Kojak nyalóka

 2010.05.04. 06:01

"A kopasz amerikai nyomozóról elnevezett „Eredeti Kojak-nyalóka” története 45 évvel ezelőttre, 1965-ig nyúlik vissza. A később szállóigék részévé vált, országszerte ismert és sokat emlegetett édességet akkor kezdték el gyártani a korszaknak megfelelően állami cégként működő Hungaro-Nektár békési üzemében. Innen exportálták a népszerű detektívet alakító színész, Telly Savalas jelképévé vált különlegességet például Ciprusra vagy Nagy-Britanniába is. A békési üzemből ebben az időben több mint negyvenféle édesség — köztük a Limo italpor — jutott el az ország különböző részeire. A ’90-es években azután a gyár is magánkézbe került, s működött 1997-es megszűnéséig. Ekkor néhány vállalkozó kedvű békési szakember megvásárolta az édességeket előállító gyártósorokat, és Mezőberényben újraindította a termelést." (www.beol.hu)

Valójában sosem derült fény arra, hogy Telly Savalas fejét kopaszsága előtt milyen színű haj borította, de a Kojak-nyalókán felnőtt nemzedékek számára a szőke vagy barna szóba sem jöhetett, csak a fekete.

A '70-es években a nyalóka fogyasztásában több jelentős irányzat alakult ki: volt, aki rendeltetésszerűen, a  gömb formát megtartva nyalta a pálcikáig, mások oválissá formálták, és voltak a barbárok, akik egyszerűen szétrágták (mondanom sem kell, hogy én nem tartoztam közéjük).

Lehet ma is kapni? IGEN!

(Holnap: Donald rágó)

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia nyalóka kojak

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr241970321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AgentO 2010.05.04. 07:25:38

Én szétrágtam:):) Barbár-e vagyok?:D Arra világosan emlékszem, hogy rágás közben a nyalóka anyaga valamiért melegedett, talán a nyállal történő reakció, vagy a rágás miatt, de jóval testhőmérséklet főlé tudott melegedni a cucc az arcban, rémlik ez valakinek?

Szalacsi_Dezső 2010.05.04. 07:28:08

Azér' vót fekete, mer már akkó' tutták, hogy a rimékben a Ving Rhames fogja jáccani. :-)

zskoncz 2010.05.04. 13:59:59

én azt a csinos kis csokoládépúpot szerettem a tetején! :DDDD

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.05.04. 16:47:31

Nos, én már csak arra emlékszek, hogy Kojak gömb alakú nyalókát szopogatott, de hogy az milyen ízű volt, és mi borította, arra nem. Gömbnyalóka pedig másféle is van...

Nefernefernefer 2010.05.05. 07:18:07

Valójában sosem ízlett, én a virágos nyalóka elkötelezett híve voltam mindig, de ez nem tartott attól vissza, hogy napi szinten fogyasszam és közben hihetetlenül menőnek érezzem magam.

respecta /01 2010.05.05. 09:21:06

Én is ráleltem az elejére, nem is tudom, miért nem linkeltem be (pedig már tudok linkelni!).

Nem szerettem, mert olyan sokáig tartott. Nem volt nekem arra időm.
A rágó vonalat képviseltem néha, de az meg nehezen ment, meg ragadt is.
Utáltam, hogy nyálaztam tőle.
A virágosat szerettem.

Catia 2010.05.06. 10:29:35

Én utáltam a Kojak nyalókát! A csoki lenyalása után már nem kellett. Kicsit olyan kemény gumi állaga volt. Az íze pedig számomra meghatározhatatlan.

Viszont amíg a papírjába volt csomagolva, előszeretettel kopogtattuk egymás fejét vele, néha egész erősen is :)

Escobar888 2010.05.06. 16:37:50

Finom volt. A nyalókák csúcsa.
Ma is ízlik. Évente 1-2 db fogyasztásra kerül :)

Bicska Maxi (törölt) 2010.05.15. 14:56:22

A csoki + fél nyalóka elnyalogatása után hengerré csócsáltam a cuccot (már amennyire ezt lehetett) és mutatópálcának is használtam. :D
Best nyalóka. :) Amúgy tudtátok,hogy Telly Savalas azért nyalókázott állandóan a sorozatban,mert a cigarettát akarta helyettesíteni? A rendező azt mondta neki,hogy nem füstölhet állandóan a forgatások alatt, ezért nyalókázott az öreg... :)

Bicska Maxi (törölt) 2010.05.15. 14:57:51

@zskoncz: első dolgom az volt,hogy azt a kis csúcsot onnan leharapjam, és ép fogakkal megússzam :D Összejött! :)
süti beállítások módosítása