Selyemcukor

 2010.10.08. 06:09

A selyemcukor sokakkal ellentétben nem tartozott a kedvenc csemegéim közé. Celofán szerű zacskója állagában hasonlított a dunakavics zacskójára, és magában hordozta az állandó veszélyt, hogy széthasadva az összes cukorszem szétgurul. Amennyiben a cukor - leginkább egy makkhoz hasonlítható - formája engedte a gurulást, inkább csak görgött tehetetlenül a a zacskóból való kiszabadulása után. A rózsaszínes, barnás pasztellszínű kemény cukorhéjat szigorúan foggal átharapva (szopogatás kizárva!) juthattunk el a csokoládés szemcsés krémhez, ami semmilyen szempontból nem hasonlított a selyemhez, bár minden alkalommal reménykedtem, hogy ezúttal selyem ízű lesz. Meg voltam győződve, hogy a selyem íze valamilyen földön kívüli ízt idéz, és a várakozásomhoz képest mindig csalódnom kellett. A csalódások okán a selyemcukor hamar kikerült a pixisből, és maradt a meggyfuré és dunakavics a két nagy kedvenc, amiket hosszú éveken keresztül vásároltam rendületlenül.
 

Lehet ma is kapni? NEM.
 

(Hétfőn: Albert keksz)
 

Címkék: retro gasztronómia selyemcukor

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr822355177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.10.08. 06:32:02

Jaj, de szerettem!
En sosem haraptam, hanem szopogattam, mert azt szerettem, ha szetolvad a kemeny burok es igy jutok el a (szamomra nagyon finom) kremig.

Nefernefernefer 2010.10.08. 07:38:57

Mitől is lett ez selyemcukor? Én csak a matt csillogása miatt tudom elképzeli ezt a névadást. Tény, hogy a többi, jól bevált cukorhoz képest nagyon más volt mind megjelenésében, mind ízesítésében. Az íze nekem sem jött be, és akkor még szépen fogalmaztam...

Nefernefernefer 2010.10.08. 07:39:40

Ez a szöveg is, hogy "Együnk több cukorkát"! Hihetetlen...

zskoncz 2010.10.08. 07:58:27

azért ez nem rendit meg hogy ezt nem lehet kapni.
ez a szép és rossz kombinációja volt! nemugy mint a csokito! :DD

szerintem is a cukor szine lehetette a névadó. talán. annyak olyan selyemfényű cukorka volt.

newnt55 2010.10.08. 08:21:31

Nem szerettem, szerintem borzalmas íze volt.
Keresztkérdés: nem tudja valaki mi volt az a csokival bevont drazsé, ami lapos kerek dobozkában volt és egy kisfiú mosolygott a dobozán? Valamilyen drazsé.

Adelaida 2010.10.08. 12:26:19

Én szerettem a selyemcukrot, mert általában valamilyen alkalomkor kaptam csak, és biztos a helyzet is emelte az értékét... És persze igen, nagyon szép, gusztusos szemek voltak, ami szintén ritkaságszámba ment gyerekkoromban. A töltött krém nagyon finom volt, a cukor nem annyira szerintem. És volt még - lehet, hogy nem volt olyan elterjedt - egy orosz cukorka is, aminek a zacskóján egy pirospozsgás asszony/matrjoska volt, és az is hasonlított a selyemcukorhoz - vmi mogyorókrémmel töltött óriási cukorszemek. Pechemre, mikor '86-ban 6:3-ra kikaptunk Mexikóban a ruszkiktól, másnap ilyet vittem be az iskolába valamilyen alkalomra, és az osztálytársaim (önérzetes negyedikesek!)nem voltak hajlandóak elfogadni emiatt... gáz!
Amúgy a kép meg feliratostul *5!Olyan Ablak-Zsiráfos!

Szalacsi_Dezső 2010.10.08. 18:58:05

@Nefernefernefer: nekem is a briliáns reklámszöveg tetszik.
Ez olyan "Cipőt a cipőboltból" jellegű.
És a fogorvosok sem ajánlják. :-)

Cinnamon · http://www.cinnamon.freeblog.hu 2010.10.08. 21:54:58

Lehet közkívánni? Melódia csoki és barackmag.

Catia 2010.10.10. 20:13:22

Mamám csak "selemcukornak" hívta. Elég kiadós volt, de nekem szét kellett rágnom jó pár darabot, mire megszoktam azt a mogyoró ízű krémet a belsejében. Utána már nem volt gond.

EvangelineS (törölt) 2010.10.13. 11:05:40

De igen,lehet kapni.Mi Hollókőn vettünk egy olyan boltban,ahol kifejezetten ilyen régi idők ízeit lehetett kapni.ja és Szerencsen is gyártanak.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.11.08. 18:07:20

ilyet még pár éve lehetett venni a románpiacon, igaz, nejlonzacskóban. =D én akkor ettem először, de nem jött be annyira, mondjuk a semminél jobb volt.
én selyemcukornak azt ismerem, amit vásárokban árulnak a nagy piros ponyva alatt. kis zacskó, benne kis, négyzet alakú, csíkos cukorkák. többféle ízben, színben. na, az jóóó.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.10. 10:29:32

Viszonylag későn ismerkedtem meg vele. Szülők sikeresen kiiktatták az édességeket kicsi gyerekkoromból, míg aztán a család édességfüggésben szenvedő ágához nem kerültem megőrzésre nyaranta. Volt egy bárszekrény, telis tele cukorral, csokival, keksszel. Na ott volt selyemcukor.
Első alkalommal én is vígan vettem a számba, tetszett a külső borítás csusszanása a nyelvemen, de szétrágva olyan semilyen volt, hogy nem lett kedvenc.

csodalámpa 2011.01.07. 16:27:08

brrrr.... mesesajt kategória, ki lehet űzni vele a világból....

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.03.01. 19:45:50

A Cora újságban láttam az előbb, újra lehet kapni! Mókusos zacskója van. =)

Petya007 2013.08.21. 20:07:20

Én nem szerettem. Rendszerint felvagdosta a nyelvem.
süti beállítások módosítása