Bedeco

 2010.09.09. 08:24

- Mi az amit iszol? Kakaó?
- Nem, Bedeco!
- Miiiiii?
- Bedeco!!

Ez a reklám a '80-as évek közepén a Szombat esti filmkoktél előtti reklámblokkban hangzott el gyakorta, amikor már az egész család hozzákészült, hogy a Menő Manó viszontagságai után végre elkezdődhessen a várva várt Charlie angyalai.

Ha igaz az az alaptétel, hogy a reklámok befolyásolni próbálják a potenciális vásárókat, akkor valljuk be, a '80-as években ez a fajta befolyásolás még tökélstesítésre várt. A mi családunkban nem is volt otthon soha Bedeco, hisz a reklám maszatos arcú gyereke meggyőzte édesnyámat, hogy a Bedeco nem kakaó, csak Bedeco. Hiába próbáltam egyszer-egyszer az ABC-ben becsempészni a kosarába, mindig kudarcot vallottam. Bedecot nem veszünk, csak kakaót! - mondta. A Bedeco ilyen körülmények között próbált piacon maradni, amikor már a Nesquik-nek saját hazai gyáró kapacitása volt. A reklámnak köszönhetően csak nagy ritkán vendégségben jutottam hozzá egy-egy pohár Bedecohoz, ami valójában nem is volt olyan rossz.

A '90-es évek elején a Bedeco privatizálásra került, és ma is létezik széles termékpalettával!

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Holnap közkívánatra:  Kajla csoki)

Címkék: retro gasztronómia kakaó bedeco

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr312282091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2010.09.09. 09:17:52

Na ez finom volt..:)
Valmikor a 80-s évek középen/második felében jött valami felturbózott változat, talán banános és/vagy vaniliás/epres ízzel.. A reklámszlogen talán így szólt: "már nem csak kakaó, a Bedeco"

newnt55 2010.09.09. 09:20:14

Úgy emlékszem pontosan úgy volt:
- Mi az amit iszol? Kakaó?
- Nem, Bedeco!
- Miiiiii?
- Bedeco

"Csak egy szó: Bedeco, és máris kész a kakaó"

Későbbi vicc volt: mi az amit iszol? bedeco! miiiii? süket vagy b.meg?
De a viccet félretéve nem gondoltam, hogy van még, soha nem jutottunk hozzá. Ez is csak egy vágyálom volt. Maradtunk a zacskós-poharas kakaó-csokoládés tej vonalon. A későbbi nyuszis kakaót sem szeretem.

retro gastro 2010.09.09. 09:29:08

@newnt55: Köszi, az emlékeid alapján módosítottam.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.09.09. 09:33:44

Bedecorol jut eszembe, volt valami mogyorokrem is.
"Kis mokusok kenyerre is kenhetik, nagy mokusok sutemenybe is tolthetik" - szolt a szlogen.

Volt valami narancsitalpor is, emlekszik valaki a nevere?

newnt55 2010.09.09. 09:41:03

@retro gastro: köszi, megtiszteltetés

Mogyorókrém, diókrém is volt.
Pici kis feltéphető dobozkára emlékszem. Süteménybe is tölthetik mondat az számomra értelmezhetetlen volt... süteménybe?? ezt a mennyei mannát?

Mitya Ivanov 2010.09.09. 09:51:06

@afromagyar: a mókusos mogyorókrémnek volt ez a szlogenje, volt belőle pisztáciás csoki is.

Mitya Ivanov 2010.09.09. 09:51:59

mivel a bedeco gyárhoz közel lakom földrajzi értelemben, ezért sokszor veszek, de nem annyira nagy a gyártókapacitása, hogy állandó készletek lennének. A COOP üzletekben viszonylag rendszeresen megtalálható, bár egy ideje nem láttam...

Bon Viki · http://chocologia.blog.hu/ 2010.09.09. 09:55:23

Nekem erről a Bedeco fülbemászó dallamról mindig a Corina, Corina című filmből a puding reklám zenéje jut eszembe. Tuti, hogy tőlünk lopták a hollywood-iak az ihletet :-)

newnt55 2010.09.09. 10:00:45

egy tavalyi véleményt olvastam a Bedeco-ról, azt írják, hogy ugyanolyan finom mint 20 éve.
Kár, hogy ennyire csak a Nesquiket nyomatják. Persze pár millió dollárral több pénzből gazdálkodik a Nestlé mint a Bedeco Kft. Zircen.
Sajna.

