Katica tortabevonó

 2010.02.12. 16:15

Katica tortabevonó. A magyar édességipar ’80-as évek elején piacra dobott terméke. Nem csokoládé, nem nugátszerű tábla, nem kakaós szelet, hanem tortabevonó. Nálunk ebből mindig volt otthon. Nem azért, mert szerettük, hanem éppen azért, mert ehetetlen volt, így lassan fogyott el. Nővéremmel többször elhatároztuk, hogy csokoládéként elfogyasztjuk; de mindig visszahőköltünk. (Pedig a csomagolásán fel volt tüntetve, hogy közvetlen fogyasztásra alkalmas. Itt már gyanút kellett volna fognunk!) Volt egy speciális vegyszer íze, viszont csokoládé íze semmi. Talán a Flóra mosószappanhoz állt legközelebb, csak egy árnyalattal sötétebb volt a színe. Édesanyám ennek ellenére nem a piperecikkek között tartotta, hanem a kamrában, mivel ő is az ABC élelmiszer polcáról vette le, gondolta így a kamrában a helye. Bár közvetlen fogyasztásra a felirat ellenére is gyakorlatilag alkalmatlan volt, de tortabevonásra is; melegítés hatására összeugrott, és rugalmas formátlan golyóként görgött a lábas alján. Többszínű csomagolásban került értékesítésre, de íze alapján nem sikerült különbséget tennem.

Lehet kapni ma is? IGEN!!!

Nekem ennyi. Más emlékek?

Hétfőn miről írjak?
 

Címkék: retro gasztronómia gastro katica tortabevonó

A bejegyzés trackback címe:

https://retrogastro.blog.hu/api/trackback/id/tr841752481

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Keserű-sós luxus a Culinarisból 2010.02.13. 15:11:08

A legjobb csokoládék nem keményített növényi olajból és etilvanillinnal készülnek, hanem kakaóvajból és bourbon vaníliával - és az áruk is a többszöröse a futószalag-csokiknak. Hálistennek egy ideje ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cikória 2010.02.12. 19:20:47

Ezt vagy az öcsém írta, vagy több hozzánk hasonló testvérpárnak fájt a foga édességre a 80-as években.
Mindjárt meg is kérdezem tőle...

kraxi 2010.02.13. 13:02:07

Emlékszem a Katicára: ha előírás szerint felmelegítettem kis lábosban, az anyag két fázisra különült el és a híg vizes fázist semmiképpen sem lehetett a zsíros barna összeállt tömeggel egyesíteni. Ilymódon bevonni sem lehetett vele a tortát.

retro gastro 2010.02.13. 22:49:09

@Cikória: Emlékszel arra kellemetlen mellékízre is? Semmihez nem volt hasonlítható.

retro gastro 2010.02.13. 22:50:28

@kraxi: Így van! Édesanyám is ezen bosszankodott, ezért is nem bánta volna, ha nővéremmel megdézsmáljuk.

mezítlábasfellebbezés 2010.02.15. 13:55:03

A mostani viszont 60 grammos... holott látszik, 125 g-os kiszerelésű volt. A mese sajtról tudsz valamit? Kölyökkorom kedvenc csemegéje volt :)

Lesbőltámadószárítókötél 2010.02.16. 09:38:08

A Katica bevonó mostmár elég jó...én pl. nagyon szeretem a tej- meg az étcsokis verzióját csak úgy enni is, és nem is drága.

mezítlábasfellebbezés 2010.02.16. 12:26:41

@retro gastro: Hinnye! dejó! Köszönöm szépen! Kíváncsi vagyok, melyik bolthálózat listázta be...

gergel 2010.02.19. 13:55:46

A legújabbal még nem volt dolgom de ezt megelőző 10 dekás változat(vagy kilenc?), csokinak elég jól megállta a helyét. Amiket most hasonló árban lehet kapni, nyomába sem érnek a Katicának.

