Mazsolás krémtúró

 2010.05.12. 06:28

A mazsolás krémtúró a vaníliás krémtúró párja volt, sosem értettem, hogy miért nem mazsolás vaníliás krémtúrónak hívják, ha csak a mazsola különbözteti meg. A '70-es évek alap tíz tejterméke között volt számontartva, és a piacgazdaság hiánya sem akadályozta meg, hogy finom legyen. Nyaranta Agárdon az ABC-ben mindig ezt vettünk reggelente. A krémtúró kellően motivált a korán keléshez, mert 1/2 10-re már el is fogyott, és legközelebb csak másnap érkezett szállítmány. Az igazi kihívás az volt, amikor a bolt előtt kanál nélkül próbálkoztunk az elfogyasztásával. A záró alufóliából készített kanál alklamatosság sajnos nem vált be, mivel elhajlott a krémtúróban. Maradtak az alkalmi technikák (ujj, nyelv). Az eredetit és egyben a legfinomabbat a Fejértej gyártotta, de hamar a piacra léptek a trónkövetelők is. Sok ehetetlen verzió próbálkozott talpon maradni minednféle szemcsés, lisztes, habosított darált mazsolás silány termékkel, de a Fejértejet meg sem közelítették. Mára persze felülkerekedtek a multik, de a heroikus küzdelemben sokáig állta a a sarat a Fejértej. A rendszerváltást simán vette a mazsolás krémtúró, és mai napig jelentős méretű hűtőpultot tartanak fent számára a szuper és hipermárketek.

(Holnap: Tejivó)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia krémtúró mazsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr961992896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nefernefernefer 2010.05.12. 06:55:56

Megdöbbentően sokan nem szeretik a mazsolát, így nekik ajándék a mazsolátlan vaníliás krémtúró.
Jó, hogy túlélte a rendszerváltást, mert hiányozna. Nagyon szerettem, és ebben még az sem akadályozott meg, hogy voltam a gyárban és láttam, hogy' készül. Jellemző, hogy a többi termékkel mit sem törődve odasereglettünk a bödönhöz, amiben volt az anyag, és vágytól csöpögő hangon ismételgettük: vaníliás krémtúró, vaníliás krémtúró. Ez azt a célt volt hivatott szolgálni, hogy hátha kimernek egy-két litert azonnali fogyasztásra, de gondolom, megkérgesedett már a gyártóknak a lelke a látogatók nyálcsorgatásától...

AgentO 2010.05.12. 08:20:02

Szeretem a mazsolát - magában, de nagyon nem szeretem a kalácsban, csokiban, krémtúróban, bármiben, ráadásul ezzel sokan vannak így.

refes 2010.05.12. 08:35:24

Szerintem a krémtúró mazsolával az igazi! Mai napig szoktam venni.

Penya666 2010.05.12. 10:09:45

De reg lattam azt a fejertej logot! :)

Division 2010.05.12. 15:13:39

Én imádom, mint minden mazsolás dolgot :-)

Escobar888 2010.05.12. 18:21:27

Nagyon finom volt. Elég gyakran eszem mostanában is. Igaz legtöbbször a sima vaníliáshoz jutok csak hozzá.

Bon Viki · http://chocologia.blog.hu/ 2010.05.12. 20:31:09

Remélem a túróhabos posztra sem kell már túl sokat várni, kislány korom nagy kedvence volt. Ha jól emlékszem málnás és vaníliás ízű volt?

Nefernefernefer 2010.05.13. 07:07:10

@Bon Viki: Azokra a rózsaszín és sárga, talán Danone habokra gondolsz? Szerintem a sárga citromos volt...

Bon Viki · http://chocologia.blog.hu/ 2010.05.13. 13:19:10

Nefernefernefer: Nem tudom, hogy úgy 10 éve Danone forgalmazta-e. Arra emlékszem, hogy jó ideig nem volt az élelmiszer láncolatok polcain, majd a Parmalat újra kidobta a piacra (ez nem is volt olyan rég, kb. 5 éve). És most megint sehol... :(

Koky_ 2010.05.13. 14:40:33

@Bon Viki: Az nem joghurthab volt? Vagy én emlékszem rosszul?

Division 2010.05.13. 15:03:22

@Koky_: szerintem is joghurthab volt, epres és citromos.
De volt még valami ami talán túrókrémes volt, ahol alul volt a gyümölcsös cucc, felül a fehér krém. Fogyasztásnál szigorúan összekeverendő :-)

Koky_ 2010.05.14. 09:20:56

@Division: Az még most is van! Alul gyümölcsös szósz, némi gyümölcsdarabbal, felül pedig fehér színű túrókrém! Sosem kevertem össze :))) Gyorsan leeteem a tetejét, az alja volt a kedvencem :)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.05.14. 10:46:06

Pont erről mondtam múltkor, hogy ennek is volt reklámja a "nem lehet megunni"...