Szalacsi_Dezső 2010.09.09. 10:27:32

Szerintem a későbbi gyümölcs és egyéb ízű bedecokkal ugyanúgy jártunk, mint a manapság kapható "80" fajta negró-val. Csak ez első klasszikus az igazi és utánozhatatlan.

Nefernefernefer 2010.09.09. 10:43:30

Azt hiszem, Anyukám lenézte az instant cuccokat. Csak az volt az igazi, amit főzni kellett, ami után el kellett mosogatni...

wattacukor 2010.09.09. 10:57:17

Én így emlékszem:
- Mi az amit iszol?
- Bedeco.
- Miii???
- Bedeco!

Később csináltunk belőle vicceket:
1.
- Mi az amit iszol?
- Pillanatragasztó.
- Mi??
- Mmmmm mmm...

2.
- Mi az amit iszol?
- Szovjet pillanatragasztó.
- Mi???
- Szovjet pillanatragasztó.

Arra nem emlékszem, hogy vettünk volna ilyet... talán egyszer. :)

Penya666 2010.09.09. 11:38:25

Egykis adalek:

penya.hu/bedeco/
Sajat gyujtes. Meg csak 21 eves :)

Leadfoot 2010.09.09. 12:22:13

@Flankerr: Épp ezt akartam írni. Én banánosra emlékszem, talán nem sárga, hanem zöld volt a kupakja. Valami bűn rossz volt.

Mi a tesómmal minden este kaptunk kakaót, és arra emlékszem, hogy mikor bejött a Bedeco és hasonló instant kakaók, nekem nagyon nem ízlett, kaparta a torkomat. Én ragaszkodtam a zacskóshoz, a tesóm viszont egyből rákapott a Bedecora.

Leadfoot 2010.09.09. 12:24:22

@afromagyar: Az a mogyorókrém állati jó volt. A diókrém viszont már egyáltalán nem, legalábbis akkoriban nekem nem ízlett.

Viszont a mogyorókrém eléggé hiánycikk volt, legalábbis mifelénk csak elég ritkán lehetett kapni.

(Még egy tipp, ha jól emlékszem, még nem dolgozta föl az oldal: Útitárskrém. Imádtam.)

fruitella 2010.09.09. 12:36:22

Hmm, azok a boldog gyermekévek!
Tulajdonképpen mindegy is, hogy milyen ízű volt (szerintem nem rossz), a nosztalgia itt a lényeg. :)
Azt a kis dobozos mogyorókrémet se győztük venni, de nem kenyérre kentük ám, és nem sütötték süteménybe. Kézzel ettük ki a "mennyei mannát". :D

fruitella 2010.09.09. 12:37:33

Hejj, ez a blogmotor...

Mitya Ivanov 2010.09.09. 14:13:11

@Leadfoot: ha nem olvasnám ezt a blogot, az életbe nem jött volna vissza a számba a diókrémnek az a rossz íze

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.09. 16:15:37

Nekem sajnos kimaradt az életemből. Nem emlékszem, hogy valaha kóstoltam is volna. :o(

plimplim 2010.09.09. 22:54:30

Csak egy kérdés és nem a Bedeco-hoz tartozik. Tere-Fere keksz piros hosszúkás tán gerberával díszített dobozban megvolt már említve itt a bolgon? Ha nem, akkor léci arról is emlékezzetek meg egy poszt erejéig, mert az egyik legjobb csokis keksz volt, amit valaha ettem. Jelenleg is létezik, de ugyanúgy semmi köze az eredeti ízekhez a jelenleg kaphatónak, mint a mostani vaníliás karika esetében.

