Csabai snack

 2010.04.02. 06:09

Vendégposzt kfszsz-től

 

Azon szerencsés emberek közé tartoztam, akinek voltak nyugati rokonai. Nem, nem zalai, vagy győri családtagokra gondolok, hanem a Lajtán túlra. Édesapám testvére él(t) kint az NSZK-ban. Először 6 évesen 1976-ban láttam meg a csodált kapitalizmust, de akkor a banánon és a szilveszteri tűzijátékon kívül nem sok minden ragadott meg.
Annál nagyobb élmények értek kamasz koromban. A kisgombócos, de fantasztikus ízű olasz fagylaltok, a McDonald’s, a Wendy’s, a csokik és a chips. Nagyon vagány dolog volt a chips majszolása, de megmondom az őszintét, nekem nem ízlett. Miért? Azért mert én otthon saját magam csináltam a chips-et, jobban mondva snack-et. De mi is volt ez?
Nagy zacskóban henger alakú tészta, melyet forró olajban kellett aranybarnára sütni ez volt a Csabai snack. Egy zacsi két sütésre volt elegendő, s minthogy korábban már kiderült, kissé mániás vagyok, heteken, talán hónapokon keresztül naponta sütöttem ki a snack-et, és miután vegetával összekevertem, az arra rendszeresített tálba helyeztem, majd percek alatt, még melegében, elfogyasztottam. Imádtam!

(Kedden közkívánatra: Africana csokoládé)
 

Retro Gastro vendégposzt!

Amennyiben ellenállhatatlan vágyad támad, hogy másokkal is megoszd poszt formájában a ’70-es, ’80-as évek gasztronómiai emlékeid, küldd el a retrogastro-vendegposzt@freemail.hu címre, és publikálom. Vendégposzt szabályzat: A poszt egy jól körülhatárolható témáról szóljon, kb. 1.500-2.000 karakteres legyen, lehetőleg korabeli képpel illusztrálva (amennyiben a kép az Internetről származik, a származási cím megjelölésével.)

Címkék: retro gasztronómia csabai snack

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr621888059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

refes 2010.04.02. 08:44:31

Én is sütögettem hasonló snack-et gyerekkoromban, de az vietnámi rákszirom volt. Erről a csabai snack-ről semmi emlékem nincs.

Penya666 2010.04.02. 08:58:45

Erron nekem sem, de maig lehet kapni hasonlokat, es jok. Have anyja meg ugy tolta hogy valami uborkareszelo fele izen lereszelte a krumplit es azt sutotte ki, fasza volt.

retro gastro 2010.04.02. 09:12:46

Gyerekkoromban én is rendeztem néhányszor rákszirom sütést. A csabai változatra én sem emlékszem.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.02. 09:35:51

Erről a postról egy másik retrodolog jutott az eszembe...

Emlékszik még valaki a Pörc-re. Talán valami habosított disznóizé volt...valahol a csipsz és a kaja közötti skálán mozgott, de tudom, hogy én kennyérrel ettem:D:D:D Van valakinek erről valami infoja?:D

Penya666 2010.04.02. 09:40:14

@zéka:

Par eve ettem elorecsomagoltat szegeden. Szoval letezik meg.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.02. 09:43:32

@Penya666: azt hittem már vagy 10 éve nincs:D Ugyanaz még a név, vagy valami változás van? csak szegen lehet kapni? Odáig azért nem megyek le:D

Escobar888 2010.04.02. 09:48:51

Nagyon sokat sütöttek a szüleim. Imádták. Én annyira nem rajongtam érte, de van benne valami ami miatt az ember indig el vett egyet-egyet a tálból.
Ma is lehet kapni valami hasonlót, de egy chips mellett nagyon gagyi ma már.

Penya666 2010.04.02. 09:52:32

@zéka:

Asszem porc meg a neve. En is az orszag masik vegen elek amugy :)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.04.02. 11:40:23

Csabai Snack volt nálunk is, és szerettem. Nemrég vettem rákszirmot a piacon, és próbálkoztam vele, de nem voltam tőle hasra esve... szotyogott az olajtól, és egy csomó oda is égett, nyersen pedig jobb az íze, mint kisütve.

A szalonna-chips van Németországban is, disznó van rajta.