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.05.15. 11:40:46

imádtam a krémtúrót, mostanában is ettem, de szerintem régen jobb volt.

Bicska Maxi (törölt) 2010.05.15. 14:46:04

Utánozhatatlan ez a fajta,ami ak épen van, talán most a Milli az,ami ilyesmi... imádom! :) Mazsolával :P

respecta /01 2010.05.15. 19:36:57

Minden mazsolás termék azért vagyon forgalomban, sőt a mazsola magában, hogy kielégítődjék vágyaimnak egy szelete!
Éljen a mazsola!
Gombóc Artúr (gombócság nélkül) és mazsolával = respecta :-D

Első mohikán 2010.05.16. 01:20:23

88-89-ben voltam katona, vacsorára gyakran kaptunk két krémtúrót és két kiflit. A társaim estére többnyire ellustultak és nem akaródzott nekik lemenni az étkezdébe.Kihasználva a helyzetet lementem és a körlet nevében elhoztam a konyháról 46 darab krémtúrót, amiből 30-35-öt megehettem egyedül (csodák csodája nem utáltam meg). Persze kifli nélkül, úgy több fért belém. A katonaságból talán ez az egy pozitív emlékem van; összefut a nyál a számban, ha az eszembe jut. :-)

Maci :o) · http://macikonyha.com 2010.05.17. 07:06:35

Imádtam régen a vaníliásat is meg a mazsolásat is. 1-2 éve újra megkóstoltam, igaz ez már az új generációs krémtúró volt, de köze nincs a régihez. kemény, zselés, édes és semmilyen volt :(

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2010.07.08. 21:50:58

macinak igaza van, de van megoldás. az egykori vaníliás krémtúró mai alteregója az aldiban kapható vaníliás sahnejoghurt(!). egy az egyben. vigyázat: kétféle vaníliás joghurtot tartanak, az a fajta kell nekünk, amiből van kávés, mogyorós meg még valamilyen, vannak benne vaníliapettyek, és megáll benne a kanál. ez utóbbit persze a boltban nem feltétlenül lehet kipróbálni.
t3v, az antimazsola

siófoki35 2010.08.13. 20:42:36

Ez aza minek a Milli-Mia az utóda? Csak mert a Fejértej jogutódja meg a Parmalat!

AlbA 2010.08.13. 21:17:33

A Parmalat utódja meg az Alföldi tej.. :-))

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2010.08.28. 22:35:57

A Milli nem rossz. A régire, amit kicsi koromban ettem, nem is emlékszem, melyik cég forgalmazta, de nagyon-nagyon finom volt.
Próbáltam a Parmalatot, hát az valami zselés habszerű izé volt, jó volt, de krémtúrónak elég szar volt. =D
Cserpes-félét próbáltátok már? Na, az az igazi nagyágyú. Azon tényleg érezni, hogy túró. Isssteni. És semmiben nem hasonlít a Millire. Semmiben.

KCs 2010.09.10. 15:10:32

Úgy látszik a Fejértej utódjánál, az Alföldinél megtalálhatták az üzemben az eredeti receptet, mert az Alföldi Vaníliás Krémtúró pontosan ugyanolyan állagú és ízű, mint a régi Fejértejes volt.

Mortanius 2013.04.23. 22:10:14

Hát igen, a krémtúrók akárcsak a túró rudik, hozzátartoztak a reggelekhez akkoriban.
Krémtúrók mellet vettük még ezeket a különféle színes habokat(asszem málna, meggy és citrom ízűek). Az is nagyon jó volt!

Bogika78 2014.03.11. 20:20:33

Ez volt az összes édesség közül a kedvencem: mondjuk eleve nálam a tejes desszertek magasan előzik a csokikat és egyebeket…! Mind a mazsolásat, mind a sima vaníliásat imádtam, de a mazsolásat kicsit jobban (énnekem jöhet a mazsola!!!), de ha jól emlékszem, ez a Fejértej krémtúró volt a 80-as években citromos, narancsos, sőt talán banános ízesítésben is (és azokat is imádtam!!!)
Sajnos tapasztalatom szerint ez is egy olyan termék, melynek ma nincs méltó jogutódja. Próbálkoztam a most kapható vaníliás krémtúrókkal, de NYOMÁBA SE ÉRNEK az eredetinek: túró helyett valami műízű, sárgára színezékezett kocsonyaállagú izé volt bennük…:(:(:( szerintem több guargumi meg állományjavító volt bennük, mint tejtermék:((( ja és még valami: a túrónak szerintem szemcsésnek, darabosnak kell lennie, hiszen attól TÚRÓ…:):):) és nem pediglen holmi homogén krémnek…!!!
süti beállítások módosítása