AgentO 2010.09.10. 07:36:52

Bedeco, király volt!voltak érdekes szokásaink, felbontás előtt összeráztuk, aztán téptük le a zárófóliát, majd beleszippantottunk a kakaós porba:) Manapság "vén" fejjel is megcsinálom néha a nesquik-el:):) Meg persze sokszor stikában kanállal toltuk befelé, aztán ittunk rá vizet:)

Nefernefernefer 2010.09.10. 07:53:01

@plimplim: Szerintem te a Zamat kekszről beszélsz. Nézd meg a május 19-i posztot. Amúgy is érdemes elolvasni a korábbiakat, igazi gyöngyszemekkel van tele ez a blog.

newnt55 2010.09.10. 08:13:04

@plimplim: volt már igen

retrogastro.blog.hu/2010/05/19/nyar_zamat_keksz

Tere-fere keksz volt és a Zamat keksz- és ostyagyár gyártotta.
Naná hogy kedvenc volt, szétdurranásig tudtam volna zabálni ha olyan sok lett volna. De azért nem mindennapi csemege volt nálunk. Csak ha vendégek jöttek...(de sosem kaptak)

GasztroRéka 2010.09.10. 10:41:46

A zirci üzem még mindig létezik, de ma már csak kakaót, capuccino port, instant teát, illetve az italautomatákba port gyártanak.
Sajnos a gyümölcsízű tejben oldódó poraikat már nem gyártják, pedig én ezeket kedveltem.
Elég nagy kereslet lenne rá, olvastam erről.
A Nesquik gyárt hasonlókat, most fedeztem fel, vettem egy banánost de még nem bontottam fel, bízom benne, hogy hasonló ízű lesz.
Tényleg nagyon sajnálom, hogy kivonták...

PooH86 2010.09.14. 00:10:14

Nálunk sokáig volt vendég a Bedeco, igaz nem emlékszem az ízére, de anyu szerint ez volt a legjobb kakaópor amit eddig gyártottak. De ez csak akkor jut eszébe, amikor gulyáslevest főz, mert a csipetke tésztát a bedeco-s dobozban tartja, ami még mindig kitűnő egészségnek örvend. :))

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.09.14. 12:36:31

@newnt55: @retro gastro: @wattacukor: Az utolsó hozzászóló tudja jól a dialógust, amely utána úgy folytatódott, hogy:

"Valódi kakaóból, instant kakaópor.

Csak egy szó: Bedeco, s máris kész a kakaó.

Forgalmazza a Délker!

Bedeco"

Az első klasszikus reklám egy viszonylag egyszerű gitárpengetésre épült, a másodikban fiatalok voltak és jóval bulizósabb volt. Amikor meg már nemcsak kakaó volt, akkor volt kókusz, banán és eper... az utóbbi egyszer volt fateréknál is a szekrényben, és nagyon jó volt magát a port zabálni...

A pillanatragasztós poént meg én úgy hallottam, hogy
- Mi az amit iszol?
- Sósav!
- Miiiii?
- Ssshóóóshhhaaaaargh...

bogarász 2010.09.14. 21:32:50

Én néha sutyiban egy-egy evőkanállal magába is bevettem pár adagot. Imádtam. A banánosat is. A felnőttek akkor vérszemet kaptak, mert mindig eltették az üres dobozt, amiben később csavart illetve szögeket tároltak.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.16. 17:38:36

Hú, kösz a honlapért. Még a végén ráveszem magam és beszerzek egyet, tesztelni, még mindig olyan-e, mint emlékeimben.

zskoncz 2010.10.03. 13:00:02

anyu csak egyszer vett Bedekót!
többet nem.
volt egy másik kakaópor is a nevére nem emlékszem egy kis randa pöttyösképű focistafiú vot az elején, egy nagy pohár kakaóval amiben szivószál volt. nagy dobozban lehetett kapni, és nagy göbökben volt nem ilyen por mint a mostani kakaóporok. azt imádtam. anyu magasra tette hpogy ne tudjuk enni tej nélkül. de mi tesómmal felmásztunk a konyhapultra, lábujhegyen leszedtük és bekanalaztuk a dobozból persze szigorúan annyit hogy anyunak ne tűnjön fel hogy kevesebb. :DDD

Bogika78 2014.03.13. 20:41:22

Én is így emlékszem:
- Mi az, amit iszol?
- Bedeco!
- Miiiii?????
- Bedeco!
Valódi kakaó, instant kakaóporból! Csak egy szó: Bedeco, s máris kész a kakaó!
… de legalábbis valami efféle.
Anyu sose vette meg, mert azt mondta, ez "műkaja", s szerinte csupa vegyszer, inkább főz nekem igazi kakaót… ő már akkor is a bioéletmód szószólója volt, pedig hol volt még a biokultusz:):):)
süti beállítások módosítása