Négercsók

 2010.03.03. 06:33

A négercsók a ’80-as évek elején jelent meg a magyar édességipari termékpalettán. Az akkori szűk választék egy üde színfoltja volt, és nagy boldogan csaptunk le rá nővéremmel, amikor egyik este édesanyám négercsókkal tért haza az ABC-ből. A négercsók ostya alapon, színezett tojáshab csoki bevonattal. Talán az ízesített hungarocellre hasonlított legjobban csoki bevonattal. A Mese sajthoz hasonlóan a négercsók is megosztotta a társadalmat: volt aki, ki nem állhatta, és volt, aki rajongott érte. A mi családunk a négercsókkal a Mese sajthoz hasonló kapcsolatot alakított ki: azonnal az ehetetlen kategóriába sorolta, így a doboz négercsók hosszú hónapok kényszerű pakolgatása után végül kidobásra került. A plasztik doboza azonban nagyon jól felhasználható volt kisebb nagyobb biszbaszok tárolására: pl. fülbevaló, nyaklánc, aprópénz stb, amire nővérem azonnal igényt tartott. A négercsók ellenben a többi retro gasztró termékkel, nem hazai fejlesztés volt, Nyugaton is megtalálható volt az élelmiszer üzletek polcain, és megtalálható mind a mai napig.

Lehet ma is kapni? IGEN!

Ki az, aki szerette, és mi volt jó benne?

(Holnap: Pilóta keksz)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr801804235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zskoncz 2010.03.03. 08:01:52

:D én szerettem!!
de nem tudnám megmondani miért! talán mert édes volt és a tojást is szeretem cukorral, meg a habcsókot is!! sőt arra vadásztam kislányként amelyik nem volt teljesen kiszáradva!

igazi finom négercsókot a finneknél ettem. na az finom. és gyönyörű!!! nagy legalább tenyérnyi gömbök, finom csokival, és habos belsővel. arany-piros/kék/zöld kárómintás csomagolásban. hát nem semmi.
elég vicces lehetett amikor felfedeztük barátnémmal, hogy itt lehet ilyet venni. rögtön vettünk is és mínusz derékszögben, Helsinki legforgalmasabb nagy áruháza előtt, mint aki nincs észnél sikongatva betömtük! :DD
olyan volt mint gyerekkoromban! (finnek komplett hülyének néztek minket, átmentek az út másik oldalára! :DDD )

sajna az itthoniak nem érnek sem a régi sem a finneknél evett nyomába!!! :D :D

Cikória 2010.03.03. 08:50:26

Nagyon édesszájú voltam-vagyok, de ennek a gondolatától máig felfordul a gyomrom. Nem tudom, a fehér krémet miből készítették, de szerintem vaj + olaj + zsír keveréke lehetett áltejporral színezve. Blaa..., nagyon geil volt.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.03.03. 09:10:00

Uh, hogy ez nekem nem jutott eszembe. Talán a csokisat ha meg tudtam enni anno. Ma már semmit ami édes :)

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2010.03.03. 10:01:02

Mai napig szeretem nyelvvel kell enni!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.03.03. 10:17:25

Én is szeretem, főleg az ízek miatt de régebben mintha jóval többféle ízben lett volna, mint manapság. A hiperekben van natúr, epres, banános és kókuszos, a kőbányai piacon cappuccino és citrom ízű is (utóbbi ritka pöpec).

Osztrákoknál Schwedenbombe, németeknél Mohrenküsse és utóbbiak gyártanak meggyes töltelékűt. 2004-ben viszont lehetett négercsókfagyit is kapni Németországban, ami vaníliafagyival volt töltve... sajnos utána hamar lekerült a polcokról.

dmke 2010.03.03. 10:41:01

Köszönöm a postot!
Én szerettem a négercsókot - édesszájú vagyok ! :-)
Közben eszembe jutott még valami: sűrített tej tubusból való "kiivása", más is szerette? Én simán két tubussal is el tudtam fogyasztani.
És kolleganőm kérdezi, a Bambi című üdítőről nem lehetne írni? Mondjuk arra én már nem emlékszem.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.03. 10:43:07

