez persze ahhoz is hozzájárult, hogy nyaranta édesapám horgász csalijából a pufit rendre megdézsmáljam. Hogy hogyan derült ki a horgászok számára, hogy a keszeg szeretni fogja a pufit; ez folyamatos próbálkozás eredménye volt-e, és vajon bocikaramellával is próbálkoztak-e, ez mindig is nagyon izgatott, de fény erre azóta sem derült. (Ezzel kapcsolatos kutatásokat szeretettel várok!) Mivel a pufi minősége a régi, patinájából mit sem vesztett, mai napig hűséges fogyasztója vagyok.

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Szerdán: Házi kenyér)

Címkék: retro gasztronómia pufi

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr942379474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nefernefernefer 2010.10.18. 07:42:02

Honnan vetted a reggeli meleg tejes ötletet???? Ez valami kapitalista vadhajtás lehetett akkoriban, és mint olyan, megbotránkoztató...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.10.18. 10:29:16

Eleve a meleg tej egy megbotránkoztató dolog... tejet hidegen kell fogyasztani!

A Cerbona egyébként ezeket a tejjel felöntős lótápokat már '88-ban vagy '89-ben elkezdte gyártani...

Nade vissza a témához: már korábban utaltam rá, hogy a Pufókát (illetve rokonát a Szarvacskát) mindig nagyon szerettem, de a barna színűt nem ettem, mivel annak nagyon ördögtől való volt a csokis íze.

Létezett egy egyszínű "Carietta pufóka" is, aminek elég különleges ízvilága volt, olyan szabályt erősítő kivételként leledzett, mint a Szputnyik rágógumi...

Szalacsi_Dezső 2010.10.18. 14:25:27

ez jó volt, ez a pufi dolog. :-)

Mitya Ivanov 2010.10.18. 14:31:49

én mindig kikerestem belőle a kék golyókat. Teljesen ugyanaz az íze volt mindegyiknek, de nekem a kék jobban ízlett.
A Zizi viszont szar volt.

Adelaida 2010.10.18. 15:12:15

A barnának tényleg volt valami fura íze... amúgy meg:amikor a 90-es években egy amcsi családnál bébiszitteltem, ott vett elő a kiskölyök ilyen Flintstone's cerealt, ami egy az egyben ez a Pufi volt...Hiába: mondjatok valamit, amit nem a magyarok találtak föl! :-D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.10. 10:16:32

@no-night: Bezony! Kiskorom kedvence. Volt Süsüs dobozban is.

Cikk konklúziója: a halak édesszájúak. Illetve, amitől egy állat viselkedésében nem következik be visszafordíthatatlan deviancia, az az embernek is jót tesz. Én zenét tesztelek a "dögjeimen".
süti beállítások módosítása