AgentO 2010.04.02. 11:49:44

hmm, az a kis kocsikerék alakú ízé megvan? Amelyet olajban kell megsütni, közben nagy kocsikerék alakú sznekké puffad, alap, talán még ma is kapható.

Wilfridur 2010.04.02. 12:53:48

@AgentO: megvan, látni pár üzletben - meg a sonkacsíkos változatot is, kis celofánzacskókban. A legrégebbi formája a sima négyzet, a klasszikus krumpliszirom, ez készen, zacskózva szintén létezett a retro időktől fogva.

A csabai snack nekem is ismeretlen, a nyugati végekről nézve. A vágyott, reklámokban látott csemege a Kelly's chips volt, ráadásul jóval közelebb.

Motorpenis 2010.04.02. 13:19:58

Rémlik valami erről a snackről, azt hiszem, valaki a környezetemből sütés nélkül (?) tolta magába.

A "Pörc"-ről is mintha volnának emlékeim. Legalábbis dereng valami, hogy '88 tájékán rágcsálunk valamit egy osztálytársammal, ő hozta, a szokásos csillogó alu/celofán zacskóban volt, rajta egy nagy söröskorsó rajzolva, habos sörrel, és valami felöltözött sertések is vannak rajta, akik épp ezt a snack-et rágják. Kemény/ropogós, sós ízű valami volt. Tudjátok, mi volt ez?

respecta /01 2010.04.02. 17:43:52

Én bizony ösmerem!
Arra emlékszem, hogy ezen termék után egy ideig/sokáig semmit nem bírtam megenni, ami olajban sült. ...annyira erősen ott maradt a szaga ruhámon. Persze csak otthon, a vendégségből hazatérvén okozott gondot. Előtte kétpof-ra ettem. :-)

respecta /01 2010.04.02. 17:48:50

@no-night: aztaaa: "A szalonna-chips van Németországban is, disznó van rajta." - tudom, hogy a zacskón, de így leírva :-DDDDDDD

respecta /01 2010.04.05. 09:04:34

Hiányérzetem van!!!!!!!
Konkrét oka: hol van egy poszt a retro húsvéti csokikról?
Nyúl, bárány, csibe és barátai...no meg az óriástojás, ami volt vagy "fél kiló" és nem nagysága, hanem vastagsága miatt...mert azokat még csokik voltak. :-)
Ma meg rosszul vagyok a kakaómassza és társai anyagoktól! Mondjuk a lila tehenestől is (ami persze lehet, hogy csak nekem émelyítő).
Vidám húsvétot MINDENKINEK!

retro gastro 2010.04.05. 22:01:18

@respecta /01: Kedves Respecta! Gondoltam, hogy készítek húsvéti kiadást, de aztán elvetettem. Abból az okból kifolyólag tettem, hogy a csoki nyuszik, báránykák és tojások nem igazán retrók; velünk élnek évtizedek óta! Ha meglátunk egy csoki nyuszit vagy tojást, nem a '70-es '80-as évek jutnak eszünkbe, hanem a Húsvét. Nem voltak olyan jellegzetes figurák, amik azt a kort jellemezték. Az én emlékeim szerint.
A csoki minősége akkor valóban sokkal jobb volt, mint a mai kakaómasszából készülteké, és egyben jóval gyengébb, mint a mai minőségi figuráké. Hát kb. ennyit tudtam volna írni, és ez így elég gyenge poszt lett volna...
Természetesen én is kívánok mindenkinek (kicsit megkésve) kellemes és vidám Húsvétot!

respecta /01 2010.04.09. 19:30:10

@retro gastro: Kicsit megkésve távollétem miatt:
Látod! Ilyen az ember...öregszenek az utódai (csakis ők), nincs már nyuszizás, tojáskeresés és egyebek...oszt elfelejti megnézni e témában a boltok kínálatát. :-DDD
Így jártam! :-)

Bicska Maxi (törölt) 2010.04.27. 17:36:30

Erről az a Coopban ma is kapható olajban kisütős snack szirom jut eszembe,amit ha beledobsz az olajba felfújódik... :)

Bicska Maxi (törölt) 2010.04.27. 17:38:32

@AgentO: igen,igeeeen! Nagyon szeretem! A Coop-ban találtam, szóval lehet kapni. :)

wny 2010.09.09. 23:12:30

@motorpenis
Röfiropi volt a neve annak
süti beállítások módosítása