Amikor először megláttam kiskoromban (mivel én is szerettem az édes dolgokat) az olyan volt, mintha a menyországból letört volna anyukám egy kis darabot és odaadja nekem. A kinézete 10/10 helyett 10/11 volt az biztos. Olyan volt mint egy hatalmas csokibombon. Amikor beleharaptam, az mondjuk kicsit csalódás volt, de ezt az érzést azóta sem felejtettem el.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.03. 10:43:39

Mellesleg nem ekkora töltényeket használnak az aknavetőben is?:D:D:D:D

mezítlábasfellebbezés 2010.03.03. 11:05:09

Én imádom mind a mai napig! A cappucino ízű ma a kedvencem (annak fehér csoki a borítása), régen a sima csoki+hab volt a favorit. Szolnoki lévén nálunk az isler sütiben is olyan hab van, mint a négercsókban (nem lekvár). Szóval édesszájúak, képzeljétek el, hogy a fahéjas linzertészta között 5-6 centi magas hab, mindez csokival leöntve - nyammmmmmmmm! Bp.-n sajnos nem ismerik ezt, csak a lekvárosat.
@zéka: az aknavetőtöltény az a szódásszifon, nem???

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.03. 12:44:07

@Lukréciamia: annál vastagabb az aknavetőtöltény szerintem, persze lehet, hogy faszságokat beszélek:D

retro gastro 2010.03.03. 15:14:50

@dmke: Sűrített tejet felvettem a listára, köszi! Bambi a '60-as évek üdítője, volt, és akkor én még csak éppen hogy megszülettem, így arról nem tudok hitelesen írni.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.03.03. 15:23:08

De vajon miért éppen négercsók lett a neve? :)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.03.03. 15:24:18

@hüjehalyó: írtam, hogy németeknél Mohrenküsse, biztos az NDK-ból vettük át...

retro gastro 2010.03.03. 16:06:01

@hüjehalyó: Azért, mert olyan fekete, mint a csók, és olyan édes, mint a néger.

respecta /01 2010.03.03. 20:03:10

Még hogy hasonlított arra a rémséges, életellenes, sajtszerű szörnyedelemre...
Nem is igaaaz!
Mai napig nagy kedvencem. Főleg az epres.
Igazi lány csemege. Szerintem a lányok szerették/szeretik.
Mi vagyunk a célcsoport. Ez egyértelmű. :-)

respecta /01 2010.03.03. 20:07:10

@spamdog: És igen, pontosan így kell enni. :-D

dmke 2010.03.03. 20:12:31

@retro gastro: Igen, gondoltam,hogy Bambi-ügyben ez a helyzet... (kolleganőm 15 évvel idősebb nálam)
Úgy túnik nekem,hogy itt mi olyan 30-as 40-es korosztály vagyunk.....
(De hogy az utasellátós csokirolád nekem miért nem ismerős....)

respecta /01 2010.03.03. 20:13:33

Legyen már valaki olyan rendes/kedves és magyarázza el, hogy a fehér csoki miért csoki?
Mi a túró van benne (vagy nincs benne), hogy csoki.
Tejszínnek érzem. Van ahhoz köze?

retro gastro 2010.03.03. 21:05:31

@respecta /01: De nekem a nővérem is utálta. Ez lehet, hogy mégsem ivar függő.

pajki 2010.03.03. 23:57:26

húú, imádtam. még a reklámja is tetszett, ahogy mutatta hogy készül a sok tojáshabsüveg... ahogy folyt rá a csoki... a mai napig itt van előttem...

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.04. 11:32:56

@respecta /01: a kakóvaj eredetileg vajszínű és nem barna, tehát jó kérdés, hogy melyik az igazi csoki. Asszem az egyiknél pörkölik a kakószemeket a másiknál nem...