bej Kutyej · http://uzsidoboz.freeblog.hu 2010.02.19. 15:40:09

Ebből volt ét is, ugye? Amúgy jó a blog.:) Nektek nem ismerős az a táblás fehér csoki, ami papírdobozban volt, égszínkék csomagolásban, és egy kisfiú meg egy kislány rajza volt rajta, de függőleges tájolásban? Meg a cicás tejkaramella meg az Alpesi tejcsoki egy tájképpel.

respecta /01 2010.02.19. 21:29:20

@retro gastro: Nem vagyok biztos benne, de mintha valami csokoládés rettenet lett volna.
Kihagyom a linket, mert nagyon rossz az emlékem róla.

hayamushka (törölt) 2010.02.27. 21:59:57

Nem ugrik az össze, csak nem szabad túlmelegíteni. Sajnos a mai napig ezt(vagy ilyesmit) használja rengeteg cukrász.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2010.02.28. 09:02:38

szuper a blog

a Katica csokit ma már tortabevonó célzattal sem venném meg: gyerekkoromban anyukám keresztapja - lévén Katalin vagyok - állandóan Katica tortabevonót vett nekem ajándékba akárhányszor meglátogattuk. Szegénykém már akkor is 85 éves volt és nem jutott el a tudatáig, hogy ez a csoki úgy "szimpla" nassolásra nem a legfinomabb. Egy idő után annyi tortabevonó gyülekezett a szekrényben, hogy odaadtuk a barátnőm anyjának aki feketén süteményeket sütött lakodalmakra.
Egyébként én úgy emlékszem, hogy a "többszínű" csomagolás másik variánsa barna volt, az étcsokis változat.
És most már van egy másik női névről elnevezett tortabevonó is a polcokon, sajnos nem jut eszembe a neve.

Bicska Maxi (törölt) 2010.02.28. 11:46:02

Hálistennek a Katica tortabevonó 1.0-ához nem volt szerencsém, de az utána következő(még nem a 2. képen látható verzió) kicsit designosabb változathoz igen. Jesszusom! :D
A mait nem tudom,hogy kipróbáljam-e, inkább veszek másmilyet. :D

knorbert 2010.03.11. 19:16:36

@katácska!: Marika

az étcsokis pedig barnás-mélyvöröses csomagolásban volt (itt is van: www.retronom.hu/node/4908 )

kerdesek05 2010.03.12. 14:47:14

A mostani katica tortabevono 65 grammost már a válság szülte. Annyiban mérik mint az előtte létező 100 gr-os kiszerelést.
szép új világ.

zsoci 2010.03.14. 13:30:07

Én mindig szerettem az iztét

haduba 2010.05.28. 20:42:31

én szerettem a katica tortabevonót,főleg az étcsoki változatát,de ez az új egy émelygős szar lett.

TEFI 2011.08.09. 23:04:40

Én nem értem mért fikázzátok, amikor még a régi csomagolása volt, volt tán egy kicsike vegyszeres jellegű utóíze, de én pont ezt szerettem benne, sőt nagyapámnak ez volt a kedvenc csokija, de nem az ára miatt, ezt szerette. Én pont hogy egyedi ízű csokinak tartottam .A mostani csomagolás korszerűbb, és a korábbi vegyszeres jellegű utóíze nincs már, olyan íze van mint a Boci csokinak stb. és elég krémes, ezt a modernizált változatát imádom, csak úgy evési csokinak veszem, és ráadásul olcsó is. Nekem ez a kedvenc csokim, komolyan, jobban árkannatok mint akármilyen másra. Remélem sokáig gyártják még. Kicsit bánt is hogy szegény csokit így fikázták xD xD

Bogika78 2014.03.10. 20:55:02

Én imádtam, engem az a fura kis mellékíze se zavart, sőt, pont azt tetszett benne, hogy ez más, mint a szokásos csokik…:) nálunk nem volt nagy sütéskultusz, senki se tud tortát sütni, így Anyukám magától nem vett volna tortabevonót, csak olyankor vett, ha én kikönyörögtem magamnak a "Katica-csokit"…:)
süti beállítások módosítása