Tejpor

 2010.05.07. 06:06

A tejport hasonlóan a Limóhoz, vízben oldva sosem fogyasztottam, kizárólag por formájában mutatóujjal: ami a tasakban ráragadt az ujjamra azt lenyaltam, majd vissza az ujjat a tasakba, és ismét előröl. Egyszer azért a kiváncsiság elragadtatott, és felkevertem egy pohár vízben, hátha tényleg tej lesz belőle, de nem lett; helyette egy csomós fehér áttetsző ízetlen vizes oldat jött létre, ami sem esztétikailag, sem ízvilágban nem vette fel a versenyt a porral. A tejpor különböző kiszerelésekben került forgalomba: nagy zacskós, nagy üveges és kis, 90 grammos kávé-tejpor formájában. A Roll jégkrémhez hasonlóan, tejport is gyártott az egykori EGYT (Egis gyógyszergyár elődje), így ebből nálunk mindig volt otthon. A Limóval ellentétben azonban az elmúlt húsz évben nem éreztem semmi késztetést, hogy ismét megkostóljam, így maradnak az emlékek, amik viszont, mint tudjuk mindig megszépülnek, ahogy ez valószínűleg a tejporral is történt.

Lehet mai is kapni? IGEN!

(Hétfőn: Virágos nyalóka)

Címkék: retro gasztronómia tejpor

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr891978385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AgentO 2010.05.07. 07:00:58

Óigen, a nagy kedvenc, végre!
Én mondjuk az unokatesóm robébi tápszer porára kezdtem el rájárni hét-nyolc éves koromban, aztán az azonos ízvilágot sikerült megtalálni a kistasakos cukrozott tejporban, általános iskolás koromban, talán egy Forint lehetett az ára, általában 30-40 zacskóval vettünk fejenként, aztán a parkban toltuk befelé. A nagy zacskóban kapható turista tejport csak szükség esetén ettük, mivel az cukrozatlan volt, porcukorral elegyítettük és úgy kanalaztuk. Ma is szívesen ennék kis tasakos cukrozott tejport, körül is nézek hazafelé a boltban, hátha akad még ilyesmi.

AgentO 2010.05.07. 07:04:10

Hja, boldog "Pre-Completa" idők:):)Amikor a Completa megjelent azt is megkóstoltuk csak úgy por alakban, pff, csalódás, mintha vakolatport enne az ember (azt is megkóstoltuk gyerekkorunkban:):))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.05.07. 11:08:44

@AgentO: Mi annó Ausztriában tej gyanánat a Maresi-t!!
Volt köpködés rendesen :):)

Nefernefernefer 2010.05.10. 09:46:08

Hihetetlen, az egész gyerekkorom eltelt anélkül, hogy akár csak egyszer is láttam volna ilyesmit. Pedig '72-es vagyok... De még a környezetemben sem volt senki, aki ilyet nassolt volna, vagy akár rendeltetésszerűen használt volna... :-O
Viszont amikor megjelent a kávétejszín olyan kicsi, egy adagos műanyag kapszliban, akkor vettem belőle egy 12-est, mert azt hittem, olyan sürített tej-szerű lesz. Hát, az első korty után ment a szemétbe az egész...

kenyi · http://egyelekmeg.blogspot.com/ 2010.05.11. 21:36:32

Erre a csomagolásra nem emlékszem, de nálunk a sulibüfében zsák számra fogyott. Minden napra kiszorítottunk egy alumínium egyforintost némi tejpor nyalogatásra (legfeljebb kevesebb takarékbélyeg gyűlt). Mi a markunkból toltuk és ragadt az egész kezünk. Ááá boldog gyerekkor! De jó is volt!

Escobar888 2010.05.12. 18:23:07

Rendszeresen ettük ezt is :) Ált. iskolában sláger volt a limóval egyetemben.

Mitya Ivanov 2010.05.18. 16:14:41

a zsíros tejporból készült főzött kakaónak nincs párja. Olyan habos volt, amilyet ma már nem lehet készíteni.
Én is szeettem magában enni, összekevertem cukorral és kakaóporral, néha kókuszreszelékkel és úgy ettem. Egyszer csak simán ettem, és a torkomban összeállt gombóccá, teljesen elzárta a légcsövemet, nagyanyám hivta a mentőket, mert látta hogy fuldokolok, azt hittem valami darázs megcsípett. Mire kiért a mentő, már késő volt. Nem, nem haltam meg, hanem ittam rá hideg vizet és leoldódott magától.

Zb74 2010.09.09. 22:06:02

Hol lehet ma kapni? Nekem mindenütt azt mondták, hogy évekkel ezelőtt megszűnt.

Zb74 2010.09.09. 22:07:53

Hol lehet ma kapni? Nekem eddig mindenütt azt mondták, hogy évekkel ezelőtt megszüntették a gyártását.

[Ha kétszer jelenik meg a hozzászólás, akkor a blogmotor monnyon le!]

MP 2011.08.09. 23:34:10

@Zb74: Ma is lehet kapni. Van amit tejből csinálnak vízelvétellel s vannak a vacak növényi alapúak amiket ki nem állhatok. Nagyáruházakban van bár nem olcsó.

Void Bunkoid 2018.09.24. 15:03:55

"Tejnek" teljesen alkalmatlan volt a cucc valóban, de nem is arra a célra készült, hanem pont, ahogy írta is vki kommentben még 8 éve, kávéba való volt, mint a Completa.

Amúgy én a Completát is zabáltam. Kanállal.
süti beállítások módosítása