Anak 2010.03.04. 21:03:40

Én négercsókfákat szerettem volna ültetni a kertünkbe. No vajon szerettem-é?

bekbórd! 2010.03.04. 21:45:36

Nem rossz ez. De nem is jó. A Mese sajtnál szerintem népszerűbb.

respecta /01 2010.03.05. 21:38:14

@retro gastro: Jól van na, de pont olyan, mint egy légies, finomlelkű nő. Próbáld meg durván megfogni... :-)

@zéka: Hajlok tudásod előtt! Kösz'
1xűen tudom megszokni a fehéret.

2010.03.06. 12:33:41

Nekem ízlett, és a mai napig veszek néha. De valahogy más lett. Már nem olyan, mint volt valamikor. A mostaniak sokkal gumisabbak. Valószínűleg az adalékanyagoktól. Meg kell nézni egy régi cucc csomagolásán az összetételt, meg egy main. A régi mondjuk így nézett ki: liszt BL55, víz, élesztő, konyhasó. Esetleg némi zsír vagy olaj egy kenyér esetén. Ma ugyanezek mellett lisztjavító, savanyúságot szabályzó, tartósító, színezék, pálmaolaj, kenyéraroma, állományjavító, és szerintem még nem értem a végére. Nem hiszem, hogy ez a jó irány. Gondolom ezek a vegyszerek olcsóbbak, mint a liszt.

Bicska Maxi (törölt) 2010.03.06. 20:51:34

Én szeretem a négercsókot, de nem szabad belőle sokat enni,mert rémes hasfájást kaphat az ember... :D

Mitya Ivanov 2010.03.10. 15:32:52

ezt hányásig tudtam enni gyerekkoromban, titokban most is arról álmododok, hogy elmegyek egy hosszú hétvégére, valami szállodába, és körülveszem magam legalább 30 kiló négercsókkal és megeszem mindet, és nem adok senkinek belőle.

Mitya Ivanov 2010.03.10. 15:33:48

az NSZK-beli elődje a Dickmann's desszert volt. Az osztrák tv-be lehetett látni a reklámjukat

AgentO 2010.03.11. 14:57:47

Nem maradhat ki, hogy a klasszikust az abonyi "új világ" TSZ gyártotta:)
Mini Dickmann's azért ma is odaüt, főleg a fehér csokis:)

gyuzsu 2010.03.31. 22:05:56

Apám az első GMK-k egyikének tagjaként tervezte a négercsók-gyártó gépet? gépsort?. Hogy honnan vették át, meg ki gyártotta végül - de az Abony rémlik - nem tudom, és már régen nincvs kitől megkérdezzem. De azt tudom, hogy amikor ezen dolgozott, akkor sokszor volt otthon négercsók.

Vicky vs. Anyu 2010.04.02. 11:18:29

Sziasztok,Vicky vagyok!!! szerintem az epres és a kókuszos négercsók a legfinomabb!!! anyukámnak leginkább a sima ízlik!!! De mindig a hat darabosból csak 2-3-at tud megenni álltalában!!!

Vicky vs. Anyu 2010.04.02. 11:19:49

@Vicky vs. Anyu:kihagytam a végén,,,,hogy egy ember....

Catia 2010.04.22. 22:38:32

Nekem egy szakközepes osztálytársam anyukája a négercsóküzemben dolgozott. Sajnos pont akkortájt szűnt meg :(

Kislány koromban a kiürült dobozt (meg általában minden bon-bonos műanyag dobozt) megfordítottam, és a játékboltomban az volt a "pénztárgép". Ujjal böködtem a kiálló műanyagot, és a végén a jobb alsó-t többször, azt adta ki a végösszeget! :)

Viola1984 · http://retro80s90s.blog.hu 2010.08.15. 13:38:54

Mindig akadt belőle nagymamámék éléskamrájában:)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.02.20. 13:26:44

mindent elmond az alapanyagairól, hogy nem kell hűtve tárolni. próbálj meg egy frissen felvert cukros tojáshabot hűtés nélkül pihentetni konyhapulton.

Bogika78 2014.03.10. 20:58:26

Én speciel nem szerettem, de mondjuk én úgy általában utálom a tojáshabot, a Rákóczi túrós tetejéről is mindig csak azt hagytam a tányéron… viszont Anyukám ma is hatalmas négercsók-fan:)
süti beállítások módosítása